Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nakum
Nu kommer jag med mina frågor igen om mönster på engelska. :oops:

Det är ett vantmönster från ravelry där det står "Row 22: M1, K3, M1, knit to end" Sen fortsätter det att stå liknande på nästkommande rader bara att antalet räta maskor ökas hela tiden. Vad menar de?! Menar de att jag ska sticka det om igen till slutet, eller ska jag sticka K, räta maskor, till slutet efter ökningarna?
:help:
Användarens profilbild
Av ellla
nakum skrev:Nu kommer jag med mina frågor igen om mönster på engelska. :oops:

Det är ett vantmönster från ravelry där det står "Row 22: M1, K3, M1, knit to end" Sen fortsätter det att stå liknande på nästkommande rader bara att antalet räta maskor ökas hela tiden. Vad menar de?! Menar de att jag ska sticka det om igen till slutet, eller ska jag sticka K, räta maskor, till slutet efter ökningarna?
De menar att du ska öka 1 maska, sticka tre maskot, öka en maska och sen sticka räta maskor hela varvet ut. Då blir det två maskor till det varvet.
Användarens profilbild
Av ellla
ellla skrev:

De menar att du ska öka 1 maska, sticka tre maskot, öka en maska och sen sticka räta maskor hela varvet ut. Då blir det två maskor till det varvet.
Det låter förresten som att det är en tumkil du håller på att sticka!
Användarens profilbild
Av nakum
ellla skrev:

Jag och min trötta hjärna. Då förstår jag varför jag fått repa upp en massa varv helatiden. :Hahaa: Tack! Jag känner att jag fortfarande har svårt att ta in att knit betyder just räta maskor och att man inte bara ska sticka på. :wink:
Det går ju fort med barnvantar dessutom så kan jag ge mig på nåt nytt engelskt mönster, så jag kommer in i det nångång. Det finns ju så mycket fint på ravelry man vill göra. :love:
Användarens profilbild
Av nakum
ellla skrev:
ellla skrev:

Ja nu när jag satt och fnulade lite på det istället för att bara köra på insåg jag att det ju såklart är det jag gör! :D
Användarens profilbild
Av ellla
nakum skrev:
ellla skrev:
ellla skrev:

Ja nu när jag satt och fnulade lite på det istället för att bara köra på insåg jag att det ju såklart är det jag gör! :D
Det är så mycket lättare när det man gör får ett sammanhang! Lycka till med vantarna!
Av Ponyo
melon skrev:
Bubbi skrev:Har preis repat upp 3 cm tvåändsstickning. Mössan skulle ha blivit för stor. :(
Så jag får börja om.
Tradigt! Men nu har du en bit färdigsnurrat garn :tumup:
Nope, tyvärr inte. :(
För jag gjorde flätor längst ner, som är snurrade åt olika håll för effektens skull.
Användarens profilbild
Av sussry
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:Visst var det någon som var ledsen över att första sticktråden var borta?

Jag sökte nyss på "spiralstickade" och då fick jag träff på den tråden och kunde surfa framåt och bakåt i tråden. Men jag hittar den ändå inte här i GDS när jag går tillbaka så långt som där den borde legat.

Men i alla fall ville jag tipsa om att använda sök-funktionen ifall det var något särskilt därifrån man var ute efter.

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=119804
Men, vad lustigt!
Så skumt att den finns men inte syns.... :hmm:
Kul att läsa den.

Så mycket ni hunnit med att göra. Jag har haft en sjalbarnspaus några dagar och det har blivit hur många inlägg som helst här, Kul :tumup: :D .
Stickar själv på fiskar till en fiskdam åt grabbarna. Är snart klar.
Användarens profilbild
Av Stream
Kaffemoster skrev:Visst var det någon som var ledsen över att första sticktråden var borta?

Jag sökte nyss på "spiralstickade" och då fick jag träff på den tråden och kunde surfa framåt och bakåt i tråden. Men jag hittar den ändå inte här i GDS när jag går tillbaka så långt som där den borde legat.

Men i alla fall ville jag tipsa om att använda sök-funktionen ifall det var något särskilt därifrån man var ute efter.

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=119804
Jag hittar den på sidan 28 i GDS.. (sista inlägget skrevs 27:e jan)
Användarens profilbild
Av Nadja
Tjohej!
Hittat hit (till tråden) med hjälp av Kamalot (tack!). Finns här plats för en till?
Har tagit upp stickandet igen efter 3 månader av uppehåll då jag som nygravid blev kräkfärdig av garn.... :hmm: det var nog min allra märkligaste graviditetsrelaterad åkomma faktiskt. Men den har gått över!! :app:
Nu ska jag bara lära mig att sticka igen fast "med en halv hjärna", för så känns det ibland. När man kommer på sig själv med att ha tappat det mest basala... men skam den som ger sig!!
Användarens profilbild
Av tweed
Nadja skrev:Tjohej!
Hittat hit (till tråden) med hjälp av Kamalot (tack!). Finns här plats för en till?
Har tagit upp stickandet igen efter 3 månader av uppehåll då jag som nygravid blev kräkfärdig av garn.... :hmm: det var nog min allra märkligaste graviditetsrelaterad åkomma faktiskt. Men den har gått över!! :app:
Nu ska jag bara lära mig att sticka igen fast "med en halv hjärna", för så känns det ibland. När man kommer på sig själv med att ha tappat det mest basala... men skam den som ger sig!!
Välkommen!

JAg sitter och trasslar med två små vantar på magic loop, mönsterstickning i rött och vitt efter ett estländskt mönster, hoppas att det blir bra, för det är en av mina uppgifter i textilslöjdskursen :D
Användarens profilbild
Av Nadja
kvarnvik skrev:
Nadja skrev:Tjohej!
Välkommen!

JAg sitter och trasslar med två små vantar på magic loop, mönsterstickning i rött och vitt efter ett estländskt mönster, hoppas att det blir bra, för det är en av mina uppgifter i textilslöjdskursen :D
oh jag har inte riktigt lyckats lära mig att köra två vantar/sockar på magiclopp samtidigt. Och ska nog inte ge mig på det nu när jag är gravid heller :mrgreen:
Vart pluggar du? Och vad?
  • 1
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?