Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det var ett inlägg förut med en jättefin Aviatrix-mössa. Nu har jag också stickat en, i storlek för nyfödd, med matchande vantar och tossor. Jag hoppas det passar, och längtar otroligt mycket efter att få testa på bebisen :loving:

Bild

Nu när liten är snart 5 månader börjar mössan bli lite liten, så nu passar jag på att föreviga den. Lillsötisen :loving:

Bild
Senast redigerad av Ceinwyn den sön mar 06, 2011 12:08, redigerad totalt 1 gånger.
Av Ceinwyn
På andra sidan i mönsterhäftet finns det uppdelat i 10-row section, 12-row section osv, beroende på garnets tjocklek och storlekn på mössan som man stickar. Står det 7 x 12 row section, så ska du följa instruktionerna under 12-row section 7 gånger. Det blir alltså 7 segment som syns på bilden på mössan jag stickat. (Fast på min mössa är det bara 6).

Det var virrigt förklarat, förstod du?
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Ceinwyn skrev:På andra sidan i mönsterhäftet finns det uppdelat i 10-row section, 12-row section osv, beroende på garnets tjocklek och storlekn på mössan som man stickar. Står det 7 x 12 row section, så ska du följa instruktionerna under 12-row section 7 gånger. Det blir alltså 7 segment som syns på bilden på mössan jag stickat. (Fast på min mössa är det bara 6).

Det var virrigt förklarat, förstod du?
Jaha, då är jag med! Tack :heart:
Användarens profilbild
Av Moson
:love:
Jättefint.
Jag har också stickat en men det här med att sy in garnändar och sy knappar är så tråkigt så det har jag inte gjort än :roll:
Av Ceinwyn
Mönstret på tossorna är ur en bok jag fick låna av en kompis. Boken heter New Pathways for Sock Knitters av Cat Bordhi, mönstret heter Charlie's Seeded Heart Socks. Det är tyvärr en amerikansk bok, jag vet inte om den går att få tag på i Europa.

Jag kan annars rekommendera den om man gillar att sticka strumpor :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?