Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Axels mamma
Jag stickar en tröja till sonen med en fläta på. Nu har jag fastnat och hoppas att någon kan hjälpa mig att förstå.

Byt till stickor 4 och sticka med följ indelning, börja på rätsidan: 13r, 20 m flätmönster enl. diagram, sticka rätt v ut. När arb mäter 31 cm, maska av för ärm.

Diagram

=r på rätan, a på avigan
=a på rätan, r på avigan
= lägg 1 m på en hjälpsticka bakom arbetet, sticka 2 r och därefter m från hjälpstickan avigt
= lägg 2 m på en hjälpsticka framför arbetet, sticka 1 a och därefter m från hjälpstickan rätt
=lägg 2 m på en hjälpsticka bakom arbetet, sticka 2 r och därefter m fråb hjälpstickan rätt
=lägg 2 m på en hjälpsticka framför arbetet, sticka 2 r och därefter m från hjälpstickan rätt

Det två första är det 1 maska, alltså en rät eller avig och tvärtom? Hur gör jag nästa varv? Alltihop bakvänt och avigt istället för rätt?
Hoppas att ni förstår vad jag menar.
Användarens profilbild
Av Axels mamma
Jag förstår inte vad jag ska göra, några saker är jag med på.

Jag ska sticka 13m sedan 20 maskor mönster. Då förstår jag inte om =r på rätan, a på avigan är 1 maska.

När varvet är slut - är nästa då spegelvänt?
Av Umma
Axels mamma skrev:Jag förstår inte vad jag ska göra, några saker är jag med på.

Jag ska sticka 13m sedan 20 maskor mönster. Då förstår jag inte om =r på rätan, a på avigan är 1 maska.

När varvet är slut - är nästa då spegelvänt?
Det måste finnas ett diagram för de 20 maskorna som är mönster. Det du har skrivit upp ovan är förklaring till symbolerna i diagrammet.
Jo den maska som du stickar Rätt på rätsidan, samma maska stickar du avigt på avigsidan. Det blir slätstickning. Kolla i kanten på diagrammet om varje varv är utskrivet, ibland är bara varannat varv utskrivet. Vet inte om det hjälpte dig precis.
Av Umma
Axels mamma skrev:Överst står det DIAGRAM

26 row patt rep = mönsteromgång 26 v, upprepa

sedan kommer texten.
Jag tror inte mönstret är komplett. Eller så är det för svårt för mig. :oops:
Användarens profilbild
Av visslan
Axels mamma skrev:Jag stickar en tröja till sonen med en fläta på. Nu har jag fastnat och hoppas att någon kan hjälpa mig att förstå.

Byt till stickor 4 och sticka med följ indelning, börja på rätsidan: 13r, 20 m flätmönster enl. diagram, sticka rätt v ut. När arb mäter 31 cm, maska av för ärm.

Diagram

=r på rätan, a på avigan
=a på rätan, r på avigan
= lägg 1 m på en hjälpsticka bakom arbetet, sticka 2 r och därefter m från hjälpstickan avigt
= lägg 2 m på en hjälpsticka framför arbetet, sticka 1 a och därefter m från hjälpstickan rätt
=lägg 2 m på en hjälpsticka bakom arbetet, sticka 2 r och därefter m fråb hjälpstickan rätt
=lägg 2 m på en hjälpsticka framför arbetet, sticka 2 r och därefter m från hjälpstickan rätt

Det två första är det 1 maska, alltså en rät eller avig och tvärtom? Hur gör jag nästa varv? Alltihop bakvänt och avigt istället för rätt?
Hoppas att ni förstår vad jag menar.
Det där är förklaringen till diagrammet. Det ska finnas symboler till vänster om '='-tecknet. Annars har de missat att skicka med något (eller kopiera?).

Vad heter mönstret eller från vilken bok är det? Jag har några äldre Rowan mönster och kanske kan hitta det. Annars får du nog försöka ringa dem igen imorgon. :)
Användarens profilbild
Av visslan
Axels mamma skrev:Tack snälla ni för all hjälp! Det är ett nytt mönster i Rowan kids. Skulle inte vara första gången det är fel i mönstret :(
Det är lätt hänt när man översätter... :pc:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?