Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla trasdockan
oj vad ni skrivit och wow vilka grejer ni gör/gjort. själv har jag varit på semester och virkningen glömde jag självklart hemma :(
Användarens profilbild
Av Fryle
Nettan skrev:Virkning verkar kul.
Kan sticka men vill lära mig detta med virkning också. Har virkat en disktrasa så lite kan jag.

Vad rekommenderar ni för ett lagom litet projekt att börja med? Tror inte att jag vill göra amigurumi (stavning?) utan något man använder. Kanske mössa, sjal eller vantar, sockar? Tips någon. :P
Jag tycker en mössa är ett lagom projekt att börja med (och så behöver man ju bara göra EN av dem). Förståsigpåare har sagt att mössor ska påbörjas uppifrån, men jag tycker att du kan lägga upp luftmaskor så att det passar runt huvudet (tänk på att arbetet kan öka på bredden när man börjar, så gör det inte för stort från början). Sedan är det bara att virka på, prova efterhand och minska såsmåningom (men inte för fort så det rynkar sig).
Användarens profilbild
Av Fryle
Nettan skrev:Fryle:
Har börjat virka litegrann, hittade ett mönster på enkla tofflor så idag har det blivit ett par till mig och ett par till sonen är påbörjade.
Hade jag haft något tillräckligt mjukt garn hade det blivit mössa först.

http://sunnasblogg.blogspot.com/2009/05 ... fflor.html Dessa har det blivit.
De ser ju trevliga ut! Visar du dina sedan? :D
Av lilla trasdockan
fina tofflor :)
nu har jag legat och funderat lite och kommit fram till att jag inte alls vill ha en trekantig sjal så nu ska jag modifiera annanasmönstret när jag kommer hem och hoppas på ett lyckat resultat för isf blir det fler :)
Av Nettan
Fryle skrev:
Nettan skrev:Fryle:
Har börjat virka litegrann, hittade ett mönster på enkla tofflor så idag har det blivit ett par till mig och ett par till sonen är påbörjade.
Hade jag haft något tillräckligt mjukt garn hade det blivit mössa först.

http://sunnasblogg.blogspot.com/2009/05 ... fflor.html Dessa har det blivit.
De ser ju trevliga ut! Visar du dina sedan? :D
Så fort jag hittat kortläsaren så jag får in bilderna från kameran till datorn.

Sonens är fortfarande bara påbörjade fast för 3:e gången nu. Första blev för stort, nästa för spetsig, hoppas det blir bra denna gången. Garnet börjar bli luddigt av alla försök men övning ger färdighet.
Användarens profilbild
Av puppan
Ooooo, här vill jag med vara med! :app: Jag älskar att virka, men gör det alldeles för sällan tyvärr..

Jag har precis avslutat varsin liten docka till mina tjejer

Bild

och nu är nästa projekt Ahlgrens bilar :lol:
http://aehandmade.files.wordpress.com/2 ... ns-bil.pdf
Av lilla trasdockan
pma mail adress så kan jag skicka mönstret senare under dagen
Användarens profilbild
Av sussry
Tjoho, en kaktus är färdig virkad. Ska bara monteras. Bild kommer....
Av Sofie
Igår köpte jag kroknålar och tre linnehärvor i fina färger :mrgreen:
nu ska jag lära mig kroka och tänkte att det får bli superfina disktrasor av provlapparna ;-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 117

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?