Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag äger en gauze sjal, freehand mei tai och en manduca.
Vilken av dem är bäst att bära en 8månaders på ryggen? Om man inte är van ryggbärare, kan ju tillägga att sjalen är jag inte så duktig på än :P :oops: trots att jag ägt den några månader. Äldsta dottern på 2,5år bar jag på ryggen med mei taien och det gick bra, första gången jag bar. Men nu ska vi ha fixar dag på förskolan där dottern går och då vill jag ha två händer fria+ inte bära på magen då jag är rädd att lillbusan ska va "ivägen" så tänkte faktiskt slänga upp henne på ryggen :mrgreen: :mrgreen:

SÅ behöver all hjälp nu hur jag gör och hur jag ska ev knyta mei taien och så :D
Jag skulle välja den jag är bekvämast med. Både MT och sele tycker jag är enkelt, men när man övat så är det rätt enkelt med sjal med. Det finns massor av bra instruktionsfilmer på youtube. Sök till exempel på SHBC (Secured High Back Carry) Kolla också på knytinstruktionerna på förstasidan. Jag gillar MT och brukar oftast knyta tibetanskt = över axlarna (så det ser ut som när man har ryggsäck), under armarna, i kors över barnets rygg, under barnets ben, i kors över mitt bröst, in under befintliga banden, knyt mitt fram. Ja detta med axelbanden förstås. :wink: Gick det att förstå? Tror att det finns beskrivning här på sjalbarn. Det går förstås att knyta så även med sjal.

Är du osäker så testa i sängen eller när du har nån som kan bara hålla en hand i närheten om det behövs. Jag brukar öva vid en spegel när jag är själv.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?