Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
:loving:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Åh vad fint bubbi :love:
tussilago skrev:
Bowzee skrev:
Bubbi skrev:
Bowzee skrev:
Zarabi skrev:Å vad fiiint! :love:
Jag blir jätte sugen på att härma!
:iagree: Hur gjorde du?
Bara sydde med vanliga stygn? Vek du in kanterna eller de ska fransa sig, eller hur?
Jag gjorde ca 5 mm sömsmån, vek in kanterna med hjälp av knappnålar, satte fast på tyget och sydde med stora väl synliga stygn.
Pilligt, men skoj.

Orkade inte zick-sacka varenda liten del, så jag kommer få tvätta varsamt.
Ooh, ja det lät pilligt och alltså inget jag lär orka med :lol:
Men super fint blev det :vågen:
men en latvariant (jag tyckte också den var helt underbar men har... ehem... för lite tålamod) skulle kunna vara att stryka vlieseline på bitarna, sicksacka med smala stygn så det blir snyggt och sedan sy fast dem. kanske värt ett försök :)

ts, JÄTTESNYGGT!
Eller så kan man pressa fast med vliesofix, det borde ju fixera tyget lite så att det inte repar lika mycket vid tvätt. Fast då blir applikationen lite hårdare och slätare. Jag tycker det kan vara fint ibland om det remsar lite också. Jag har bilder i min pysselblogg på kuddar jag broderade i julas, då remsade jag kanten lite för hand, pressade fast och sydde sen fast med brodertråd.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jättefin! :vågen:
Så länge du inte säljer är det väl helt ok att kopiera?
Av Ponyo
Fryle skrev:Jättefin! :vågen:
Nej, det har du nog rätt i.
Men jag tänker på ett blogginlägg för en massa år sedan, där kreatören var sur/arg/ledsen/besviken över alla som kopierat hennes verk för privat bruk. Och jag kände mig träffad, för jag hade också kopierat henne. :oops:
Användarens profilbild
Av Fryle
Bubbi skrev:
Fryle skrev:Jättefin! :vågen:
Nej, det har du nog rätt i.
Men jag tänker på ett blogginlägg för en massa år sedan, där kreatören var sur/arg/ledsen/besviken över alla som kopierat hennes verk för privat bruk. Och jag kände mig träffad, för jag hade också kopierat henne. :oops:
När du skrev att det var ett dyrt märke du kopierat tänkte jag att det var en stor firma som ändå fått in sina pengar.

Och om man visar sina alster på internet får man väl vara beredd på att andra inspireras och kopierar tycker jag.
Av Zarabi
Fryle skrev: Och om man visar sina alster på internet får man väl vara beredd på att andra inspireras och kopierar tycker jag.
:iagree:
Användarens profilbild
Av jazoo
Jätteläckert!!

Jag blir också sugen på att testa. Tänker att det kan vara ett lagom pyssel att ägna sig åt framför teven (där jag allt som oftast hamnar på kvällarna... Men så är jag samtidigt så rastlös att jag inte bara kan sitta framför teven heller utan vill gärna pyssla med något samtidigt.).
Av Ponyo
jazoo skrev:Jätteläckert!!

Jag blir också sugen på att testa. Tänker att det kan vara ett lagom pyssel att ägna sig åt framför teven (där jag allt som oftast hamnar på kvällarna... Men så är jag samtidigt så rastlös att jag inte bara kan sitta framför teven heller utan vill gärna pyssla med något samtidigt.).
Då kan jag starkt rekommendera det. För jag sydde nog allt framför tvn :D
Användarens profilbild
Av puppan
jazoo skrev:Jätteläckert!!

Åh vad jag håller med, jag kommer mig inte för att dra fram symaskin och grejor när barnen har somnat. OCh då är jag också alldeles för trött. Soff-projekt är :tumup:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?