Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elflin
kvarnvik skrev:Tassar och undrar hur stor man behöver sticka och hur mycket garn det går åt om man vill tova ponchon lite :hmm: Kanske är dumt att göra den i Eskimo isf för det tovar ju nåt alldeles förskräckligt. Men jag gillar tanken på att det inte blåser rakt igenom så lätt.
Min är 95cm från halsringning till spets och 75cm från spets till sidosöm (längs fållen). Jag minns inte hur många nystan som gick åt :hmm: Min passar mig och jag är rätt stor över bysten och bär en 1,5åring.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Elflin skrev:
kronärtskocka skrev:
Elflin skrev:Jag har inte stickat en men jag fick min farmor till att sticka en till mig från ett drops mönster: http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =1&lang=se
Min är stickad i eskimo (enfärgad och utan fransar) och har ett sprund fram (eller bak om man så vill), men jag har inget foto på den. Kan kanske ta i morgon men vi har haft ambulansen på besök här så jag lovar inget.
Tack för länken till beskrivningen. Så fint det blev! Jag kan tyvärr inte sticka, men det är en perfekt present att önska sig på födelsedagen av barnets stickkunniga mormor. Hur många cm är sprundet på din?
Sprundet är 30cm på min och jag tycker att det är ganska lagom. När man bär pyttebebis på magen är det lite stort men då kan man bara snöra ihop det lite för det behövs sen när man bär på ryggen! Jag tänkte lära mig att sticka genom att sticka den här män mina händer svullnade så under graviditeten att jag inte kunde hålla stickorna...
Tack! Då är det bara vänta och vänta på att födelsedagen närmar sig. :D
Av SusannaK
Hallon skrev:Vilken smart öppning! Jag håller på att virka en (det gåt lååååångsamt!) men jag tänkte göra hålet på tvären och kanske med en knapp för att hålla ihop den. Men jag har inte kommit så långt än...
du råkar inte ha ngn beskrivning på den du virkar?
Användarens profilbild
Av Hallon
SusannaK skrev:
Hallon skrev:Vilken smart öppning! Jag håller på att virka en (det gåt lååååångsamt!) men jag tänkte göra hålet på tvären och kanske med en knapp för att hålla ihop den. Men jag har inte kommit så långt än...
du råkar inte ha ngn beskrivning på den du virkar?
Nej, tyvärr. Jag hittar på allteftersom!
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Tack Elflin för länk till Drop-beskrivningen och bilder.
Jag fick en fin poncho när jag fyllde år, var nog min bästa present :D . Sprundet är 20cm och den har förstärkts på insidan med bomullsband runt halsen eftersom tyget i annat fall vill hasa ned då garnet sträcker sig.
Än å länge har det varit för varmt för att använda den, men snart så...
Bild
Bild
Av Smultronbarn
Fina ponchos! :tumup:

Jag har funderat på att sy en istället (i ylletyg), och det känns som att modellen "stort sprund" funkar även då. Känns mycket lättare än att försöka krångla till två huvudöppningar m luva och annat. :mrgreen: Tack för inspirationen!

kronärtskocka: vet du vad det är för mönster och garn som din fina present är stickad i? :D
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har allvarliga funderingar på att sticka en poncho efter det här mönstret: http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... 20&lang=se
Bild
Fast jag har inte tänkt att göra så mycket mönster och så ska den vara längre. Tänker mig att sticka in en tråd på lagom höjd och göra ett hål på lagom höjd. Har ventilerat detta friskt i sticksnacktråden, så det kanske blir lite upprepning här :lol:
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Smultronbarn skrev: kronärtskocka: vet du vad det är för mönster och garn som din fina present är stickad i? :D
Mönstret är mönstret från drop som det länkas till i början av tråden dock lite omgjort med tanke på sprundet istället för den halsringning som är på mönstret. Hon hade också stickat med andra stickor eftersom det annars blev för stort. Garnet vet jag inte. Jag hade föreslagit två olika färger av eskimå men i Östersund där mamma bor fanns inte någon av de färgerna så hon valde ett annat garn. Om det fortfarande var eskimå eller ej vet jag inte.

Kvarnvik: Spännande att se hur den modellen kan bli. Får man det rätt blir det säkert bättre med ett hål för barnet än ett stort gemensamt sprund. Då kommer det inte in lika mycket kyla på den som bär.
Av Smultronbarn
Tack för ditt svar kronärtskocka! :D

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?