Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Rundabullar
Hej!

Jag är ny här och gravid med första barnet. Jag har "alltid" tänkt bära mitt barn i sjal, men sista halvåret har jag börjat fundera: blir det inte väldigt varmt? Jag har alltid varmt och blir väldigt varm så fort jag rör på mig.

Vi har tänkt köpa en ergosele eller manduca också. För att ha länge och lätt att byta sinsemellan. Har ergoselen bredare remmar, eller ser det bara ut så på de bilder jag har sett? Har provat båda utan bejbis, men kan inte bestämma mig. De passar lika bra.

Bejbisen föds i mars och i april är det redan full sommar här jämfört med norden(bor utomlands). Både jag och min sambo är ganska långa, om det har betydelse.

Vad skulle ni komplettera en sele med, just för de första månaderna? Gärna nånting man kan ha längre också, såklart, men huvudsaken att den passar den första tiden.

vi bor i en stad med kullersten och smala trottoarer, rena mardrömmen för vagn, så det blir att bära rätt mycket. Hundpromenader, inköp, shopping, rubbet. Vi har ingen bil, så ni förstår att det är viktigt att det blir "rätt" sjal och sele.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
en sjal för första tiden... då skulle jag varmt rekommendera en MaM eko. en trikåsjal i hampa som är mjuk och skön för en liten bebis men också lite stabilare än de vanliga trikåsjalarna och kan då vara lite längre. vi bar i den över ett år, men då kanske det mer på hemmaplan och inte så långa stunder. jag tycker också den var svalare än många andra. jag älskar den sjalen. de jag kan jämföra med är sino, pikku ruu, minimundus, moby...

vad gäller selen så kanske du också ska kolla upp en sådan sele som Beco Butterfly. jag och ffa min man, som är väldigt lång, trivs bättre i den. den har en typ av innerficka som barnet sitter i och som också gör att man lättare kan flytta över barnet till ryggen.

det finns många selar och sjalar där ute 8)

och välkommen!
Användarens profilbild
Av camsch
Jag håller med ovanstående. Om du vill ha en trikåsjal är MAM Eco väldigt sval och skön. Har inte ägt någon själv, men provat.

Min första sjal var en Moby trikåsjal. Den rekommenderar jag INTE för en sån som oss som är varma, jag fick barn i oktober och höll på att dö av värmeslag. Använde den inte så ofta, utan använde en hemsydd Mei Tai mycket mer.
Däremot skaffade jag efter ett par månader en Calin Bleu Gauze och den var hur sval och skön som helst (användes hela våren och sommaren). Den älskade jag, och funkar faktiskt fortfarande (hon är 3 år snart nu...).
Den är inte absolut inte svår att knyta, men jag tror att man kanske måste öva in själva knytningen lite mer. En trikåsjal är lite mer förlåtande.

Om du har möjlighet att gå på sjalträff är det superbra för att få känna och klämma och också få tips om hur man gör "på riktigt". Den hjälpen är superbra!
Av Rundabullar
Tack för tipsen! Ska se om jag trillar över någon begagnad, annars beställer jag en sån! Ska kolla upp och försöka få prova en beco butterfly sele också.

Tack! :D
Av Charlottis
Jag har en sino looma och den är tunn, nacdeken är kort användningsperiod, nu när min lilla kille är 3 månader har han nästan blivit för tung för trikåsjalen.
Användarens profilbild
Av Molinia
En Calin Bleu gauze är svalare än trikå och passar jättebra till en spädis. Mei tai är också ett tips. jag har en tunn trikåsjal, men bara gauzen har blivit använd i sommar (och en sidentrikåsjal från Alvehamn, den är ju ingen vardagssjal precis, men ljuvlig i värmen).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?