Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:Jag har ingen lust att sticka just nu.. :whut:
Det har hållit i sig i ett par veckor, det är så att jag börjar undra vad som hänt.
Gravid kanske ;)
Nix pix, inte en chans.

Bara less på det mesta just nu, tror jag.
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:Jag har ingen lust att sticka just nu.. :whut:
Det har hållit i sig i ett par veckor, det är så att jag börjar undra vad som hänt.
Gravid kanske ;)
Nix pix, inte en chans.

Bara less på det mesta just nu, tror jag.
Hoppas att lusten kommer tillbaka fort! Såhär kan du ju inte ha det :klappa:
Användarens profilbild
Av Moson
Någon som har något tips om vad jag ska sticka av ett och ett halvt nystan Marks&Kattens fame trend? :hmm:
Det blev en mössa till E och jag funderar på någon kofta/tröja (strl typ 12-18 mån) också men behöver ett mönster.

Jag är inget stickproffs men klarar oftast att läsa en engelsk beskrivning.
Garnet är ju lite stickigt så det vore bra med en modell som inte går för nära halsen.

Jag är öppen för andra förslag också och om det behövs så kan jag ju köpa mer garn om 150 g inte räcker.
Moson skrev:Någon som har något tips om vad jag ska sticka av ett och ett halvt nystan Marks&Kattens fame trend? :hmm:
Det blev en mössa till E och jag funderar på någon kofta/tröja (strl typ 12-18 mån) också men behöver ett mönster.

Jag är inget stickproffs men klarar oftast att läsa en engelsk beskrivning.
Garnet är ju lite stickigt så det vore bra med en modell som inte går för nära halsen.

Jag är öppen för andra förslag också och om det behövs så kan jag ju köpa mer garn om 150 g inte räcker.
Mönster: http://www.woolworks.org/patterns/raglan.html Det är mitt favorit"mönster" bara att mäta, räkna och sticka. Tänka behövs knappt för det är så bra beskrivet tycker jag.

Samma recept har jag stickat tröja till mig och till Karin, 5 år och det funkar!
Har försökt lära mig att sticka i sommar och än så länge får jag säga att det går ganska bra även om det till största delen än så länge rör sig om rätstickning men jag har lärt mig såväl slätstickning som resår och de tre varianterna kommer jag klara mig på ett tag (fast det lockar att kunna göra skira sjalar i fina mönster).

Den rosa trekantssjalen var det första jag gjorde sen har det blivit ett gäng trekantssjalar i olika storlekar och några axelvärmare.

BildBildBildBild
Användarens profilbild
Av ellla
ernamalin skrev:Har försökt lära mig att sticka i sommar och än så länge får jag säga att det går ganska bra även om det till största delen än så länge rör sig om rätstickning men jag har lärt mig såväl slätstickning som resår och de tre varianterna kommer jag klara mig på ett tag (fast det lockar att kunna göra skira sjalar i fina mönster).

Den rosa trekantssjalen var det första jag gjorde sen har det blivit ett gäng trekantssjalar i olika storlekar och några axelvärmare.

BildBildBildBild
:vågen:
Aviga pch räta klarar man sig väldigt långt på!
Moson skrev:
emindy skrev:
Moson skrev:
babette skrev:VARNING!!
Jag vill varna för att handla garn på http://www.garn.be
Har nu väntat över två månader på mitt garn inkl mejl och telefonkontakt. KÖP INTE VIA DEN SIDAN!!! Den verkar oseriösa!!
Det verkar vara de här http://e-handelsbutik.net/contact_us.php som på något sätt ligger bakom webshopen. Kolla om du kan få kontakt med deras säljare och få mer info. Kontaktuppgifter finns i länken.
Nej, det osar ruttet.
E-handelsbutik är ju bara leverantörer av webbutikssystemet men de har ju i garnbutiken lämnat bara numret till ebutiksföretaget som kontaktreferens. Jag skulle nog vända mig till ehandelsbutik iaf för att få de rätta kontaktuppgifterna och varna för att företaget verkar oseriöst.
Det var det jag menade.
babette har du inte fått svar på telefonnumret som står på hemsidan? Det är ju supportnumret till E-handelsbutik. Det är ju skumt om inte annat.
Nu har jag ringt dem. Svarade gjorde en sömnig man. Ytterst ointresserad och han hävdade att han hade mejlat leverantören i norge ang mitt garn. Sen fick jag ett mejl ; uppdaterad order som det hette -om detta. det var en vecka sen nu.
Användarens profilbild
Av Fryle
Elsa skrev:
Fryle skrev:
Elsa skrev:Inte riktigt stickning, men... Jag ska gå en nålbindningskurs i höst! :D :vågen:
Åh, det är jätteroligt! (först tänkte jag att det här lär jag mig aldrig, sedan gick det som en dans)
Vad kul! Vad har det blivit för något? Vilket material på nålen är bäst, tycker du?
Jag har gjort mössor, vantar, babysockar och en liten påsväska till dottern. Jag har några nålar av trä och så favoriten av ben (eller om det var horn? :hmm: ). Den är plattare, halare och så bred att maskorna blir lite lösare och mer lättsydda.
Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:
Elsa skrev:
Fryle skrev:
Elsa skrev:Inte riktigt stickning, men... Jag ska gå en nålbindningskurs i höst! :D :vågen:
Åh, det är jätteroligt! (först tänkte jag att det här lär jag mig aldrig, sedan gick det som en dans)
Vad kul! Vad har det blivit för något? Vilket material på nålen är bäst, tycker du?
Jag har gjort mössor, vantar, babysockar och en liten påsväska till dottern. Jag har några nålar av trä och så favoriten av ben (eller om det var horn? :hmm: ). Den är plattare, halare och så bred att maskorna blir lite lösare och mer lättsydda.
Jag håller på att avsluta mitt livs första vantar! Jag har gjort ganska många äggvärmare fast jag siktat på vantar... Men skam den som ger sig! Nu är de snart klara!
Någon som har ett bra tips på mönster till vantar för en som aldrig stickat vantar förr?
Ketronya skrev:Någon som har ett bra tips på mönster till vantar för en som aldrig stickat vantar förr?
Du klarade ju sockor med bravur, så vantar kommer nog gå galant. Mönster från boken Sticka småvarmt av Johanna Wallin Bild, kan jag rek. Flera basmönster på både vantar och sockor med div variationer sen.
Ketronya skrev:Någon som har ett bra tips på mönster till vantar för en som aldrig stickat vantar förr?
Jag tycker om att sticka lovikkavantar för garnet är grovt så det går fort!! :D
Tacka för tips! Boken var ju inte så dyr så det blir kanske ett inköp, annars beger jag mig till bibblan :)
Användarens profilbild
Av melon
Du har ju stickat ganska avancerade saker så vantar fixar du :tumup: Jag brukar sällan följa ett mönster utan jag brukar bara inspireras av dem så jag vet inte riktigt vad jag ska tipsa om. Men Ravelry är ju fullt av bra gratismönster!
  • 1
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?