Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av HannaGerda
Mikaela 1986 skrev:Tack för alla fina kommentarer! :D Vad roligt att logga in och se att så många har kommenterat!

Det kan nog hända att sjalen blir lättare att knyta efter att jag har använt den en tid, jag har inte vågat tvätta den ännu ens.
Bärbild? :D
Användarens profilbild
Av Luna
HannaGerda skrev:
Mikaela 1986 skrev:Tack för alla fina kommentarer! :D Vad roligt att logga in och se att så många har kommenterat!

Det kan nog hända att sjalen blir lättare att knyta efter att jag har använt den en tid, jag har inte vågat tvätta den ännu ens.
Bärbild? :D
:iagree:

Kan du inte göra ett överslag på hur många timmar som du har använt för din sjal. Allt från planering till sömnad.
Arbetet är imponerande. :urule:
Användarens profilbild
Av nakum
Oj så fin! :love: Vilket superjobb verkligen!

Nu blir jag ännu mer taggad att gå vävkurs som jag tittat på de senaste 3 åren.
Av Enid
Vad utbildar du dig till/vilken vävkurs/skola går du? Jag har just gått en vävkurs på en folkhögskola men skulle vilja gå något med mer teori och längre kurstid/fler kurstimmar.
Av Mikaela 1986
Här kommer en mycket dålig bärbild. Jag har försökt få sonen i sjalen hela veckan, men han har vägrat. Ikväll lockade jag honom med russin och det gick han med på! :wink: Men jag hann knappt få upp honom i sjalen innan han ville ner igen. Han blev riktigt ledsen innan jag hann få ner honom så jag lär knappast få honom i den fler gånger. ”Länga taale tälla!” (= slänga sjalen i källaren) sa han argt. Jag hann aldrig justera sjalen så att den satt bekvämt, den var alldeles för lös och sonen satt inte alls bra i den. Jag har inte burit honom i sjal på flera månader så jag var själv ovan att knyta så jag var inte så smidig som jag borde ha varit. Det syns mycket bra på bilden att sjalen är extremt dåligt knuten.

Bild
Av Mikaela 1986
Det stör mig verkligen jättemycket att jag inte skrev ner tiden varenda gång jag arbetade med sjalen. Jag gissar på ca 70 timmars arbete, men då räknar jag inte med planeringen för jag minns inte alls hur lång tid den tog. Dessutom lade jag upp en provväv först, där finns många timmars arbete också.

Att reva tog 5 timmar, det är jag nästan helt säker på.
Vid påbomningen var vi 4 personer som hjälptes åt och den tog 3 timmar. Eftersom trådarna var så många och tunna trasslade de lätt ihop sig och jag var hela tiden rädd att de skulle gå av.
De 2 sista dagarna vävde jag mellan 12 och 22, så där är 20 timmars arbete. Innan det hade jag vävt en bra bit också.
Solvningen tog en evighet kändes det som. Tyvärr vet jag inte alls hur lång tid.

Jag tror inte att jag överdriver när jag säger att det tog 70 timmar att väva sjalen. Jag tycker nästan att det låter för lite, men när jag försöker räkna ut tiderna kommer jag ändå inte till något mer än 70 timmar.
Av Mikaela 1986
Luna skrev:Sjalen är jättesnygg :love: :tumup:

Hoppas sonen vill bli buren snart.
Tack! :D Ja, jag hoppas verkligen att han slutar sjalvägra snart! Det skulle kännas jättetråkigt att behöva lägga undan sjalen och hoppas på att få användning för den i framtiden, jag vill ju använda den nu!
Av Enid
Mikaela 1986 skrev:Det stör mig verkligen jättemycket att jag inte skrev ner tiden varenda gång jag arbetade med sjalen. Jag gissar på ca 70 timmars arbete, men då räknar jag inte med planeringen för jag minns inte alls hur lång tid den tog. Dessutom lade jag upp en provväv först, där finns många timmars arbete också.

Att reva tog 5 timmar, det är jag nästan helt säker på.
Vid påbomningen var vi 4 personer som hjälptes åt och den tog 3 timmar. Eftersom trådarna var så många och tunna trasslade de lätt ihop sig och jag var hela tiden rädd att de skulle gå av.
De 2 sista dagarna vävde jag mellan 12 och 22, så där är 20 timmars arbete. Innan det hade jag vävt en bra bit också.
Solvningen tog en evighet kändes det som. Tyvärr vet jag inte alls hur lång tid.

Jag tror inte att jag överdriver när jag säger att det tog 70 timmar att väva sjalen. Jag tycker nästan att det låter för lite, men när jag försöker räkna ut tiderna kommer jag ändå inte till något mer än 70 timmar.
Wow, vilket jobb! Och vilken fantastiskt vacker sjal du fått till! :love:
Av Mikaela 1986
Enid skrev:Vad utbildar du dig till/vilken vävkurs/skola går du? Jag har just gått en vävkurs på en folkhögskola men skulle vilja gå något med mer teori och längre kurstid/fler kurstimmar.
Jag studerar till handarbetslärare vid Pedagogiska fakulteten (inom Åbo Akademi) i Finland. Kursen var obligatorisk och den var ganska omfattande. Den handlade mest om vävning och vi lärde oss om textilhistoria, gjorde studiebesök och tittade på gamla tyger i kläder och möbler. Parvis lade vi också upp provvävar med olika bindningar som alla i gruppen fick väva små provbitar på, de blir säkert använda mycket i framtiden som undervisningsmaterial.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?