Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Lillkillen gillar inte att ligga själv på golvet, kan inte klandra han, för det gör inte jag heller ;-)
han gillar att hänga på armen, blir lite jobbigt i längden bara.
har en Sino, men den fick ja aldrig att funka, blev så stressigt att knyta ... eller nåt.

vill ha nåt smidigt, som man bara kan kasta på sig, kanske nån liten knop på. men som är enkel redan från början.

jag har nack och ryggproblem där det domnar ända ut i armarna på mig, så det ska helst inte va för mycket tryck på axlarna.
det blir rätt tungt att ha han hängandes på armen.

nån som är kunnig och villig att dela med sig av sina erfarenheter?

tack å bock
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Låter som en vävd sjal skulle vara det bästa, med tanke på axlarna. Men samtidigt ska det vara lätt och smidigt :hmm:

En Mei-Tai kanske? Eller du kan ju prova med en ergonomisk sele, typ Ergo, Patapum eller Beco.

Kolla om det inte finns några sjalträffar i din närhet, där kan du få klämma och prova på!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Har lite svårt att se vad som är lättare äm en färdigknuten trikåsjal som man kan ha hängande på sig hela dagen och bara stoppa i barnet i men som nästa alternativ skulle jag nog säga ergonomisk sele.
Användarens profilbild
Av Elinina
Sockertopp skrev:Har lite svårt att se vad som är lättare äm en färdigknuten trikåsjal som man kan ha hängande på sig hela dagen och bara stoppa i barnet i men som nästa alternativ skulle jag nog säga ergonomisk sele.
jag har försökt lära mig knyta men är troligtvis alldeles för trög för att få det att funka. :wink:
sen får jag han inte att sitta bra framåt, för mot mig vill han inte sitta.
sist ja testade sjalen, då vägde han 7,5 kg och bara gungade i sjalen, satt inte alls bra :-(
lite besviken faktiskt.
sen är väl inte mitt tålamod det bästa kanske ;-)

men en slags sele, eller en MT kanske vore nåt då. får kika runt lite kanske. men går det att ha han framåtvänd i en MT med?
ergo har jag sett och den verkar också toppen..

mer idéer :-D
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Framåtvänd är väl lite klurigt. Dvs på de flesta sätt tappar man då ergonomin för barnet. Buddha är den knytning som funkar framåtvänd.

Det låter som du kanske skulle försöka få upp honom på ryggen istället då. Det går ju också bra i en sele. Är inte så hemskt svårt även om det kan se lite läskigt ut från början.

Och som nån annan sa. Försök komma iväg på nån träff så du får chans att testa. Och kanske hjälp att få det lättare att knyta.
Användarens profilbild
Av Elinina
jo det är sant, det är lite svårt att lära sig knyta korrekt när man inte gjort det innan.
men oavsett så är sinon lite för svajjig eller va man ska kalla det:-)

men den allra första knytningen kändes så bra och tror den va bra med, så ja blir bara irriterad på mig själv för att ja inte lyckats de andra gångerna. men den bara korvar sig för mig :-(

första knytningen.
Bild

men om jag ska envisas med att knyta så är en vävd sjal nästa steg va?
går det att ha han i en MT så han ändå kan se?
den verkar ju himla smidig alltså... :D
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag började inte med sjal förrän Emil var 6 månader, innan dess var det BB :wink: Emil gillade inte att bli inknuten på magen då, så det blev ryggsäckknytning med vävd sjal. Där satt han högt och bra, och hade utsikt. Sov bra också, vi gick ofta en 1-timmespromenad i skogen hemmavid när det var sovdags.

Sen började det gå bra att knyta in honom på magen också. :lol:

En kortare vävd sjal, och ett höft-X är också bra, avlastar mycket bättre än en ringsjal. Då är det lite lättare för barnet att se sig omkring (fast det kräver ett rätt stadigt barn, kanske behöver han bli lite äldre).
Användarens profilbild
Av Elinina
det blev en patapum :)
det tar väl några gånger innan man justerat in den rätt. (eg samma sak som med sjal, men detta är 7 miljoner ggr smidigare för min del :wink: )
han satt nog bra tror ja, för det dröjde inte länge innan han somnade :heart:

Bild
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
:tumsup: :tumsup:
Användarens profilbild
Av Elinina
men blir ändå förbannad på mig själv att ja inte fick till knytningen på sjalen ju.
fast han är ju rätt tung så ja hade ju fått byta till en vävd eller nåt iaf.

och som ja har förstått så går det bra att ha mer än ETT bärdon va :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?