Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bani
För i och med att benet är färdigsytt, så kan man ju bara trä på benet åt ett håll så att säga, och alltså bara sy sömmen åt ett håll. Och då sitter lappen bara fast men en söm uppe och en nere. Är det så det ska vara? Eller syr man flera raka sömmar över hela lappen åt samma håll?
Användarens profilbild
Av Cayenne
Jag som har en mamma som är sömmerska, använder textillim :tumup: Annars har jag knölat runt byxan och även kört baklänges när det har varit allt för knöligt, men smidigast är lim.
Användarens profilbild
Av Ester
på jeansshortsen jag lappade nu i somras satte jag en lapp vanlig tunn bomullstyg på baksidan och zickzackade fram och tillbaka - tills hålet var täppt - klippte sedan bort överflödigt tyg på baksidan efterråt. framåt körde jag som vanligt och tillbaka genom att backa helt enkelt
Användarens profilbild
Av mian
Jag knögglar, sliter och drar... Men i för tighta byxor funkar nog inte ens det...
Användarens profilbild
Av bani
Meh, jag som hoppades att det fanns ett Knep som Funkar. :lol: Tack ändå pussgurkor, vi får hoppas att jag får till det i alla fall!
Av Nettan
Har också funderat på detta och kom fram till att det nog är enklast att sprätta en sidsöm på byxorna, laga och sedan sy ihop igen. Har inte testat det ännu, byxorna hann bli för små innan maskinen kom fram. :roll:
Användarens profilbild
Av bani
:fnissa:
Användarens profilbild
Av Scilla
Vi lämnar iväg dem till svärmors skomakare i Stockhlm som lagar dem ursnyggt (syns knappt!) för några tior per byxpar. Underbart!

Och ska jag hämta mina trosor den här veckan kanske? :fnissa:
Användarens profilbild
Av bani
Jo serru, hos mig har Sjalbarnare både behåar och trosor kvar. :Hahaa: Scilla, vi får dejta ihop nåt! Jag har haft dåligt samvete faktiskt jättelänge ... :oops:

Jag vill laga mina byxor som jag fått gratis ännu mer gratis. Snål är jag! :wink:
Användarens profilbild
Av Scilla
bani skrev:Jo serru, hos mig har Sjalbarnare både behåar och trosor kvar. :Hahaa: Scilla, vi får dejta ihop nåt! Jag har haft dåligt samvete faktiskt jättelänge ... :oops:
Det är knappast du som ska ha dåligt samvete, det är ju som varit snäll och handlat åt mig och jag som är skyldig dig pengar :lol: Men vi ordnar nåt snart!
Användarens profilbild
Av bani
Onki donki! Hör av dig bara. :D
Användarens profilbild
Av bani
Kan meddela att byxknäna är typ lappade nu. Jag sydde sömmar tvärs över med jämna mellanrum, och när jag var klar tänkte jag hoppsan, tänk om alla gruskorn kommer att leta sig in där nu? :roll:
Användarens profilbild
Av Scilla
bani skrev:...och när jag var klar tänkte jag hoppsan, tänk om alla gruskorn kommer att leta sig in där nu? :roll:
Just det, och så stannar de stenhårt kvar där - ända tills ungen hoppar i sängen. Där trillar de ur. För så funkar det, i alla fall med fick, uppvik och andra gömslen :twisted:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?