Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av flindra
Jag har också lite problem med att bebben blir lite böjd åt ett håll. Jag har den korta tåten över
höger axel. Då hänger han ofta lite mer åt vänster, och hans vänsterben blir också ganska rakt.
Vad gör jag för fel?
Tips?
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Har nu äntligen testat denna knytning. Igår hamnade lilleman som förste upp i knytningen, funkade galant, tyvärr fick jag inte prova den nån längre stund (då jag norpade honom från lek bara för att mamma måste testa en ny knytning :roll: , så han fick snart komma ner för fortsatt lek). Idag blev det lite större/tyngre prövning. Tösen på ryggen, under en ca 10 min promenad, funkade :tumup:. Denna knytning blir det deffinitivt mer av framöver.
Användarens profilbild
Av Elflin
Scilla skrev:
Alven skrev:Bara jag som inte gillar den? Jag kan inte bära i ryggsäck heller, får ont på samma sätt i axlarna...
Njo, efter en stund nu är jag böjd att hålla med. Bättre än vanlig ryggsäck visserligen men ändå den där känslan av att "axelbanden" vill glida ner och att det gör ont i axlarna.
Jag gör den, fast jag korsar "axelbanden" som om jag skulle göra omslutet kryss på ryggen. Klarar inte heller av axelbanden som de "ska" vara...
Användarens profilbild
Av flindra
Elflin skrev:
Scilla skrev:
Alven skrev:Bara jag som inte gillar den? Jag kan inte bära i ryggsäck heller, får ont på samma sätt i axlarna...
Njo, efter en stund nu är jag böjd att hålla med. Bättre än vanlig ryggsäck visserligen men ändå den där känslan av att "axelbanden" vill glida ner och att det gör ont i axlarna.
Jag gör den, fast jag korsar "axelbanden" som om jag skulle göra omslutet kryss på ryggen. Klarar inte heller av axelbanden som de "ska" vara...
Intressant, jag tycker det känns jättebra i axlarna! Men då är jag helt extremt bredaxlad och brukar
faktiskt ha bekymmer med att hitta toppar som sitter OK.
Användarens profilbild
Av flindra
Hörrni, jag har kommit på hur man gör för att inte bäbisens vänsterben ska bli för rakt!
Hemligheten är att man måste dra åt ordentligt i högerkanten på sjalen som är på den
vänstra axeln. Då dras tyget åt under bäbisens vänstra knä, och benet ramlar inte ner
sådär rakt. Faktiskt hamnar bäbisen då rakt för mig, och blir inte sådär sned som det
annars lätt blir.

(Jag har långtåten över vänster axel och korttåten över höger axel.)
Användarens profilbild
Av Sarai
Måste puffa den här eftersom jag äntligen fått chansen att pröva. Det är definitivt :thumbup:, :sitter bättre än ryggsäck och scbc åtminstone nu med minibebis. Jag gillar att tyngden fördelas överhela bröstkorgen, men efter tre försök har jag insett att man definitivt måste dra åt ordentligt innan man tar sista delen med sjalen på ryggen på bebis och upp över axeln. Jag har aldrig klarat av ren ryggsäck utan att korsa axelbanden över bröstet, men nu funkar det.
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Sarai skrev:Måste puffa den här eftersom jag äntligen fått chansen att pröva. Det är definitivt :thumbup:, :sitter bättre än ryggsäck och scbc åtminstone nu med minibebis. Jag gillar att tyngden fördelas överhela bröstkorgen, men efter tre försök har jag insett att man definitivt måste dra åt ordentligt innan man tar sista delen med sjalen på ryggen på bebis och upp över axeln. Jag har aldrig klarat av ren ryggsäck utan att korsa axelbanden över bröstet, men nu funkar det.
Vist är den suverän, på nått vis glider axelremmarna inte av, vilket de faktiskt (ibland) har när jag kör enkel ryggsäck.
Användarens profilbild
Av Sarai
Juliusdotter skrev:
Sarai skrev:Måste puffa den här eftersom jag äntligen fått chansen att pröva. Det är definitivt :thumbup:, :sitter bättre än ryggsäck och scbc åtminstone nu med minibebis. Jag gillar att tyngden fördelas överhela bröstkorgen, men efter tre försök har jag insett att man definitivt måste dra åt ordentligt innan man tar sista delen med sjalen på ryggen på bebis och upp över axeln. Jag har aldrig klarat av ren ryggsäck utan att korsa axelbanden över bröstet, men nu funkar det.
Vist är den suverän, på nått vis glider axelremmarna inte av, vilket de faktiskt (ibland) har när jag kör enkel ryggsäck.
Precis! Och om jag gör vanlig ryggsäck får jag till slut ont i ryggen, men inte med den här eftersom en hel del av vikten ligger på bröstkorgen.
Användarens profilbild
Av Scilla
Ja jag lyckades också ganska bra med den här till sist:

Bild

...men jag efter en stund får jag ändå lite ont i axlarna faktiskt. Men det funkar mycket bättre än vanlig ryggsäck för mig i alla fall.
Användarens profilbild
Av flindra
mia82 skrev:Tassar och hoppas på att jag hunnit bli så avancerad lagom tills barnbarnen kommer i alla fall...
Den är faktiskt jätteenkel att få till när man väl fått kläm på den!
Användarens profilbild
Av imsel
Provade knyta utan barn några gånger, och skulle försöka med barn i, för sonen stod ju ändå å hängde i tyget..
Men jag hann inte ens börja innan han blev arg..
Måste nog till syrran nån dag å prova på lillkusinen istället.

Har inte sjalat/selat på länge men nu har jag behövt söva ibland på ryggen.
Har en patapum (som inte är så skön och kort i ryggen) och en meitai som är jätteskön när man får till den, men det hinner jag aldrig när han är trött :|

Vill så gärna att det ska funka med sjal igen :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?