Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av verre
jag försöker få upp isabelle på ryggen, men jag lyckas inte..

jag har problem med en axel och har oerhört svårt att få till krysset på ryggen. jag försöker med andra knytningar med tösen bra skriker. ibland har jag fått till det ganska bra tycker jag, men hon är genomvarm och skriker innan jag har hunnit knyta fördigt.
ibland liksom ställer hon sig upp - spjärnar liksom emot. och när hon sedan sätter sig igen så har sjalen flyttat på sig och hon glider igenom.

jag har provat min kanga, men får inte till det så bra med den heller, knuten åker bra upp hela tiden och hon ramlar ur.

jag har försökt ha en kort sjal knuten som en ringsjal och hasat över henne till rygg, men det går inte mer än 30 min sedan orkar jag inte ha henne så, på bara en axel..

jag behöver någon som hjälper mig komma på hur jag ska knyta. jag har kollat olika filmer odyl men det går inte..

jag blir tokig.. jag måste ha upp henne på ryggen, jag bara måste.

vill någon hjälpa mig, snälla..
Användarens profilbild
Av Tussilago74
åh..vad frustrerande. Jag vete tusan vad för tips jag ska ge dig...?
Har du testat sittande i tex soffan/säng medan du försöker få upp henne?

Annars är det ju relativt lätt att få över till rygg med sele tex manducan - men det kanske inte är aktuellt med annat än sjal? :D
Av sjaltokan
Två ringsjalar??
Du sätter upp henne i den ena och så sätter du den andra över på andra axeln?

Annars är det väl någon form av sele eller MT om det kan fungera? :hmm:
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Men ryggsäck, tibetansk för då behöver man ju inte lyfta upp axeln eller vilken rörelse är det du tycker är jobbig att göra?

Att hon spjärnar emot har jag inga tips på förutom att ta det lugnt och göra det hela till en rolig grej utan ambitioner.. kanske börja med att ha henne på ryggen och sjunga lite och sedan kanske lite med sjal och bara lägga sjalen över axlarna och öva på att få till en bra position på henne eller något. jag vet inte. Min son var svårare när han var mindre och spjärnade mer då men nu är han ganska stilla, men jag vet inte om det beror på att jag är lugnare och för att vi gjorde så som jag skrivit ovan.
Användarens profilbild
Av verre
jaaa, när jag ska flytta armen bakåt och uppåt för att få sjalen över hennes rygg så går det inte med vänster arm, det gör för ont i axeln, jag har försökt att lägga den löst och dra upp med höger arm framåtuppåt. men det funkar inte sjalen fastnar halvägs över ryggen och kan inte komma högre.

jag provade med att göra en med twist idag.. alltså jag la henne på min rygg. fick knölat dit sjalen men igen sätter min axel stoppjag kunde inte få bak armen så mycket att jag kunde twista sjalen så twisten kommer på hennes rygg, den kom mer på hennes rumpa och under, och då fick hon inget stöd för ryggen plus att det var svårt att knyta fast sjalen då och hon riskerade att ramla ut.. jag provade även att inte ha henne så högt upp på ryggen men det var inte bekvämt och känndes inte tryggt att ha henne just över min rumpa, så jag avslutade inte knytet så jag vet inte om jag skulle kunnat nå där.

sele har jag inte äns tänkt på till henne, jag försökte ett antal ggr med asrian men han ville inte och jag fick så ont i axeln. men det knaske jag skulle ta och testa.
finns det någon i närheten som vill låna mig sin sele, MT el dyl någon dag eller 2 så jag får känna lite på det?

mitt problem med vänster axeln är att den är delvis utsliten och kronisk muskelinflamation. när jag bär längre än 2 timmar känns det som blodtillförsekn har strypts och armen blir konstigt slapp och kall, men viss domning. jag måste alltid tänka på hur jag sprider ut tyget just på vä. axel.
Av suramin
Jaha, då förstår jag bättre. En liten fråga till, är det bara ena kryssdelen eller bägge som gör ont att knyta när du gör omslutet? (Jag försöker testa ngt sätt som skulle funka med en arm)

