Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

M slutade när hon var 3-4 veckor, hon kunde inte sova i sjal/sele sen. När hon var runt ett år kunde hon somna i sjal/sele men inte sova vidare, la men inte ner henne efter 10 min vaknade hon och var jättearg/ledsen.

A gjorde det länge, när jag inte kunde bära längre pga hyperemesis och foglossning blev han tvungen att sluta (iaf när han var med mig) så från att han var drygt ett år. Han fortsatte sova på oss på nätterna men på dagarna gick det bra att sova i vagnen så länge den rullade. Han började kunna sova i vagnen när han var 7-8 månader och vi bytte till en vagn han gillade (Bugaboo Cam). Bara på dagis har han kunnat sova på säng/madrass på dagarna, till han var 2½ år gick han på ett dagis där de samsov med barnen :tumup: (alla barn och fröknar tillsammans på en stor madrass) och sen gick det bra om en fröken satt bredvid hans madrass.
Tack för svar!

Känns som om folk börjar tycka att jag är knasig som fortfarande låter dottern sova på mig. Hon är 9,5 månad och någonstans runt 11 kg. Hon brukar sova en gång på ryggen och en gång på magen när andra mamman jobbar. Börjar ju bli lite tungt (men bara knytningen blir bra så känns det helt okej- vilken skillnad det var när jag började bära i MT i stället för becon) och jag tror att det ordnar upp sig av sig självt, att jag kommer att bli mer motiverad att hitta andra sätt som kan funka, som att försöka lägga ned henne eller använda vagnen eller vad det nu kan vara, när ryggen protesterar. Hoppas jag... Hursomhelst så borde jag få släpa på min bebis om jag vill det utan att bli idiotförklarad! Och mysigt är det :heart:
Jag minns inte. Jag har sövt dem i famnen länge (uppemot 2 års åldern för flickorna, Hjalmar ännu, somnar ammandes i regel), men jag har inte haft dem sovande på mig i någon större utsträckning. H sov på mig första halvåret kanske emellanåt, mn itne alla lurar.
Maken har sonen sovande på sig vid behov (t ex om han är förkyld eller lite ledsen). Framåtvänd i manduca. Sonen är 1 år och 9 månader och väger ju över 10 kg i alla fall. Jag har honom sovandes i manduca på ryggen vid behov (t ex ska handla och han har somnat i bilen och vill fortsätta sova). Går så fint så! Vad tokiga folk är som ska tycka om allt. Funkar det så funkar det! :tumup:
Lillebror här somnar gärna i selen eller sjalen på ryggen om vi är ute o går. Kan sova där länge :loving: Hemma somnar han oftast i sin säng eller på en madrass på golvet, vissa dagar i knät på mig eller på mig i vår säng. På dagis sover han på madrass på golvet m de andra barnen. Lillebror är snart 17 månader o väger nog ca 11 kg.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?