Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av annbom
mimpen skrev:
annbom skrev:Fyra bindor som jag sytt av pulet som jag fick av silverros.

Bild
Jättefina! Jag har med sytt av silverrosspillet, men jag måste skarva i vingarna, har jag ett hysteriskt brett mönster eller vad?! :hmm: Nu har jag ändå smalnat ner det lite. Ska prova, kanske kan man ta ner det ännu mera.
Jag har lite som jag ska skarva i vingarna också och jag tycker att det är ganska snyggt att göra så. Tror inte att ditt är bredare än mitt.
:rofl:
Så stora trosor tror jag inte att du har
Användarens profilbild
Av mimpen
annbom skrev:
mimpen skrev:
annbom skrev:Fyra bindor som jag sytt av pulet som jag fick av silverros.

Bild
Jättefina! Jag har med sytt av silverrosspillet, men jag måste skarva i vingarna, har jag ett hysteriskt brett mönster eller vad?! :hmm: Nu har jag ändå smalnat ner det lite. Ska prova, kanske kan man ta ner det ännu mera.
Jag har lite som jag ska skarva i vingarna också och jag tycker att det är ganska snyggt att göra så. Tror inte att ditt är bredare än mitt.
:rofl:
Så stora trosor tror jag inte att du har
Nä. Precis. Det känns inte som att det kan bli så stora variationer. Men som sagt, mina har varit nog så breda, och det är möjligen därför jag upplever att de ibland har halkat omkring i trosorna. Eller så är det bara jag som har för sladdriga trosor :roll:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Bild

har med sytt ett gäng nu... med flanell mot huden alt retrobomull, blir några med bambufrotte senare, fyllda med flanell/micro/bambu. Det ljusrosa småblommiga är mitt nattlinne från jag var liten :lol: bra återvinning! Gissa vad årets julklapp från mig blir :Hahaa:
Användarens profilbild
Av mimpen
Emmamedhunden skrev:Bild

har med sytt ett gäng nu... med flanell mot huden alt retrobomull, blir några med bambufrotte senare, fyllda med flanell/micro/bambu. Det ljusrosa småblommiga är mitt nattlinne från jag var liten :lol: bra återvinning! Gissa vad årets julklapp från mig blir :Hahaa:
Åh vad fina! De storblommiga! :loving:
Av annbom
mimpen skrev:

:iagree:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
annbom skrev:
mimpen skrev:

:iagree:
Jag med ! :loving: Tack!
Användarens profilbild
Av Edith
Silverros skrev:
shimzy skrev:
Silverros skrev:Så, nu finns det fler spillbitar. Trulsamin, din tur :tumup:

Pm:a din adress! :D

Är ni andra snälla å sätter över en peng för frakt å kanske nått symboliskt för alla fina bitar? :loving:

Ställer mig på kö för ditt spill =)=)

..om jag får .. =)
Jajamensan! Du blir nästa efter trulsamin :tumup:
Kan jag också få kliva in i kön? Eller har du kanske sytt färdigt? :D
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag måste dela med mig av min erfarenhet nu... Jag har två bindor med nån velour som ytskikt, jättemjukt och gosigt ja, men när man har blött i den ett tag så ser det ut som ett dött djur i trosan :( Så verkligen inte estetiskt tilltalande någonstans...

Dessutom om man syr i stretchiga tyger och syr bindor med pocketöppning så ska man sy så att stretchen går tvärtemot pocketöppningen, annars blir det så himla mjukt och sladdrigt att det är svårt att få bindan att behålla någon som helst form och fason i trosan...

Jag har för övrigt sytt 3 nya bindor, har inte bestämt mig vad jag tycker bäst om ännu men jag vill ha de vanliga bindorna lite längre, inte mycket men 1-2 cm längre än tex vad mimpen syr har jag upptäckt (Inte menat negativt alls mimpen, var bara lätt att jämföra med dina bindor då jag hade en av dem framme när jag sydde mina)

Jag hatar dessutom att sy i PUL, det bara drar sig om man inte nålar ordentligt och nålar man ordentligt så riskerar det ju att gå hål i PULen har jag fått höra (har inte erfarit det själv då jag inte sytt särskilt mkt i PUL och knappt provat nått alls)

Jag är inte heller säker på hur mkt stoppning man ska ha i bindorna, hur mkt har ni? Jag har några med dubbelt lager microfiber, några med ett lager bommulsfrotte och ett lager microfiber och till sist de allra nyaste har två lager microfiber med ett lager bommulsfrotté i mitten, vilket jag tror kan vara för tjockt kanske, jag vet inte riktigt... Jag har ju bara tunn flanell, bommulsfrotté och microfiber att tillgå här hemma...
Av Ponyo
:hello:

Jag är lite smått sugen på att ge mig in och sy bindor själv. Men det är kanske inte så ekonomiskt att sy bara tygbindor?
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?