Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av KattenFindus
Fick en sydd fjordhäst av en kompis som doppresten åt sonen för 3 år sen.

Nu höll jag på att försöka sy en jacka modell knasjacka bara men ändå.
Tänkte försöka göra en sån man men hon som gjorde hästen kommer inte ihåg hur hon hade gjort manen som. Manen var alltså i garn.

Så ni gör det själv kunniga, hur gör man en stubb man som? :D

Bild kommer strax
Av KattenFindus
Bild

Bild

Pannluggens frånvaro beror på 3 åringen och den tidigare valpens gemensamma lek (nu vuxen :wink: )
Bild

Kommer nån bild till sen, ska bara klippa bort min hand från bilden :wink:
Av Enid
Kanske som man syr hår på dockor? Det borde finnas beskrivningar om man googlar på hår+waldorfdockor+beskrivning eller något liknande.
Av KattenFindus
dolvis skrev:Jag vet inte men gud vilken fin fjording :heart: .

För övrigt läste jag rubriken lite fel, jag läste inte man som hästens hår, utan man som i kvinna-man, och funderade på om du tänkte "göra en hästmannen". :Hahaa: http://www.hastmannen.com/?id=stig&lang=sv
näe :Hahaa:
och jag som först skrev bara man och lyckades inse att nej det där bli otroligt fel och la till häst. :lol:

Ja jag blev glad över den doppresenten, från en jätte fin människa så den blev extra speciell också. :heart:

Haha jag kanske skulle bli hästkvinnan istället, får börja skörda höet med häst till å börja med :lol:
Senast redigerad av KattenFindus den tis sep 07, 2010 12:46, redigerad totalt 1 gånger.
Av KattenFindus
Enid skrev:Kanske som man syr hår på dockor? Det borde finnas beskrivningar om man googlar på hår+waldorfdockor+beskrivning eller något liknande.
Ah tack! ska ta och testa och söka på det när jag lugnat mig efter en explosion inombords på sommargästerna som anser att vi ska göra allt jobb gratis åt dom och att dom ska kunna få bete sig hur som helst och kör bil på våra åkrar. Gargh. Andaaaas :lol:
Användarens profilbild
Av emindy
Vilken läcker!!
Jag skulle tro att du knyter in manen som man gör på dockor eller borstar eller vad som helst men att du får till ståeffekten genom den där sömmen plus att du sedan snaggar manen och borstar till den så den blir mer manig
Av KattenFindus
Tack alla :D

Jag ska kolla på det där sen, men det får nog vila ett tag.
Finns viktigare saker i tillvaron att ro i land nu.
Jobbigare men viktigare.

Men tids nog ska det bli en ful/knäpp/kul jacka med luva med man på :lol:
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag skulle göra en kavelfrans. Jag gjorde det när jag gjorde käpphäst till sonen. Beskrivning finns på min systers blogg:
http://mednalochtrad.blogspot.com/2008/ ... frans.html
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag skulle göra tre kavelfransar, 2 vita och 1 brun som sen sys in. Tänk på att du måste ta hjälp av någon annan, det går inte att göra själv.
Såhär ser käpphästen som jag gjorde ut. Den har lite längre man och jag blandade garnet. Det är bara en enkel kavelfrans.

Bild

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?