Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har testat runt en del och för min del så är hur den känns mycket viktigare än färger. En sjal ska vara följsam, mjuk men ändå ge otroligt bra stöd. Sen kommer färgerna också in.

Min mjukaste sjal är väldigt mjuk men den är tyvärr så att avlastningen blir inte lika bra. Den används inte så jättemycket även om den är mjuk, gosig och dessutom otroligt vacker. :oops:

Jag har en sjal som jag inte trivs med då den är för bred för att passa mig sen är tyget lite för tjockt för att jag ska finna den optimal. Den används inte alls av varken mig eller maken, vi har andra sjalar som är så mycket skönare.

För mig är nog viktiga kriterier följsam, bra stöd, lättknuten, gosig, och slutligen färgen.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Svår fråga... :hmm:

För mig är det nog så att olika tillfällen kräver olika kvalitéer av sjalarna...

Tex. på sommaren är det viktigt att jag inte svettas ihjäl i sjalen. Då går höst/favoriten bort (didy Iris)
Att sjalen avlastar bra är givetvis viktigt när man bär en stumpa på 13 kg. Men i värmen får den detaljen liksom ge vika lite i prioriteringslistan.

Bredd, tja inte för smal. :wink: Mycket tyg är inget problem för mig med stort barn...
Längd: Runt 4,5 passar för mig. Då klarar jag lätt alla knytningar.
Men ibland blir det mycket höftkryss och till det skulle jag aldrig drömma om att använda en så lång sjal. Nä - där räcker kortsjalen bra. En superingosad Didy Lena tillgodoser det behovet. :lol:

Så att hitta en ultimat sjal för ALLA tänkbara tillfällen går nog inte för mig. :lol:
Senast redigerad av ZaZi den lör sep 08, 2007 21:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Tinalqua
ZaZi skrev:Men ibland blir det mycket höstkryss och till det skulle jag aldrig drömma om att använda en så lång sjal.
Ursäkta men :rofl: höstkryss funkar ju så bra nu till hösten 8) :lol:
Användarens profilbild
Av ZaZi
Tinalqua skrev:
ZaZi skrev:Men ibland blir det mycket höstkryss och till det skulle jag aldrig drömma om att använda en så lång sjal.
Ursäkta men :rofl: höstkryss funkar ju så bra nu till hösten 8) :lol:
:hellu: ...går in och ändrar. :wink:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
4,7 är en bra längd för mig, eller längre, jag gillar att bära på magen

och så är det viktigt att de känns lätta
mjukt är skönt, och det gör inget om de på nåt sätt är liiite sträva, så de inte kasar omkring...

och sen :roll: är det viktigt med flera olika färger också 8)
Av anna m
Jag gillar lååånga sjal eftersom jag tycker det är fult med svans - om jag bär i kryss. Ryggsäck passar med kort. Älsklingsjalen är mjuk och halvtjock. Bred - 70 är väl ett standardmått som är bra. Färgerna är jätteviktiga. Rätt färger för dagen till kläder, väder, humör. En tjockare sjal avlastar bra och skär inte i i bilringarna ;) Jag är en fryslort.
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag vill gärna ha långa sjalar - helst 4,7. Då kan jag vira flera varv runt midjan och det tycker jag är skönt. Sjalen ska tilltala mig rent färgmässigt, den ska vara följsam och mjuk, utan att vara sladdrig. Jag kan inte säga vilken av mina sjalar som är den allra bästa, för valet av sjal beror helt och hållet på situation och humör, tycker jag. Just nu är det mycket hoppediz, men aldrig i livet att jag ger upp min underbara indio... :)

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?