Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Imse
Storchenwiege är 5.2 m lång. Är det långt nog för en mamma i storlek 52? Stämmer det att storch är 5.2 m + 20cm snuedskurna änder i varje sida? Jag har bestält et sjal nu, men började plötsligt at tveka. Kanskje det inte är längt nog... Mitt hemmagjorda lakansjal är 5.80 lång och det räcker til en dubbelt omsluten x, med god marginal.. Jag är 160 lång( kort)
Senast redigerad av Imse den fre okt 28, 2005 14:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Ezereht
Ja storken har snedskurna ändar som kommer utöver den längd dom angivit med ca. 2dm på varje sida. Jag hade en 4.6m stork och kunde knyta allting (storlek 44) och hade minst 4 dm tyg kvar efter jag knytit på båda sidorna. Men jag knöt knuten bak på ryggen. Det räckte inte till att knyta på magen ordenligt på mig. Men du har ju storleken längre, jag tror aboslut den kommer räcka. Jag tror du blir jättenöjd, jag älskade min stork. Saknar den.
Användarens profilbild
Av sus
Jag är ganska säker på att storken är 5,2 pluss en snedskuren sida, alltså 5,4 cm totalt. Om du har god marginal på din 5,8 så borde en 5,2 stork funka tycker jag. I värsta fall får du väl ha knuten bak när du knyter x omslut.
Användarens profilbild
Av Alven
Och jag är ganska säker på att just Storchenwiege mäter 5,2 meter plus båda snedskärningarna, dvs 5,6 meter... Du har inte möjlighet att prova?
Av Petra
Alven skrev:Och jag är ganska säker på att just Storchenwiege mäter 5,2 meter plus båda snedskärningarna, dvs 5,6 meter... Du har inte möjlighet att prova?
Ja det tänkte jag oxå på. 5,2+40 cm bör bli 5,6 eller? :?:

Då är det ju inte så stor skillnad från din hemmagjorda.

Lycka till med din stork. Här bor det två redan.
Användarens profilbild
Av Imse
Jag kan inte prova den före köp. Jag köper den begagnat från Danca hhtp://www.viklebarn.dk

Då får jag hoppas at den är lång nog!
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag är stor, stl 46-48 nånstans, 169 lång. Jag har precis köpt en Stork 5,2 och kan knyta X-omslut och sjalen räcker till att knytas i ändarna fram på magen. Räcker alldeles lagom, fast jag har inte tvättat den än... :roll:
Användarens profilbild
Av Imse
Sara med 98+02+05 skrev:Jag är stor, stl 46-48 nånstans, 169 lång. Jag har precis köpt en Stork 5,2 och kan knyta X-omslut och sjalen räcker till att knytas i ändarna fram på magen. Räcker alldeles lagom, fast jag har inte tvättat den än... :roll:
Tack :D Då borde sjalen räcka til en x-omslut med knuten på ryggen i allafall.
Nu är sjalen bestäld( hm, kan någon säga til om jag skrev det här ordet fel?), så om en vecka eller så där kommer min Leo marin :lol: oh va jag är spänd!
Användarens profilbild
Av JennyBe
Jag har haft två 5,2 meters sjalar och dom har passat mig utmärkt och jag har storlek 50/52.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
[quote="Imse]Nu är sjalen bestäld( hm, kan någon säga til om jag skrev det här ordet fel?)[/quote]

Jo, det blev ett L för lite, beställd är rätt.
Användarens profilbild
Av Imse
Kaffemoster skrev:Jo, det blev ett L för lite, beställd är rätt.
Tack! Jag är nämligen inte så bra på att skriva svenska
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Imse skrev:
Kaffemoster skrev:Jo, det blev ett L för lite, beställd är rätt.
Tack! Jag är nämligen inte så bra på att skriva svenska

Betydligt bättre än jag är på att skriva norska!!! :wink:
Användarens profilbild
Av Imse
Helen skrev:
Imse skrev:Storchenwiege är 5.2 m lång. Är det långt nog för en mamma i storlek 52?
Inget problem! Jag är i storlek 54/56 och för mig är den helt ok.
Jag kan till och med med nöd och neppe knyta med en 4.6m... om jag inte har tjock tröja eller jacka på mig.
Va bra! Kan du göra alla knytningar då?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Sara med 98+02+05 skrev:Jag är stor, stl 46-48 nånstans, 169 lång. Jag har precis köpt en Stork 5,2 och kan knyta X-omslut och sjalen räcker till att knytas i ändarna fram på magen. Räcker alldeles lagom, fast jag har inte tvättat den än... :roll:
Storkarna är förtvättade, så det ska bli precis samma mått efter tvätt :wink: En av sakerna jag gillar med Storkar :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?