Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

mimpen skrev:Åh. Inspirerad av den här tråden sydde jag ihop en vinflaskepåse med handtag igår kväll. Tog en stuvbit i orangegulrött och det blev riktigt fint. Tadaa! Perfekt julklapp ihop med en vinflaska :)
Bild mimpis! Bild!
:wink:
puppan skrev:
mimpen skrev:Åh. Inspirerad av den här tråden sydde jag ihop en vinflaskepåse med handtag igår kväll. Tog en stuvbit i orangegulrött och det blev riktigt fint. Tadaa! Perfekt julklapp ihop med en vinflaska :)
Bild mimpis! Bild!
ikväll...
mimpen skrev:
puppan skrev:
Bild mimpis! Bild!
ikväll...
Här är den. Hade kvar av det här tyget, som väl inte direkt är modernt eller snyggt, men det funkar som övningstyg :) Blev väldigt lagom form, så flaskan står stadigt där i liksom. Jag är nöjd.

Bild
mimpen skrev:
mimpen skrev:
puppan skrev:
Bild mimpis! Bild!
ikväll...
Här är den. Hade kvar av det här tyget, som väl inte direkt är modernt eller snyggt, men det funkar som övningstyg :) Blev väldigt lagom form, så flaskan står stadigt där i liksom. Jag är nöjd.

Bild
Snyggt!!!
Jag kanske kan fixa lite Vattenflaskepåsar till gymmet liknande denna!
Jag testade en kul grej igår, virkade med ett gammalt videoband :) Tog en stor virknål, 6 tror jag och bara virkade som vanligt. Det blev urhäftigt. Tänkte det ska bli en korg men kan tyvärr inte komma på någon att ge den till, men kanske kommer jag på något...

Är det annars någon som har något bra tips på present till killar runt sisådär 20 som ännu inte flyttat hemifrån?
tussilago skrev: Är det annars någon som har något bra tips på present till killar runt sisådär 20 som ännu inte flyttat hemifrån?
En fräck hemvirkad mössa?
Vi tänkte låta barnen pynta blockljus till vissa släktingar i julklapp, köper flerpack vita blockljus fr Ikea sen "ljuspynt" fr panduro så kan alla 4 barnen pynta (dom är ju mellan 1½-11år...) tvål gjorde dom tre äldsta förra året sen slog vi in dom i fina papper o det va uppskattat :D
Vill man inte köpa ljuspynt går det bra att måla blockljus med vanlig vattenfärg blandad med tvål (vet inte vad tvålen är bra för men jag vet att jag fått det som tips tidigare så därför gjorde vi så). Doppa penseln i vatten, ta på lite tvål och sedan ganska mycket färg. Blev snygga julklappar förra året.
Men hur tänker ni med hemsydda/hemgjorda julklappar? Är det som att folk tycker man är snål då? Eller uppskattar det kraften och energin man lagt ner? Jag är lite kluven till det faktiskt. Själv vet jag ju, JAG uppskattar hantverket och mödan. Men mina ickepysslande släktingar kanske tycker jag har blivit snål och dum :?

Ett år gjorde jag hemgjorda praliner för att ge bort. Det var jättemycket jobb med (och fula blev de, så det slutade med att jag åt upp alla själva :Hahaa:) men ändå kände jag att det var en för liten present och planerade att köpa tillhörande typ alkoholhaltig dryck också. Men då blir det plötsligt två presenter :gaah:
Fryle skrev:
tussilago skrev: Är det annars någon som har något bra tips på present till killar runt sisådär 20 som ännu inte flyttat hemifrån?
En fräck hemvirkad mössa?
det skulle nog kunna funka till någon av dem :) gjorde vantar och strumpor förra året till några och halsduk är så låååååångtråååååååkigt ;) men mössa var en bra idé :)
mimpen skrev:Men hur tänker ni med hemsydda/hemgjorda julklappar? Är det som att folk tycker man är snål då? Eller uppskattar det kraften och energin man lagt ner? Jag är lite kluven till det faktiskt. Själv vet jag ju, JAG uppskattar hantverket och mödan. Men mina ickepysslande släktingar kanske tycker jag har blivit snål och dum :?

Ett år gjorde jag hemgjorda praliner för att ge bort. Det var jättemycket jobb med (och fula blev de, så det slutade med att jag åt upp alla själva :Hahaa:) men ändå kände jag att det var en för liten present och planerade att köpa tillhörande typ alkoholhaltig dryck också. Men då blir det plötsligt två presenter :gaah:
jag vet inte, jag känner lite att om de tycker det så ligger "problemet" hos dem. jag har inte råd att köpa till alla (har ca 20 som jag vill ge presenter till) och jag tycker dessutom att det är resursslöseri att handla nytt bara för att man "ska" (jag försöker även att så mycket som möjligt använda saker jag redan har hemma till det jag tillverkar). och så har jag nog vant mina nära och kära att av mig får man hemmagjort.

men visst får man tänka till lite extra, jag kan också hamna i det där dilemmat med att något kan kännas för litet även om jag lägger massa jobb på det, så man får fundera igenom innan. ätbart tex tycker jag är svårt, där får jag också lätt känslan av att det inte "räcker".

sedan tycker jag också att ju mer van man blir vid att tänka i att göra saker själv ju bättre blir man på att komma på saker som är rätt till de olika och då känns det inte längre för litet utan bara så himla rätt. i början när man inte kommer på så mycket är det lättare att känna sig snål tycker jag...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?