Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag har sytt denna och älskar den. Iofs föredrar jag att sy den utan band och spännen så att det blir en MT istället men den är bekväm även som sele. De utbredbara axelbanden är toppen :vågen:

Svår? :hmm: Det beror ju på hur mycket syvana du har men jag tycker inte den är svår. När jag sydde den första gången hade jag nog bara sytt gardiner innan så jag tog hjälp av min mamma och det gick galant.

Lycka till :tumup:
Användarens profilbild
Av Mosan
Tassar o blir sugen!
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Kesti skrev:Hur små barn kan man bära i den?
Jag har för mig att mönstret har en väldigt bred sittdel men den kan du ju ändra som du vill. Jag brukar göra min 40cm bred och då passar den från ungefär fem månader. Är bäbisen mindre går det ju att minska sittdelen. Jag sydde en baby-MT för ett tag sedan och då gjorde jag sittdelen 35 cm (har jag för mig :hmm:)
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har sytt den förstås (det är jag som har gjort den), och för en bebis skulle jag nog göra den lite mindre bred. Jag har gjort den 35 tex med bra resultat. För ett lite större barn, från året eller så är det jätteskönt att den är ganska bred. Runt 40 är bra allround tycker jag.
Användarens profilbild
Av Melinna
tinaw: aha, imponerad här!

Ska nog absolut ge mig på den så småningom. Har spanat in vart jag ska köpa spännen och remmar och sneglat på tyger. Jag har en del beige tyg från Ikea som jag tror är Lenda och det borde väl funka? Tänkte ha ett stummare, tjockare tyg på bärdelen med lenda som foder för jag tycker på meitai-en jag sydde av det tyget att det blir för stretchigt runt rumpan om jag inte brer ut axelbands-banden som ju inte kommer att finnas.

Vad använder ni för att vaddera midjebandet? Känns jätteviktigt att få till det så att det avlastar bra och inte skär in.

Jag vill inbilla mig själv att jag inte är nybörjare på att sy längre utan att jag har en del syvana... :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Det borde fungera fint tycker jag! Jag har använt fleece eller skumplast (tänk liggunderlag) i midjebandet. Min favorit-MT har ingen vaddering alls, men den är lite speciellt sydd också. Lycka till och berätta gärna hur det går! :D
Användarens profilbild
Av Melinna
tinaw skrev:Det borde fungera fint tycker jag! Jag har använt fleece eller skumplast (tänk liggunderlag) i midjebandet. Min favorit-MT har ingen vaddering alls, men den är lite speciellt sydd också. Lycka till och berätta gärna hur det går! :D
Vart kan man hitta skumplast om man inte vill slakta ett liggunderlag? (fast det borde inte märkas om det saknas en dm...).

Tack, skriver här hur det blev! (Om det blev nåt...)

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?