Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag har maskat av annis nu, tycker den blev pytteliten, men vi får väl se när jag har blockat den. Nu sitter jag och stickar provlapp av garnet som blev över på stickor nr 3, det är ju som att sticka på tandpetare :roll: Tänkte ev få till ett par pyttesmå bebissockor av det fina merino/silkesgarnet, nån som har ett sånt mönster?
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:Kommer i ihåg kontaktannonstråden från 2008? Idag gifte sig corona (Ida) med sin mrSnyggo (Rasmus) :heart: Jag har stickat kärleksvantar om de fick i present:

Bild
:loving:
Är du redan hemma från festen?
Jepp, barnen orkade fram till nio ungefär. Men det var mycka barnfamiljer på festen så många åkte hem långt före oss. Mysigt och fint bröllop var det :heart:
Användarens profilbild
Av SaraLj
melon skrev:Kommer i ihåg kontaktannonstråden från 2008? Idag gifte sig corona (Ida) med sin mrSnyggo (Rasmus) :heart: Jag har stickat kärleksvantar om de fick i present:

Bild
Fina! Mina blir lite lika faktiskt (efterlyste ju mönster för ett tag sen för att sticka till en kompis som gifter sig i oktober) men jag har varsin "handöppning" på gemensamvanten.
Användarens profilbild
Av Moson
kvarnvik skrev:Jag har maskat av annis nu, tycker den blev pytteliten, men vi får väl se när jag har blockat den. Nu sitter jag och stickar provlapp av garnet som blev över på stickor nr 3, det är ju som att sticka på tandpetare :roll: Tänkte ev få till ett par pyttesmå bebissockor av det fina merino/silkesgarnet, nån som har ett sånt mönster?
Garnstudio har flera olika har jag för mig.
Användarens profilbild
Av tweed
Moson skrev:
kvarnvik skrev:Jag har maskat av annis nu, tycker den blev pytteliten, men vi får väl se när jag har blockat den. Nu sitter jag och stickar provlapp av garnet som blev över på stickor nr 3, det är ju som att sticka på tandpetare :roll: Tänkte ev få till ett par pyttesmå bebissockor av det fina merino/silkesgarnet, nån som har ett sånt mönster?
Ja, men det med tunnast garn och stickor har 26m/10cm och jag får 29 m och kan inte gå upp i stickstorlek, för garnet är för tunt. Får kanske testa med dubbelt garn :D
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
Moson skrev:
Ja, men det med tunnast garn och stickor har 26m/10cm och jag får 29 m och kan inte gå upp i stickstorlek, för garnet är för tunt. Får kanske testa med dubbelt garn :D
Stickade inte du i Elegant? En mjuk liten hjälmössa hade ju varit mysigt i det garnet :heart:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
Moson skrev:
Stickade inte du i Elegant? En mjuk liten hjälmössa hade ju varit mysigt i det garnet :heart:
Jo, elegant it is. Tror också att hjälm skulle bli bra, men det är samma med stickfastheten där...
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
Moson skrev:
Jo, elegant it is. Tror också att hjälm skulle bli bra, men det är samma med stickfastheten där...
Men sticka en förstor storlek då? Du kan ju snabbräkna hur många maskor det ska vara för att bli lagom runt huvudet! 2,9* antalet centimeter och välja den storlek som bäst passar det antalet maskor.
Ketronya skrev:
linafelicia skrev:Nu tror jag att jag gjort min sista Swallowtail. Jag har tappat räkningen på hur många jag gjort ...
Bild
Bild
Stickat till en vän i ett underbart mohairgarn som skiftar i turkos, blått och lila. För att få mönstret att framträda ordentligt tog jag stora stickor så den blev enorm. Den är 215 cm bred och 80 cm lång.
Ååh vad snygg :love:

Har du inte ökat mönstret utan bara använt stora stickor och tjockt garn, eller hur har du gjort för att få den så stor?
Tack. Jag har bara använt stora stickor. Garnet är inte så tjockt men väldigt luddigt mohairgarn.
Den förra jag stickade var i ett tunnt lingarn och den blev bara såhär stor.
Bild
linafelicia skrev:
Ketronya skrev:
linafelicia skrev:Nu tror jag att jag gjort min sista Swallowtail. Jag har tappat räkningen på hur många jag gjort ...
Bild
Bild
Stickat till en vän i ett underbart mohairgarn som skiftar i turkos, blått och lila. För att få mönstret att framträda ordentligt tog jag stora stickor så den blev enorm. Den är 215 cm bred och 80 cm lång.
Ååh vad snygg :love:

Har du inte ökat mönstret utan bara använt stora stickor och tjockt garn, eller hur har du gjort för att få den så stor?
Tack. Jag har bara använt stora stickor. Garnet är inte så tjockt men väldigt luddigt mohairgarn.
Den förra jag stickade var i ett tunnt lingarn och den blev bara såhär stor.
Bild
Aha, får man fråga vilket garn och vilken storlek på stickor du haft för den är verkligen jättefin :D :tumup:
Ketronya skrev: Aha, får man fråga vilket garn och vilken storlek på stickor du haft för den är verkligen jättefin :D :tumup:
Det är ett mohairgarn från Marks och kattens som heter M&K mohair. Jag har använt stickor nr 7 och det gick lite mer än 5 nystan. 130 gram totalt
  • 1
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?