Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av telistant
Jag skulle vilja ha tag i bra basmönster till en 1,5 åring. Tröjor och byxor, inget fluff-fluff eller så.
Har förstått att det finns i böcker, surfade in på biblioteket och hittade dessa. För att slippa beställa alla (till lån alltså) så undrar jag om ni har några åsikter om vilken/vilka jag ska satsa på, rent av köpa kanske?

Love är 1,5 år ganska långsmal (ännu mer nu efter magsjuka) och använder engånsblöjor än så länge.

Baby cool av Sandström Hallberg, Nina (sy om gamla kläder till barnkläder)
Barnkläder av Meedom, Hanne
Barnkläder av Heine, Gundi
Sticka och sy till baby av ?
Sy barnkläder av mjuka tyger av Lennartsson, Åsa
Sy enkla barnkläder av Elmberg, Lisen
Sy kläder till baby & småbarn av Wassdahl, Katrin
Sy och sticka barnkläder av Wallin, Maggie
Sy till barnen av Gynther, Elsebeth
Sy till småbarnen av Gunnars, Anita
Av Emmiez
jag har dessa två.

Barnkläder av Meedom, Hanne - den är jättebra och enkel att använda.
Sy till småbarnen av Gunnars, Anita - är lite svårare för man behöver göra om dom flesta mönster.
Användarens profilbild
Av teres
Har eller har haft allihop, tror jag. Som basbok tycker jag Meedom är bäst, enkla basala mönster med förslag på hur man kan variera. Även om jag ritar något själv använder jag ofta Meedom som en referens. Gillar du retro är även gynther väldigt bra. Lennartsson är ganska populär, Elmberg också ganska trevligt. Wassdahl är galopperande åttital med massor av lullul!
Av Marine78
Meedom alla gånger- Enkla bra basmönster. Men det bör poängteras att deras storlekar följer 70-talsstandarden och är ganska stora i storlek. Är barnet 86 långt välj storlek 86, inte 92 (även om hon kanske har 86/92 eller t o m 92 i butikskläder) och gör ev plagget smalare och något längre.
Jag upplever att det inte finns ngn mönsterbok som är perfekt utan att man får modifiera lite efterhand, men de har absolut enklast basmönster i alla fall.
telistant skrev:Jag skulle vilja ha tag i bra basmönster till en 1,5 åring. Tröjor och byxor, inget fluff-fluff eller så.
Har förstått att det finns i böcker, surfade in på biblioteket och hittade dessa. För att slippa beställa alla (till lån alltså) så undrar jag om ni har några åsikter om vilken/vilka jag ska satsa på, rent av köpa kanske?

Love är 1,5 år ganska långsmal (ännu mer nu efter magsjuka) och använder engånsblöjor än så länge.

Baby cool av Sandström Hallberg, Nina (sy om gamla kläder till barnkläder)
Barnkläder av Meedom, Hanne
Barnkläder av Heine, Gundi
Sticka och sy till baby av ?
Sy barnkläder av mjuka tyger av Lennartsson, Åsa
Sy enkla barnkläder av Elmberg, Lisen
Sy kläder till baby & småbarn av Wassdahl, Katrin
Sy och sticka barnkläder av Wallin, Maggie
Sy till barnen av Gynther, Elsebeth
Sy till småbarnen av Gunnars, Anita
Av Emmiez
telistant skrev::notes: låna meedom på biblan imorgon :D

Tack för hjälpen :heart:
det gjorde jag sen va jag tvungen att köpa, synd är att den inte säljs ny längre :(
köpte min här på sjalbarn.
den finns på danska fortfarande tror jag.
Användarens profilbild
Av telistant
Emmiez skrev:

det gjorde jag sen va jag tvungen att köpa, synd är att den inte säljs ny längre :(
Ja, jag har sökt och bara hittat på danska för typ 330kr. Ska låna först iallafall
Av Emmiez
telistant skrev:
Emmiez skrev:

Ja, jag har sökt och bara hittat på danska för typ 330kr. Ska låna först iallafall
gör det, den e jättebra :tumup:
Användarens profilbild
Av Kaja
Den Danska Meedom är roligare och bättre än den svenska. Jag sålde min Svenska(var det till Emmiez??) och köpte en dansk i stället. Mönstren är såpass enkla att man inte direkt behöver någon instruktion.
Användarens profilbild
Av teres
Skillnaden mellan den danska och svenska Meedom är ju att de är olika upplagor, den svenska är från början av 2000 eller nåt och halva boken är om stickat. Men håller med om att den nya upplagan är bättre för den ger mer förslag och ideer men mönstrena inuti är desamma. Så får man tag på den svenska billigt så kan man ju låna den danska på biblioteket för att få ideerna?

Lite kul; tittade igenom din lista ordentligt telistant och insåg att jag har allihop och några till.....men Meedom är favoriten pga sina enkla mönster som är så lätta att ändra på. Iofs var det den boken jag började med att lära mig sy barnkläder med......
Av makrill
Kaja skrev:Den Danska Meedom är roligare och bättre än den svenska. Jag sålde min Svenska(var det till Emmiez??) och köpte en dansk i stället. Mönstren är såpass enkla att man inte direkt behöver någon instruktion.
Jag håller bara med föregående om att den danska versionen är så mycket roligare. Att den är på danska innebär inga svårigheter för mig, och jag är definitivt ingen hejjare på danska...

Meedom är definitivt den bästa boken för enkla grundmönster - går att göra sina egna varianter av mönster hur mycket som helst :vågen:
Av Emmiez
Kaja skrev:Den Danska Meedom är roligare och bättre än den svenska. Jag sålde min Svenska(var det till Emmiez??) och köpte en dansk i stället. Mönstren är såpass enkla att man inte direkt behöver någon instruktion.
ja det va till mig :vågen:

Jag funderar på att köpa nästa på danska den för större barnen :)
Användarens profilbild
Av Luna
Hakar på och undrar vad ni gillar för mönster till större barn.

Är Børnetøj 4-7 år av Hanne Meedom bra?
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?