- tis sep 14, 2010 21:10
Förra veckan var vi i Lkpg ti-fre och hade workshops i stickning och virkning, föreläsningar om slöjdämnet och studiebesök där vi fick prova på linberedning. Väldigt kul, men väldigt intensivt
Och du, när man väl har fått upp arbetet i rätt ordning på stickorna så är det inte svårt att sticka två samtidigt på ML
Nadja skrev:Jag har precis börjat plugga textilslöjd på distans i Linköping. En utbildning inom lärarprogrammet som är på 60hp (undrar om det blev rätt nu, är ju van vid det gamla poängsystemet) Jag är gymnasielärare i historia och religion i botten men jobben växer ju inte direkt på träd och jag har inte fått till min sista uppsats i historia och kommer inte få det heller, så nu kör jag en satsning på detta, dels för att få plugga något jag tycker är väldigt roligt och dels för att äntligen få ut min examen.kvarnvik skrev:oh jag har inte riktigt lyckats lära mig att köra två vantar/sockar på magiclopp samtidigt. Och ska nog inte ge mig på det nu när jag är gravid hellerNadja skrev:Tjohej!Välkommen!
Hittat hit (till tråden) med hjälp av Kamalot (tack!). Finns här plats för en till?
Har tagit upp stickandet igen efter 3 månader av uppehåll då jag som nygravid blev kräkfärdig av garn....det var nog min allra märkligaste graviditetsrelaterad åkomma faktiskt. Men den har gått över!!
![]()
Nu ska jag bara lära mig att sticka igen fast "med en halv hjärna", för så känns det ibland. När man kommer på sig själv med att ha tappat det mest basala... men skam den som ger sig!!
JAg sitter och trasslar med två små vantar på magic loop, mönsterstickning i rött och vitt efter ett estländskt mönster, hoppas att det blir bra, för det är en av mina uppgifter i textilslöjdskursen![]()
Vart pluggar du? Och vad?
Förra veckan var vi i Lkpg ti-fre och hade workshops i stickning och virkning, föreläsningar om slöjdämnet och studiebesök där vi fick prova på linberedning. Väldigt kul, men väldigt intensivt

Och du, när man väl har fått upp arbetet i rätt ordning på stickorna så är det inte svårt att sticka två samtidigt på ML