Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av A_Vigortsson
...vad brukar ni roa er med medan ni har barnet på ryggen? Det jag vågat mig på hittills är väl att vattna blommorna och ta en promenad (när maken var med). Blir kanske mer sen, måste börja träna mer på det nu när lillen är 6 månader :wink:
Av Sofie
Tvätta, laga mat, jaga storebror ute på lekplats, handla, gå i skogen, åka spårvagn.
Har även testat: inventera matbutik, måla fasad och gå på universeum :-)
Användarens profilbild
Av tinaw
Fyller på med anlägga gräsmatta och plantera hallonbuskar. :wink:

Allvarligt talat tycker jag att ryggbärning är såpass bekvämt att det mesta i arbetsväg funkar. Att få sitta en stund framför datorn, det är dock en annan femma... :lol:
Användarens profilbild
Av KaIi
Allt praktiskt, tvätta, laga mat, vika tvätt och underhålla Draken osv. :)
Av liten06
spika upp tavlor i ett skyltfönster var det senaste jag testade att göra med bebis på ryggen, det gick det med :)
Användarens profilbild
Av Diesel
Fördelen med att bära på ryggen är att man kan göra så gott som allt som man gör i vanliga fall. Tredje barnet vägrade sova annat än i selen på ryggen, så jag åkte måååånga mil skidor den vintern hon var 6-10 månader. :D
Användarens profilbild
Av emindy
Oj, jag gör i princip allt jag behöver göra.
Lillan fick börja åka på min rygg relativt tidigt (med tanke på att hon är första barnet och jag därmed lite ovan) eftersom det var nästan omöjligt att fodra hästarna med henne på magen... Av nöd tvungen så snart jag bara vågade men jag kommer inte ihåg om hon var fyra eller sex månader gammal.

Sedan höjdes många ögonbryn förra hösten när jag stod och sålde ost på bondens egen marknad med lillan på ryggen i princip konstant, förutom när hon sov då jag la ned henne i vagnen.
Användarens profilbild
Av loppatoppa
Lagar mat, städar, mockar t djuren, matar o vattnar djuren, plockar svamp, ja, istort sett allt jag gör utan honom på ryggen kan jag med honom på ryggen :) Det jag inte gör är klättrar på stegar!
Av Mar
Samma här, dvs jag gör det mesta med lillkillen på ryggen - går i skogen, plockar svamp, lagar mat, leker med storebror, shoppar, dricker kaffe, fixar i trädgården osv. Undviker all slags klättring med honom på ryggen, förstås.
Av Enid
Jag har sytt jättemycket med A på ryggen och stickat massor med M på ryggen. Läsa bok brukade jag göra medan jag sövde barnen dagtid på ryggen, gick fram och tillbaka i rummet och läste eller stickade.

Det mesta annat man kan göra har jag också gjort utom att cykla och köra bil typ :wink: .
Av Mar
Oj, Enid, coolt att du lyckats sy och sticka med barnen på ryggen :app: . Smart att gå omkring med en stickning i samband med sövning. Vet inte om jag är tillräckligt bra på att sticka för att göra det samtidigt som jag rör på mig... Ska prova med stora stickor någon gång! När du har sytt, har du haft vaket barn på ryggen och suttit på en pall framför symaskin, eller hur har du gjort?

En aktivitet till som funkar bra: sambon brukar klippa gräset med lillkillen på ryggen.
Användarens profilbild
Av Johanna W
När vi ska ut tar jag lillan på ryggen om vi ska promenera, ska vi åka buss/spårvagn tar jag henne på magen så att jag kan sitta bekvämt.
Av Hell Cat
Jag kan tycka att det är svårt att nå högt när jag sjalar på ryggen för att sjalen fäster armarna om du förstår vad jag menar? Och jag är INTE bekväm med att klättra på pall/stol med barn på ryggen så saker som kräver att jag har armarna högt och/eller klättra undviker jag. Annars kan man göra det mesta. :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?