Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asereht
Det är alltid med viss skämsel jag skriver så men varför är det så tabubelagt att ge sig själv en komplimang? Jag har varit duktig! Jag har för första gången i mitt liv stickat något med hjälp av ett engelskt mönster. Hittills har jag undvikit det eftersom jag faktiskt tycker att mönsterspråket kan vara knepigt nog på svenska. Oftast är det ju lätt när man väl kommit igång och förstår sammanhanget men läser man rakt upp och ned är det rena grekiskan för det mesta.

Men så var det en tjej som visade upp en mössa jag gillade. Jag skrev ut mönstret och försökte förstå det hela. Sen började jag sticka och gissa om jag blev förvånad när jag inte alls hade några större problem att förstå vad som menades. :vågen:

Här är resultatet, en Aviatrix hat. I ursprungsmönstret är det ett hakband som knäpps fast på motsatt sida men jag hade inga bra knappar så jag gjorde långa knytband istället. :D

Bild

Bild

Mönstret finns här: http://www.justjussi.com/hats.htm
Senast redigerad av Asereht den fre aug 20, 2010 13:18, redigerad totalt 1 gånger.
Av leonie
Fiiin! :love: Vad är det för mönster, det vill jag ha! Den ser otroligt välsittande ut!
Användarens profilbild
Av Asereht
Tack, jag är väldigt nöjd faktiskt. Mössan sitter väldigt bra på, jag ska göra ett par till tänkte jag. Det är kul att ha mössor i olika färger att matcha till olika kläder. :D

Mönsterlänk tillagd under bilderna.
Av leonie
Fryle skrev:Jättefin! Jag blev sugen på att göra en sådan!
Jag har redan spanat in mönstret och jag trooor att jag fattar det! Blir det bra så kommer jag nog att göra många och strössla ut lite överallt - eftersom jag börjar inse att maken inte är lika bra på att sätta på lillkillen mössa som jag är. :roll: Om det finns många mössor så ökar ju sannolikheten att någon av dem hamnar på sonens lilla huvud! Och så får jag köpa massor av garn... 8)

Tack Asereht för mönstret!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?