Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

finns det något barn som tycker det är ok en längre stund?
när mio somnat, även om han sover djupt, så börjar han alltid knöla och vrider och vänder på huvudet fram och tillbaka efter em stund. han verkar absolut inte gilla att sitta så fast med huvudet som han gör när jag knyter in det under ena sjallängden.
visst kan jag ta något annat just för att stötta huvudet men det skulle vara skönt att slippa det.

i sele går det bättre, det är ju lättare för honom att vrida på huvudet då han inte sitter fast lika hårt.

hur gör ni och vad tycker era bebisar?
Senast redigerad av Droppen den tor jul 29, 2010 19:21, redigerad totalt 1 gånger.
Knut sitter alltid med huvudet instoppat när han sover. Han sitter med huvudet instoppat när han somnar också för annars somnar han inte, ansiktet ska helst vara övertäkt helt så han inte ser något. När han är i sin djupsömn är det inga problem och när han vaknar till och knölar får man gå lite och ibland hålla handen utanpå hans huvud så att det ligger still, självklart utan tvång.

I Knuts fall tror jag att han är van att det är så det är i sjalen och också att det är vad han gillar med sjalen. När han ligger i sängen och ska somna är han som en ål som kastar sig runt medans i sjalen är han trygg och fast och kan därför lugnt somna in.
Droppen skrev:oj, har visst glömt att skriva att det gäller ryggbärning! :hellu:
Aha. Men då kan jag berätta att det är helt ok där också! Han gillar att sitta med huvudet instoppat och sedan somna när han får åka rygg :D
Användarens profilbild
Av Droppen
HannaGerda skrev:
Droppen skrev:oj, har visst glömt att skriva att det gäller ryggbärning! :hellu:
Aha. Men då kan jag berätta att det är helt ok där också! Han gillar att sitta med huvudet instoppat och sedan somna när han får åka rygg :D
vilken smidig kille du har! :tumup:
Droppen skrev:
HannaGerda skrev:
vilken smidig kille du har! :tumup:
Eh nja.. han råkar vara smidig på just den punkten :)
Av Hell Cat
Asia skrev:jag fattar inte ens hur man gör :lol:
:iagree: Men å andra sidan har han alltid sjalen ända upp i nacken och om han somnar så faller inte huvudet så långt bakåt. Arvid blir jättestörd om han får sjal/huvudstöd så jag brukar gå lite lätt framåtlutad så hans huvud läggs mot mig rygg. Ser kanske helknasigt ut men det bjuder jag på :lol:
JennyB73 skrev:
Asia skrev:jag fattar inte ens hur man gör :lol:
:iagree: Men å andra sidan har han alltid sjalen ända upp i nacken och om han somnar så faller inte huvudet så långt bakåt. Arvid blir jättestörd om han får sjal/huvudstöd så jag brukar gå lite lätt framåtlutad så hans huvud läggs mot mig rygg. Ser kanske helknasigt ut men det bjuder jag på :lol:
:Hahaa:

men alltså, brukar du gå framåtlutad typ en timme då? eller hur länge han nu sover...
Av Hell Cat
Det brukar inte vara så långa stunder som han sover på ryggen, han brukar vakna av att han är varm tror jag. Men om det verkar blir en lite längre stund så ber jag ibland någon hjälpa mig att få upp tyget en bit på huvudet så det stöttar lite iaf.
Med Alfred har det funkat bra att stoppa in huvudet efter han somnat (böjer mej framåt och lirkar över tyget) Men det blir krångligt då han vaknar för han kan inte ta sig ut själv ännu.

Med Love har det aldrig funkat att stoppa in huvudet, han har vaknat direkt men om huvudet har fått "hänga" har han varit nöjd
Jag vill bara revidera allt jag skrivit om att min kille sitter där lugnt och belåtet med huvudet instoppat för det gör sig inte gällande längre.
Lite problematiskt för han har väldigt svårt att somna om han har något att se på.....
Jag brukade dra en tunn halsduk runt vincents huvud när han somnat (helt omöjligt att få in huvudet innanför sjalen, har jag inte kunnat med något av mina barn efter tre månader, varken på mage eller rygg). Halsduken drar jag under ena armen och över andra axeln och knyter på bröstet, det har funkat bra även om han vill röra huvudet lite.
jazoo skrev:Jag brukade dra en tunn halsduk runt vincents huvud när han somnat (helt omöjligt att få in huvudet innanför sjalen, har jag inte kunnat med något av mina barn efter tre månader, varken på mage eller rygg). Halsduken drar jag under ena armen och över andra axeln och knyter på bröstet, det har funkat bra även om han vill röra huvudet lite.
Jag har gjort lika. En tunn sjal som jag knutit på diagonalen. Jag är så ovig att jag inte kunnat pröva att peta över sjalkanten över lilla huvudet när prinsessan somnat på ryggen. :roll:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?