Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Idag har jag utnyttjad ungefär halva mitt presentkort. 2 härvor lovikkagarn från Svarta Fåret (nån som har bra mönster?), 2 nystan Nepal och 2 nystan M&K Sarek. Ibland känner jag mig inte som en riktig stickare eftersom jag bra stickar småsaker... :roll:
Av Enid
zandrama skrev:Idag har jag utnyttjad ungefär halva mitt presentkort. 2 härvor lovikkagarn från Svarta Fåret (nån som har bra mönster?), 2 nystan Nepal och 2 nystan M&K Sarek. Ibland känner jag mig inte som en riktig stickare eftersom jag bra stickar småsaker... :roll:
Klart du är en riktig stickare! Då får ju fler projekt färdiga istället ju :tumup: .
Jag har drömt om stickning inatt....
Jag stod i färd att köpa blåmelerat 100% acrylgarn för att sticka en klänning (knälång. och med långa ärmar) Man skulle behöva tre nystan, och nystana var som en mindre smågris (tror det var 450 g). 527 kr skulle kalaset gå på!
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:Jag har drömt om stickning inatt....
Jag stod i färd att köpa blåmelerat 100% acrylgarn för att sticka en klänning (knälång. och med långa ärmar) Man skulle behöva tre nystan, och nystana var som en mindre smågris (tror det var 450 g). 527 kr skulle kalaset gå på!
:fnissa:
Så vad är den allmänna meningen om acrylgarn, egentligen?

Jag har för mig att jag hört att det inte alls är så där läskigt som det var när man var liten, utan att det finns acrylgarn med bra kvalitet - men jag har aldrig tordats mig på att köpa något.

Men jag funderar på att sticka någon inomhuströja till mig själv, men ull tycker jag blir för varmt och bomull så tungt. Skulle man kanske ge sig på att prova acryl....?
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:Så vad är den allmänna meningen om acrylgarn, egentligen?

Jag har för mig att jag hört att det inte alls är så där läskigt som det var när man var liten, utan att det finns acrylgarn med bra kvalitet - men jag har aldrig tordats mig på att köpa något.

Men jag funderar på att sticka någon inomhuströja till mig själv, men ull tycker jag blir för varmt och bomull så tungt. Skulle man kanske ge sig på att prova acryl....?
Jag tycker att acryl blir väl så svtttigt som ull, fast värre eftersom ullen beter sig bättre när det gäller fukttransport. Dessutom har de acryltröjor jag haft (köpetrojor) blivit noppiga och fula på nolltid. Men drops har ett nytt garn, cotton light, som är en blandning bomull/acryl, det kanske kan vara nåt?
Av Ponyo
Jag fullkommligt avskyr akrylblandningar (när de noppar så blir det bara en hemsk tovig massa). Men jag har en tröja i 100 % akryl som jag köpte dyrt i tjugoårsåldern, och den tycker jag jättemycket om. Den är skön, lätt, noppar inte, håller formen år in år ut.
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:Jag fullkommligt avskyr akrylblandningar (när de noppar så blir det bara en hemsk tovig massa). Men jag har en tröja i 100 % akryl som jag köpte dyrt i tjugoårsåldern, och den tycker jag jättemycket om. Den är skön, lätt, noppar inte, håller formen år in år ut.
:iagree: Jag önskar att H&M hade två versioner av sina koftor och tröjor, en billig i acryl som de har nu, och en dyrare i ull, för jag tycker ofta att de har fina modeller som jag vill ha, men jag backar numera alltid på acryl, har lärt mig efter många köp med ögat :roll: Man måste känna också, eller iaf titta på lappen :lol:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:Jag fullkommligt avskyr akrylblandningar (när de noppar så blir det bara en hemsk tovig massa). Men jag har en tröja i 100 % akryl som jag köpte dyrt i tjugoårsåldern, och den tycker jag jättemycket om. Den är skön, lätt, noppar inte, håller formen år in år ut.
:iagree: Jag önskar att H&M hade två versioner av sina koftor och tröjor, en billig i acryl som de har nu, och en dyrare i ull, för jag tycker ofta att de har fina modeller som jag vill ha, men jag backar numera alltid på acryl, har lärt mig efter många köp med ögat :roll: Man måste känna också, eller iaf titta på lappen :lol:
Ja, dessa eviga blandningar :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Fast just hm brukar inte blanda så mycket, det är mer 100%acryl eller polyester :roll:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Fast just hm brukar inte blanda så mycket, det är mer 100%acryl eller polyester :roll:
Ok, på den tiden då jag köpte där, så blandade de. Men de har kanske haft vett att sluta blanda iaf.
linafelicia skrev:Nu tror jag att jag gjort min sista Swallowtail. Jag har tappat räkningen på hur många jag gjort ...
Bild
Bild
Stickat till en vän i ett underbart mohairgarn som skiftar i turkos, blått och lila. För att få mönstret att framträda ordentligt tog jag stora stickor så den blev enorm. Den är 215 cm bred och 80 cm lång.
Ååh vad snygg :love:

Har du inte ökat mönstret utan bara använt stora stickor och tjockt garn, eller hur har du gjort för att få den så stor?
Av Umma
Jag gillar inte akryl. Det är kallt att ta i, gnisslar och känns som plast. Jag skulle hellre sticka i plast faktiskt. Då är det var det utger sig för att vara . Me not like.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Kommer i ihåg kontaktannonstråden från 2008? Idag gifte sig corona (Ida) med sin mrSnyggo (Rasmus) :heart: Jag har stickat kärleksvantar om de fick i present:

Bild
:loving:
Är du redan hemma från festen?
  • 1
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?