Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Melinna skrev:Vad kan man ha för material som ytmaterial i tygbindor?
Mot huden menar du? Jag har haft fuskmocka och dryliner, och bambuvelour. Sånt som blivit över när jag sytt tygblöjor. Bambufleece borde ju gå fint. Mikrofleece.
Användarens profilbild
Av mimpen
dryliner har jag köpt från myllymuksut, det är sånt där som inte blir blött liksom.

Jag funderar förresten på att sy ett par bindor med flanell. Men vet inte riktigt hur jag får tag på det. Kanske kan jag ta en av AH:s gamla pyjamasar som hon inte gillar, den är ärvd och välanvänd och tydligen inte lika snygg som alla andra :roll:, och klippa i. Den känns flanellig. Jag är så osäker på material hela tiden, vet inte hur man ser/känner skillnad på olika sorters material. Men visst är flanell liksom så där lite luddig?!
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Ja, flanell är liksom luddig. Jag har köpt det mesta på Tradera och på Etsy eller Fabric.com. I USA görs det massor med fin - och prisvärd - flanell. Nu har det börjat komma ekologisk flanell också, dyr med amerikanska mått men inte med europeiska.
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag är lite less på att sy blöjor efter en smärre massproduktion på sistone. Så nu tänkte jag göra lite bindor av allt spill som blivit över. Det får bli ett gäng med fuskmocka av olika färg och lite dryliner i någon. Fast jag hade helst velat prova flanell.

Åh. Och nu när jag skriver det. Tadaaa. Jag skulle ju ta en gammal pyjamas! Det måste jag genast gå och leta fram. stackars ah :fnissa:

Nå. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha frotte eller mikrofiber som uppsugande. Jag har massa stuvbitar frotte, så det vore ju mer smart. Men det torkar ju så sakta då... :hmm:
Användarens profilbild
Av mimpen
:fnissa: Nej, ta inte AH:s urvuxna pyjamas som hon aldrig använder och ha i bindor. Den är full av GLITTER. Vill jag veeeerkligen ha glitter i bindorna :Hahaa: Det får bli fuskmocka... :roll:
Användarens profilbild
Av Titinea
Jenny med Emiliten skrev:Ja, flanell är liksom luddig. Jag har köpt det mesta på Tradera och på Etsy eller Fabric.com. I USA görs det massor med fin - och prisvärd - flanell. Nu har det börjat komma ekologisk flanell också, dyr med amerikanska mått men inte med europeiska.
Visst har du köpt flanell från USA? Var har du hittat den?
Av shimzy
mimpen skrev::fnissa: Nej, ta inte AH:s urvuxna pyjamas som hon aldrig använder och ha i bindor. Den är full av GLITTER. Vill jag veeeerkligen ha glitter i bindorna :Hahaa: Det får bli fuskmocka... :roll:

hahaha det hade varit något de ;P
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Titinea skrev:
Jenny med Emiliten skrev:Ja, flanell är liksom luddig. Jag har köpt det mesta på Tradera och på Etsy eller Fabric.com. I USA görs det massor med fin - och prisvärd - flanell. Nu har det börjat komma ekologisk flanell också, dyr med amerikanska mått men inte med europeiska.
Visst har du köpt flanell från USA? Var har du hittat den?
http://www.etsy.com/ - min favoritsäljare är Scrappy Girl Shop, otroligt pålitlig men ganska litet urval
http://fabric.com/ - frakten kan bli dyr (de kör med UPS) men de har ett jättestort urval

:-)
Användarens profilbild
Av mimpen
Trulsamin skrev:Det är ingen som har en bit fuskmocka över åt mig? Jag hade velat testa det i bindor... det går jättebra med spill också...
Jag kan avvara en bit. Hur stor behöver den vara för ditt mönster?

Du har inte en bit flanell att byta med? :lol:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
mimpen skrev:
Trulsamin skrev:Det är ingen som har en bit fuskmocka över åt mig? Jag hade velat testa det i bindor... det går jättebra med spill också...
Jag kan avvara en bit. Hur stor behöver den vara för ditt mönster?

Du har inte en bit flanell att byta med? :lol:
Jag har inget mönster så jag vet inte riktigt :rodna: Har inte kommit så långt... Men ska kolla på de tygbindor som jag gillar här hemma hur stora de är :)

Flanell är det förhållandevis dåligt med, jag har ett rosa flanellakan som jag har slaktat men jag tycker inte att det är fint och det är ju inte sådär mjukt och gosigt som det var nyköpt (Men förvisso fortfarande mjukt) Du kan absolut få en bit av det om du vill ha och sen bedöma utifrån vad du tycker om det om du vill ha någonting för fuskmockan i stället...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?