Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Melinna skrev:
Jason skrev:*puh* nu har jag plöjt igenom hela tråden och jag tror jag ska ta och sy mig ett par tygbindor, så jag får testa och se hur de funkar. Men hur gör ni med dom sen när dom är använda? Sköljer ni eller lägger ni direkt i (blöj)hink?
Jag lägger dem direkt bland de smutsliga blöjorna. Jättepraktiskt, misstänker att jag kommer sluta med tygbindor när Agnes slutar med blöjor.
:shock:
Jag kommer att sluta med tygbindor när jag kommer i klimakteriet :loving: .
Av Enid
Melinna skrev:
Jason skrev:*puh* nu har jag plöjt igenom hela tråden och jag tror jag ska ta och sy mig ett par tygbindor, så jag får testa och se hur de funkar. Men hur gör ni med dom sen när dom är använda? Sköljer ni eller lägger ni direkt i (blöj)hink?
Jag lägger dem direkt bland de smutsliga blöjorna. Jättepraktiskt, misstänker att jag kommer sluta med tygbindor när Agnes slutar med blöjor.
De går jättebra att köra med lakanen också :tumup: .
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
om man ska ha ett rosskydd som komplement till menskopp, skulle ni sy med eller utan pul då?
På en vanlig binda syr ni pulen på vingarna med? (testat att sy 2 st nu... kul!)
Av gurkan
Emmamedhunden skrev:om man ska ha ett rosskydd som komplement till menskopp, skulle ni sy med eller utan pul då?
På en vanlig binda syr ni pulen på vingarna med? (testat att sy 2 st nu... kul!)
Det beror på hur mycket skydd du behöver. Mina egna trosskydd syr jag utan pul, med fleece. Behöver jag lite mer skydd tar jag en tunn binda istället. Och pulen på bindorna går på hela baksidan av bindan.
Användarens profilbild
Av mimpen
Hahaaa. Världens tre fulaste bindor har jag just knåpat ihop. Eller. De har varit på gång flera dagar, de blev bara färdiga nu... :fnissa:

* skarvad pul ute på vingarna, pga stuvbitsanvändning
* märkliga former och delvis förkortade, pga stuvbitsanvändning
* mörkgrå mikrofiberduk som skiner genom den rosa flanellen
* fula stickningar runtom eftersom flanellen var bra mycket sladdrigare och bindorna inte alls betedde sig som de brukar göra när jag syr

Fast jag är helt säker på att de kommer att fylla sin funktion...
Användarens profilbild
Av mimpen
Trulsamin skrev:Jag har sytt ett par tygbindor nu :vågen:

Bild

Beskrivning på bloggen ;)
Åh vad fina! Särskilt den i orange! Sånt gillar jag :lol:
Och den grå fuskmockan ser bekant ut...
Användarens profilbild
Av Trulsamin
mimpen skrev:
Trulsamin skrev:Jag har sytt ett par tygbindor nu :vågen:

Beskrivning på bloggen ;)
Åh vad fina! Särskilt den i orange! Sånt gillar jag :lol:
Och den grå fuskmockan ser bekant ut...
Jag gillar starka färger och kontrastfärger ;) Det syns inte jättebra på bilden men jag har sytt med riktigt spygrön tråd och det är så snyggt med det gröna mot det orangea och gråa (inte fullt lika snyggt mot den rosa pulen men jag orkade inte byta tråd)
Tack Mimpen för fuskmockan :vågen: Har inte hunnit prova dem ännu, har inte fått tillbaka mensen efter graviditeten med minstingen. Nu är det verkligen så att jag börjar längta efter att den ska komma tillbaka, nu har jag ju en hög tygbindor som behöver testas så att jag vet hur jag ska göra i framtiden när jag syr för just nu gör jag det i blindo, de blir fina men jag vet inte alls någonting om funktionen...
Av shimzy
Måste bara skriva =)
Är si himla glad för mina tygbindor ! riktigt såg framemot mensen denna gången bara för att se om dem skulle funka igen :S haha och visst gjorde dem det, inte en enda plastskit använda jag denna gången :D
kändes nästan tråkigt att jag inte hann använda alla innan mensen var slut , har nog gjort lite många :wink:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
shimzy skrev:Måste bara skriva =)
Är si himla glad för mina tygbindor ! riktigt såg framemot mensen denna gången bara för att se om dem skulle funka igen :S haha och visst gjorde dem det, inte en enda plastskit använda jag denna gången :D
kändes nästan tråkigt att jag inte hann använda alla innan mensen var slut , har nog gjort lite många :wink:

:app: Vad roligt!!!
Användarens profilbild
Av mimpen
Jenny med Emiliten skrev:
mimpen skrev:*pust* En helt galen mängd bindor är färdigsydda. Bilder finns i min blogg, jag orkar inte lägga hit dem också :)
http://mimpen.blogspot.com/2010/09/helt ... indor.html
De blir bara finare och finare :love:
Tack! Med de där tygerna var det ju svårt att misslyckas. Ja, i alla fall om man inte kollar jättenoga :fnissa:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?