Jag tror absolut på att testa mt med utbredbara axelband. Jag tycker nästan att det är mer bekvämt än sjal. Jag har flera som du kan få låna, men tyvärr bor jag i andra delen av landet. Om du inte får tag på någon i närheten kan du pma så får du låna mot frakt :) .
Användarens profilbild
Av verre
suramin skrev:Jaha, då förstår jag bättre. En liten fråga till, är det bara ena kryssdelen eller bägge som gör ont att knyta när du gör omslutet? (Jag försöker testa ngt sätt som skulle funka med en arm)

Jag tror absolut på att testa mt med utbredbara axelband. Jag tycker nästan att det är mer bekvämt än sjal. Jag har flera som du kan få låna, men tyvärr bor jag i andra delen av landet. Om du inte får tag på någon i närheten kan du pma så får du låna mot frakt :) .
det är lika illa från båda håll. jag kan liksom inte snurra armen eller hur jag ska utrycka mig plus att jag inte då heller får den tillräckligt högt upp i luften för att komma över hennes rygg..

jag ska prova igen sedan när hon vaknat. kanske finns det någon knytning där man inte behöver ta sjalen nerifrån och upp utan från axeln och ner så jag slipper vridmomentet.. jag ska expirementera lite sedan. men problemet är ju också att hon bir irriterad om jag håller på att vela och försöker då häva sig upp och då får jag börja om, plus att jag inte orkar hålla på så långa stunder. det blir som mjölksyra i axeln efer bara en kort stund och då blir jag irriterad och isabell blir än värre osv.

jag lånar gärna en av dig, om jag inte hittar någon här nere som har, som också då på samma gång kan hjälpa mig få till det rätt från början..
Användarens profilbild
Av homeinheart
verre skrev:
suramin skrev:Jaha, då förstår jag bättre. En liten fråga till, är det bara ena kryssdelen eller bägge som gör ont att knyta när du gör omslutet? (Jag försöker testa ngt sätt som skulle funka med en arm)

det är lika illa från båda håll. jag kan liksom inte snurra armen eller hur jag ska utrycka mig plus att jag inte då heller får den tillräckligt högt upp i luften för att komma över hennes rygg..

jag ska prova igen sedan när hon vaknat. kanske finns det någon knytning där man inte behöver ta sjalen nerifrån och upp utan från axeln och ner så jag slipper vridmomentet.. jag ska expirementera lite sedan. men problemet är ju också att hon bir irriterad om jag håller på att vela och försöker då häva sig upp och då får jag börja om, plus att jag inte orkar hålla på så långa stunder. det blir som mjölksyra i axeln efer bara en kort stund och då blir jag irriterad och isabell blir än värre osv.

jag lånar gärna en av dig, om jag inte hittar någon här nere som har, som också då på samma gång kan hjälpa mig få till det rätt från början..
Jag bor inte så långt från Kungälv. Jag har en Hybrid du kan prov. Den har en sele midjebälte och funkar som en MT för äxlar. Också den är bygt för stora barn.
Användarens profilbild
Av verre
homeinheart skrev:
verre skrev:

Jag bor inte så långt från Kungälv. Jag har en Hybrid du kan prov. Den har en sele midjebälte och funkar som en MT för äxlar. Också den är bygt för stora barn.
ja, gärna!!
.. trollhättan är väl gansaka långt åker du neråt någon gång, jag kan ju möta dig någonstanns..
fast isabelle är inte så stor.. 6600gr och 61 lång passar det henne då? eller är hon förliten? 4 månader.. men jag vill gärna prova om det funkar!!
Användarens profilbild
Av homeinheart
verre skrev:
homeinheart skrev:
verre skrev:

ja, gärna!!
.. trollhättan är väl gansaka långt åker du neråt någon gång, jag kan ju möta dig någonstanns..
fast isabelle är inte så stor.. 6600gr och 61 lång passar det henne då? eller är hon förliten? 4 månader.. men jag vill gärna prova om det funkar!!
Jag bor inte precis i Trollhättan, jag nor i Upphärad på landet. Min mans familen har deras sommar hus utanför Kungälv. Med din bebis storlek jag tycker hom är för små för min hybrid :? Vi kan prov, bara fär att ser om en MT eller Hybrid kan passar dig för knyting om du vill. Jag kan fågor min vänn som bor i Båros om hon har en MT som kan passar dig. Hon är underbart snäll och vill järna hjälper mamor bära barn. Jag ska skriv to henne. :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?