Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag anmäler mig efter att ha visat officiellt intresse inom anmälningtiden!

mimpen, 56 cm. Gillar färgglada saker. Jag har en halsduk i röd/orange/gul på svart bas, en i julrött och en i mörkt lila. Det får gärna matcha nån av dem :)

annelithor: 56 cm, färger - mer åt det diskreta och jordtoner/höst

Bowzee; 55 cm. Är allergisk mot akrylgarn

Binaem: (lägger in mått senare). Ej akrylgarn.

Edith: 58 cm. Ej akrylgarn och gärna något som passar till klarrött.

Björklöv: 57 cm. Ej akrylgarn. Gillar "vinter, vår, sommar"toner, "höst"/jordtoner gör att jag ser åksjuk ut

Maddemoa: 54cm, naturmaterial-ull,bomullosv, favoritfärg är röd och andra varma färger.

Fryle: 58 cm, helst naturmaterial, gärna varma färger

Sassi: 56 cm, inte rosa eller lila annars i vilken färg teknik som helst, gillar bäst klara färger svart går också bra.

corona, 58cm. Gärna naturmaterial, gärna naturfärger. Teknik spelar ingen roll... Har en vinterjacka som är svart/röd

Elsa: 55 cm, gärna tunnare mössa då jag har många varma/tjocka. Gillar naturmaterial med inte mycket kli, dova färger (helst ej brun, blå, gul eller rosa) alternativt svart/grått. Blir som alltid glad för precis allting. Ingen jobbig prestationsångest, utan knåpa med glatt humör.

Elflin: 58 cm, inte rosa eller orange.

Moson: 57 cm, inte akryl, rosa eller lila men annars kan jag tänka mig det mesta.

Nisse: 57 cm, ej akryl, gillar färglatt och retro

teres; 58 ev 59 (storhuvad och mycket hår), naturmaterial. Klär mig mest i brunt/svart/grönt och rött så något som passar till eller bryter av så längde det inte är lila, pastell eller orange. Det jag kommer att åstadkomma är sytt, men kan vara i stickat material. Älskar att få paket på posten, så är inte vidare svår att få nöjd

Mammatess: 58 Kommer att sy själv men det är inte tvunget att någon annan gör . Tycker om färgglatt!

helma: återkommer med mått, men det ligger nog runt 56. tycker om lila, svart och rosa, orange. Blått och gult är inge favoritfärger. Ja och gärna naturmateria.

Ellla: 56 ungefär. Naturmaterial tack! Annars inga särskilda önskemål.

Lojse: 55cm, välkomnar allt

tk81: 57cm. tål ej ull, annars är allt välkommet

Juliusdotter: 56 cm, välkomnar allt

solängel: 58 cm. Naturmaterial (men med lite kli, inte lovvikagarn helst ). Något färgglatt att lysa upp höstmörkret och min tråksvarta jacka med. Gärna varma färger.

zandrama: 55-56 cm. Naturmaterial, men inte kliigt. Jordfärger som brunt, orange och grönt.

puppan: 56 cm. Har svart vinterjacka och svart haldduk och vill gärna ha något färgglatt, sytt som virkat/stickat. Men varm tack.

Smultronbarn: 56-57 cm. Gillar inte när mössan sitter aptight. Har en del uppsatt hår samt glasögon. Gillar lila, grönt, mörkgrått men tycker att en mössa kan ha vilken färg som helst - dock inte tokrandig eller plåttermönstrad helst...

Britt: 57 cm. Gillar blått och glada färger. Inte för tjockt och helst naturmaterial om det är virkat eller stickat!

Dorotea: 57cm. Ej syntetmaterial, gärna ull. Vilken färg och design som helst!

Svealinnea: 57cm allt välkomnas gärna i "höstiga" färger

nemos mamma: ca 56 cm

ernamalin: 55cm Gillar alla färger, mönster och tekniker. Ha överseende för jag kan inte sticka så det får bli sytt.

Glis: 58 cm. Klär riktigt, riktigt dåligt i jordfärger och gult.
Såja. Nu borde alla ha fått ett pm av mig med sin vän! Jag hoppas det blev rätt och att ingen blev glömd!

