Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
jazoo skrev:
belinda skrev:
jazoo skrev:Tjusigt! Jag gillar speciellt geccoödlan.

Själv har jag bland annat gjutit kvadratiska tramstenar, med rabarbermönster, blev fantastiskt bra! :tumup:

vad är det? jag såg nån blogg där nån gjort trampstenar, men vad har man dem till alltså?
Till gångstigar i gräs (enstaka stenar lite utspritt med gräs runt). Så här (fast de jag har gjutit är alltså kvadratiska för att passa med vanliga trädgårdsplattor som jag har, jag tänkte varva lite):
Bild
Aaaah! Sådana behöver jag ju!
Användarens profilbild
Av Kaja
MammaTess skrev:Men oh det lilla barnet i löven....och grodan..och....

Var hittar man såna här fina formar?
"Allting finns på eBay" var det någon som sjöng... Sök på "mould" eller "mold" och "concrete", kanske med "latex" också. Det var lite skillnad på kvalitet på de olika formarna märkte vi när vi gjöt...
Användarens profilbild
Av Kaja
ellla skrev:Åh vilka fina!!!

Det här måste jag visa sambon!!

Ni kanske kan tänka er att hyra ut formarna??
Mja... Jag är visserligen klar med dem, men nu vill min kompis låna dem. Hon ska göra en omgång till sig själv och så vet jag att hon redan har fått beställningar från flera kompisar som ville ha figurer i present... Så, jag hoppas att få tillbaka dem själv senare i höst så att jag hinner gjuta lite julklappar. Varje gjutning ska ju härda i någon vecka och det är lite söligt att göra så stora mängder, så vi håller mest till utomhus, vilket begränsar antalet dagar att starta på... Så, det blir lite ledtid mellan gångerna.
Användarens profilbild
Av Cillan
Åååå vad fint!!

Jag har lite funderingar på att prov att gjuta men kommer inte riktigt till skott. Jag har ingen aning om hur man gör och försöker hitta någon bra bok.

Någon nämnde hemsidor. Kanske kan få lite tips på hemsidor?

Har ett rabarberlöv men skulle vilja ha fler och mer skålformade som fågelbad. Pappa är oxå inne på att prova och vi pratade om att göra det tillsammans när vi träffas någonm de har trädgård så det är lättare där. Kan man göra det året om?

Trammpstenarna med löven var ju jättehärliga oxå.
Användarens profilbild
Av IdaMaria
Såg denna härom dagen i en ny park/plantering i stan och blev jätte inspirerad! En sån vill jag ha! Eller helst vill jag ha två och ett bord.
Men det får nog bli ett senare projekt. Har ingenstans att hålla till och massor med saker i/på huset som borde fixas först... men sen kanske...

Undrar bara hur man gör gjutform till en soffa :hmm:
Bild

Länk till bilden om det inte fungerar ovan
http://picasaweb.google.com/lh/photo/CF ... directlink
Av Sia
Kaja skrev:
puppan skrev:Åh vad fint! :love:
Jag är också sugen på att gjuta i betong, är det svårt?
Går det att göra inne i lägenhet?

Jag skulle vilja göra hjärtan i olika storlekar och skriva något på dem. :tumup:
Det är som att vispa sockerkaks-smet, fast i storformat. Jag har gjort det utomhus, men jag gjorde ju rätt så mycket. Täck över ordentlig innan bara (jag sparar alla gamla vaxdukar och har som pysseldukar).

Jag tror att Panduro har i typ 1-kilosförpackningar om man nu inte gör av med en säck. Dyrare såklart, men kanske mer praktiskt.
Ja om man vill köpa 3kg för 79:- istället för 25kg för 65:- i närmsta byggvaruhus,
men man kanske inte har nåt val om man inte har möjlighet att frakta en så tung säck.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Sia skrev: Ja om man vill köpa 3kg för 79:- istället för 25kg för 65:- i närmsta byggvaruhus,
men man kanske inte har nåt val om man inte har möjlighet att frakta en så tung säck.
Förlåt men :Hahaa: Snacka om skillnad i pris :fnissa:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Boadicea skrev:
mari_tres skrev:
Sia skrev: Ja om man vill köpa 3kg för 79:- istället för 25kg för 65:- i närmsta byggvaruhus,
Kanske vi ska köpa en säck och ha gjutardag i S-vall nåt framöver...? :wink: :Hahaa:
Vore kanske nåt, jag tänkte iallafall kika efter den där geckoformen vid tillfälle :D
Av belinda
mari_tres skrev:
Jag köpte 20 kilo för 29 spänn på Bauhaus :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?