Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Vi bygger om hemma, så nu agerar mitt syrum kombinerad garderob och syrum. Tvätten ligger i HÖGAR och jag kommer inte längre åt mina grejer.

Fast, det är inte sant. För igår så städade jag. Nu är det EN låda med urvuxna overaller och vinterstövlar som ska undan. Sedan går det att jobba där igen!
Användarens profilbild
Av Lojse
ja en syhörna att städa hade ju vart najs, nu ligger det grejer och dräller i en garderob, på hundens bur i köket, ovan kylen, en liten minibyrå i lekrummet osv... grejor överallt, inknölade där det har funnits lite plats
Användarens profilbild
Av ÅsaM
Hur går det med städningen?

Själv funderar jag på att flytta på min syhörna. Nu är den övervånningen i hallen och där funkar det inte så bra för barnen vaknar om jag syr där på kvällarna. Funderar att flytta ner den till Tv rummet men jag vet inte vad maken tycker om det fast egentligen spelar det nog inte så stor roll för han sover ju ändå alltid framför TV.
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag har inte börjat ännu.... :Hahaa:

Problemet är att det liksom inte finns någonstans där jag kan förvara mina grejer. Så jag måste nog börja med att fixa lite plastbackar och sånt. Men vart jag sen ska ha dem... Det måtte bli i låg höjd, så de måste gå att stänga och Hjalmar-säkra :roll: Och alla smågrejer. Jag har ett fint nytt syskrin som jag inte flyttat in i ännu, men det är ju för litet. Och så har jag en verktygslåda som fungerat som syskrin ett par år. Det har också blivit för litet nu när jag faktiskt börjat sty....
mimpen skrev:Jag har inte börjat ännu.... :Hahaa:

Problemet är att det liksom inte finns någonstans där jag kan förvara mina grejer. Så jag måste nog börja med att fixa lite plastbackar och sånt. Men vart jag sen ska ha dem... Det måtte bli i låg höjd, så de måste gå att stänga och Hjalmar-säkra :roll: Och alla smågrejer. Jag har ett fint nytt syskrin som jag inte flyttat in i ännu, men det är ju för litet. Och så har jag en verktygslåda som fungerat som syskrin ett par år. Det har också blivit för litet nu när jag faktiskt börjat sty....
Vi bor i en tvåa. A:s pågående tygblöjeprojekt ligger oftast tillsammans med symaskinen på halva köksbordet :roll:
Användarens profilbild
Av Mosan
Sanna81 skrev:

Vi bor i en tvåa. A:s pågående tygblöjeprojekt ligger oftast tillsammans med symaskinen på halva köksbordet :roll:
suck, samma här, 3:a på 57 m2
Användarens profilbild
Av tweed

Börja i änden skaffa plastbackar med lock, det är praktiskt både för att hindra barn att rota i backarna och för att få dem stapelbara :tumup: Genomskinliga curverbackar har jag, det är bra, för då syns det vad man har i och man behöver inte rota så mycket. Om du skulle kunna få tag i en byrå så är det också en bra förvaring för diverse prylar. Mina smågrejor, nålar, knappar resår osv har jag i moppebyråar från Ikea. Nu har jag ju förmånen att ha lyckats ockupera nästan ett helt rum för mina prylar, men jag började med ett skrivbord och ytan på och under det, sen har det eskalerat lite :fnissa:
Av Sia
Jag ska bara skruva upp sparringskenorna och hyllorna på långväggen,
flytta upp alla saker som står på golvet hyllorna, så attt golvet blir fritt.
Då kommer jag att hitta mina tjocka stickor så att jag kan sticka tre par ylletofflor som jag ska ge bort i julklapp.
Sen kan jag slita ner tapeterna på kortväggen, slipa, spackla, slipa, spackla.
Åka runt i alla tapetbutiker tills jag valt en lämplig fondtapet, (eller om jag ska måla hela väggen med magnetfärg).
tapetsera(eller måla) .
Skruva upp ännu fler sparringskenor och hyllplan på kortväggen.
åka till IKEA och köpa en köksbänkskiva, hurtsar och pärmar och tidskriftsamlare till kortväggen.
Sen har jag en syhörna att städa!
Glömde jag skriva att detta ska göras efter att barnet är nattat och allt hushållsarbete är klart?
Snart va? :roll: :hmm:
Användarens profilbild
Av mimpen
Sia skrev:Jag ska bara skruva upp sparringskenorna och hyllorna på långväggen,
flytta upp alla saker som står på golvet hyllorna, så attt golvet blir fritt.
Då kommer jag att hitta mina tjocka stickor så att jag kan sticka tre par ylletofflor som jag ska ge bort i julklapp.
Sen kan jag slita ner tapeterna på kortväggen, slipa, spackla, slipa, spackla.
Åka runt i alla tapetbutiker tills jag valt en lämplig fondtapet, (eller om jag ska måla hela väggen med magnetfärg).
tapetsera(eller måla) .
Skruva upp ännu fler sparringskenor och hyllplan på kortväggen.
åka till IKEA och köpa en köksbänkskiva, hurtsar och pärmar och tidskriftsamlare till kortväggen.
Sen har jag en syhörna att städa!
Glömde jag skriva att detta ska göras efter att barnet är nattat och allt hushållsarbete är klart?
Snart va? :roll: :hmm:
:fnissa: vad är det för sak? :lol:
Användarens profilbild
Av Moson
Vi har skaffat en "Expedit"hylla från Ikea, den lite nyare varianten med hyllor i olika storlekar istället för bara kuber. Så har jag såna byråinsatser i den också för småplock.
Den står nu bredvid min säng med symaskiner ovanpå och en "Helmer"hurts för ännu mer pryttlar bredvid. Har inte packat in allt tyg än och den är redan överfull :roll:
Alla pärlor, pennor och pappersmaterial står fortfarande på matbordet, hur ska allt få plats? :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?