Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sm7vkx
Under sommarsemestern i år lämnade vi vagnen hemma eftersom den inte fick plats i bilen. Det gick alldeles utmärkt. Visserligen var vi två som kunde turas om att bära i sjal/sele men jag tror nog att du lyckas få en sjalmormor som hjälper dig med att bära om du behöver.
Användarens profilbild
Av Maerion
Jag brukar inte ta med mig vagn om jag ska någonstans. Det enda som är jag tycker är jobbigt är väl om man vill äta på resturang när barnet sover, då är det ju skönt att kunna lägga ner i vagnen så det går lättare att äta.
Av Christer Romson Lande
Kosmos skrev:Det jag funderar på är bland annat om jag kommer orka bära honom en hel dag
Hur länge bär du honom nu i sträck? Kan du öka på tiden lite succesivt så att du tränar upp dig för längre bärpass?

Kan en sele eller ringsjal vara en idé till mormor om hon tycker knytandet är krångligt?
Av MammaTess
Vi hade bara sjal när vi åkte till Egypten och stannade en månad...funkar hur bra som heslt!
Av Enid
Vi har just varit 10 dagar i Polen utan vagn och det funkade verkligen jättebra (så bra att jag nästan helt slutat använda vagn när vi kom tillbaka). Vi hade en Ergo till sambon och en långsjal till mig med men det blev nästan alltid jag som bar ändå. Vi var ute hela dagarna och tittade på olika turistgrejer och det var såååå skönt att verkligen kunna göra allting för hade vi haft vagn hade vi fått hoppa över mycket där det inte går att ta sig fram. Vi tog regelbundna pauser för fika/lunch mm så det inte bara blev gå gå gå en hel dag men 380 trappsteg ner i en saltgruva gick vi och sen nästan 3km väl där nere i gångarna, jättehäftigt och något som aldrig hade gått med vagn!!

Jag tror det gäller att våga ta första steget. Att våga lämna vagnen hemma när man ska ut en hel dag är en bra början.

En bra ryggsäck istället för skötväska är väldigt bra att investera i, och en bra rullväska till all packning (vi var två så vi hade en stor vandringsryggsäck istället så den ena bar barnet och den andra packningen).
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Jag ær just nu i Norge. Vi kommer vara hær i 3 dagar.
Jag ær så himla nøjd med att vi inte tog vagnen denna gång!
Førra vændan anvændes den kanske 2 ggr. 40 min effektiv tid. ;)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tror det kommer att gå fint! :D

Vår vagn tjänstgör bara hemmakring, det är här den gör nytta! På resande fot är det sele/sjal som gäller! 8)

Ett tips är att ta små minipauser, sitta ned en stund o ha barnet i famnen en stund, låta mormor bära en liten stund så du kan räta ut dig lite, tja, ta det lite lagomt helt enkelt!
Personligen är det mina FÖTTER som det kännts mest i att jag burit hela dagar efter varandra... en hastig viktökning på 10kg + gamla skor är väl inte att rekomendera - så jag får väl slänga in BRA SKOR som ett sista tips! :wink:
Användarens profilbild
Av verre
jo, jag tror du orkar.. jag bär adrian 9,8 kg på mage i sjal i 5 timmar sedan måste jag pausa.. men man går väll nästan aldrig så länge oftast så fikar man, åker buss eller bara sitter ner.. kan du då dessutom få mormor att sjala är det ju toppen..

kanske du ska ha med en ring sjal eller liknande, om ni ska vara mycket hos vänner.. det blir ofta mycket ur och i sjal då har jag märkt och då är det bra att inte behöva knyta om hela tiden..

jag vet inte om det är lättare med sele eller MT eller så... (har aldrig provat) men då kan du ju bära på ryggen (det kan du ju iof även i sjal) ... nu blev det lite rörigt här, men jag hoppas att du får något vettigt ut av det kag skrivit.. :D
Av Pétronille
Om du orkar bära honom en hel dag beror ju på flera saker, hur tung han är, hur stark du är, hur du bär honom, hur van du är att bära länge. Men på ryggen brukar man ju kunna bära riktigt länge, så det är ju ett tips (bär själv alltid i omslutet kryss som jag tycker är bekvämast). Sist vi reste hade jag även en MT, men för själva resorna då främst (till flyget etc), för den går snabbare att sno på sig. Ska man bära många timmar är dock långsjal överlägset.
En annan sak är ju om man har mycket annat att släpa runt på. Då är det kanske bra med en shoppingväska på hjul (eller bärhjälp). Själv bar jag en del på våta tygblöjor sist vi var i Frankrike, och det blev tungt vill jag lova med en tjej på ryggen oxå!
Öva lite innan bara så går det säkert bra! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?