Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MammaTess
Har köpt Meedoms bok 0-3 år, och provade precis att sy ett par byxor, modell 2, st 74...men oj vad de blev stora. Benen perfekta, men över rumpan och låren blev det rena MC-Hammer byxorna...

Är det jag som gör fel eller är mönstrena så stora?
Användarens profilbild
Av saker
Det gäller bara att lära sig hur man ska använda meedoms mönster:

Först måste man tänka på att gå ner en storlek jämfört med köpekläder (men det står väl tom i boken?). Sen är det bäst att sy allt efter Form 1, både om det är vävda el stretchiga tyger, blir bäst passform då, kan dock behöva förlänga ärm och ben lite... Byxmönstret ritar jag om så att benen blir raka från strax ovanför knäna, mkt snyggare. Meedom är verkligen jättebra för basmönster!
Jag gjorde byxorna i storlek 74, till min tjej som i vanliga fall har 86 :hmm: , men i och för sig i modell 2, eftersom jag hade läst någonstans att det var det som de flesta använde sig av när det gällde byxmodell...ska med andra ord prova modell 1 istället!

Provade modell 3 till jackan jag sydde och den blev STOR, passar nog en tvååring*ler* Men man lär sig...
Användarens profilbild
Av tesoj
Du får måtta kläder som sitter bra på tösen och sedan jämföra måtten med mönstret, det gör jag. Då är det lättare att ändra och få kläderna att sitta bra.
Jag tycker de har varit helt okej, men jag har mest sytt i form 1 eller noll.
Däremot tycker jag att det är alldeles för liten skillnad mellan frma och bak vad gäller byxor. Jag menar om jag skall klla vilket som är fram och bak skiljer det MAX en centimeter, knappt ens det vilket gör att det över en blöjrumpa blir stramt bak och pösigt fram. Är det någon mer än jag som upplever det? Jag kör hellre ottobremönster vad gäller byxor pga det numera :roll:
Jag har använt en del av Meedoms mönster med lyckat resultat, men ritat om dem ganska mycket. Det enda som för mig har funkat utan någon modifikation är mönstret på leggings/tights. Förutom att de blir lite höga framtill, så egentligen har jag ju ritat om det också...
Till tröjor i trikå använder jag modell 1, men tar bredden på både liv och ärm från en till två storlekar mindre och längden på livet och ärmarna i den storlek som enligt tabellen verkar stämma.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?