Jag tycker vi siktar på ett datum inte allt för långt bort. Så 31:a oktober tycker jag vi ska skicka mössorna senast. Så vi inte behöver frysa om våra öron i vinter! :)
Jag blir lite lite nervös...för min bytis verkar vara proffs... Och jag är bara stolt men glad amatör! 8)
Det här ska nog ordna sig ändå! :tumup: :lol:

Nu ska jag dyka ner i pysselförrådet (nåja lådan) och kolla läget! Skoj! :app:
Lägger till huvudmått
mimpen, 56 cm. Gillar färgglada saker. Jag har en halsduk i röd/orange/gul på svart bas, en i julrött och en i mörkt lila. Det får gärna matcha nån av dem :)

annelithor: 56 cm, färger - mer åt det diskreta och jordtoner/höst

Bowzee; 55 cm. Är allergisk mot akrylgarn

Binaem: 56 cm Ej akrylgarn.

Edith: 58 cm. Ej akrylgarn och gärna något som passar till klarrött.

Björklöv: 57 cm. Ej akrylgarn. Gillar "vinter, vår, sommar"toner, "höst"/jordtoner gör att jag ser åksjuk ut

Maddemoa: 54cm, naturmaterial-ull,bomullosv, favoritfärg är röd och andra varma färger.

Fryle: 58 cm, helst naturmaterial, gärna varma färger

Sassi: 56 cm, inte rosa eller lila annars i vilken färg teknik som helst, gillar bäst klara färger svart går också bra.

corona, 58cm. Gärna naturmaterial, gärna naturfärger. Teknik spelar ingen roll... Har en vinterjacka som är svart/röd

Elsa: 55 cm, gärna tunnare mössa då jag har många varma/tjocka. Gillar naturmaterial med inte mycket kli, dova färger (helst ej brun, blå, gul eller rosa) alternativt svart/grått. Blir som alltid glad för precis allting. Ingen jobbig prestationsångest, utan knåpa med glatt humör.

Elflin: 58 cm, inte rosa eller orange.

Moson: 57 cm, inte akryl, rosa eller lila men annars kan jag tänka mig det mesta.

Nisse: 57 cm, ej akryl, gillar färglatt och retro

teres; 58 ev 59 (storhuvad och mycket hår), naturmaterial. Klär mig mest i brunt/svart/grönt och rött så något som passar till eller bryter av så längde det inte är lila, pastell eller orange. Det jag kommer att åstadkomma är sytt, men kan vara i stickat material. Älskar att få paket på posten, så är inte vidare svår att få nöjd

Mammatess: 58 Kommer att sy själv men det är inte tvunget att någon annan gör . Tycker om färgglatt!

helma: återkommer med mått, men det ligger nog runt 56. tycker om lila, svart och rosa, orange. Blått och gult är inge favoritfärger. Ja och gärna naturmateria.

Ellla: 56 ungefär. Naturmaterial tack! Annars inga särskilda önskemål.

Lojse: 55cm, välkomnar allt

tk81: 57cm. tål ej ull, annars är allt välkommet

Juliusdotter: 56 cm, välkomnar allt

solängel: 58 cm. Naturmaterial (men med lite kli, inte lovvikagarn helst ). Något färgglatt att lysa upp höstmörkret och min tråksvarta jacka med. Gärna varma färger.

zandrama: 55-56 cm. Naturmaterial, men inte kliigt. Jordfärger som brunt, orange och grönt.

puppan: 56 cm. Har svart vinterjacka och svart haldduk och vill gärna ha något färgglatt, sytt som virkat/stickat. Men varm tack.

Smultronbarn: 56-57 cm. Gillar inte när mössan sitter aptight. Har en del uppsatt hår samt glasögon. Gillar lila, grönt, mörkgrått men tycker att en mössa kan ha vilken färg som helst - dock inte tokrandig eller plåttermönstrad helst...

Britt: 57 cm. Gillar blått och glada färger. Inte för tjockt och helst naturmaterial om det är virkat eller stickat!

Dorotea: 57cm. Ej syntetmaterial, gärna ull. Vilken färg och design som helst!

Svealinnea: 57cm allt välkomnas gärna i "höstiga" färger

nemos mamma: ca 56 cm

ernamalin: 55cm Gillar alla färger, mönster och tekniker. Ha överseende för jag kan inte sticka så det får bli sytt.

Glis: 58 cm. Klär riktigt, riktigt dåligt i jordfärger och gult.[/quote]
Elsa skrev:Jag har hittat garn och modell och börjat lite smått. Vad jag gillar dessa byten! :D :vågen:

Heja mimpen också för att du tog tag i det och organiserade. :blomster:
Tack alla! :rodna:

Själv har jag sytt en prototypmössa nummer 1 som passade bäst på familjens minsta... Jag tror jag behöver justera mönstret lite :Hahaa: Nu har jag skaffat slasktrikå att öva på... :roll:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 30

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?