Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

little_me skrev:Jag som trodde jag var tokig som lite smått börjar fundera på julklappar! :vågen:
jag hade tänkt sy kuddfodral/ örngott till vissa släktingar som m ska få rita huvudfotingar med textilpennor på.. Fast dem blir ju från honom inte mig! Jag älskar huvudfotingar! :love:
vill minnas att några gjorde grytlappar med barnens teckningar broderade på förra året! :thumup:
ja, det minns jag! de var jättefina. jag är sugen på att göra något liknande, men min pojk vill bara att VI ska rita... hoppas han sätter igång att rita SNABBT :)
Smultronflickan skrev:I år ska släkten få en svart ikearam tillsammans med några svartvita foton på S. Enkelt och bra tycker jag!
vi har faktiskt precis förberett samma present till svärföräldrarna som varit gulliga att passa pojken i två veckor. vi skrev "världens bästa farmor & farfar" på ramen. lite corny text men det blev rätt snyggt och jag tror de kommer gilla det :)
Helene skrev:Tassar lite... ska bara föda barn först... och fira Valters 2-årsdag... och min 32-årsdag... och Sigrids 5-årsdag... och Olivias 7-årsdag... och fixa ett dop... SEN kan jag läsa ikapp och börja koncentrera mig på julen!
Puhh... :dansar: Vilken tur det är några månader till jul. :D
TVÄTTPÅSAR :vågen:

Superbra och man kan göra dem hur avancerade som helst och barnen kan göra allt eller bara nått litet. Vad är då en tvättpåse? Jo, en tygpåse (gympamodell) där man lägger smutstvätten när man är bortrest. Så är det bara att ta hela påsen och lägga i tvätten när man kommer hem istället för att sortera ur en platspåse eller när allt ligger huller ombuller i stora väskan. Motiv på påsen kan man anpassa till mottagaren.

Bonusdottern använder sin som vi gjorde för flera år sedan varje resa och jag får all tvätt på en gång när vi kommer hem :tumup: Hon klippte ut sitt namn i filt och fick själv klistra på. Men det bästa är att alla får ju smutstvätt till och med farfar :wink:
Tassar!
Jag har börjat skriva en lista. I år ska ALLA få hemgjorda presenter....(*hoppas*hoppas*jag hinner)
petwol skrev:TVÄTTPÅSAR :vågen:

Superbra och man kan göra dem hur avancerade som helst och barnen kan göra allt eller bara nått litet. Vad är då en tvättpåse? Jo, en tygpåse (gympamodell) där man lägger smutstvätten när man är bortrest. Så är det bara att ta hela påsen och lägga i tvätten när man kommer hem istället för att sortera ur en platspåse eller när allt ligger huller ombuller i stora väskan. Motiv på påsen kan man anpassa till mottagaren.

Bonusdottern använder sin som vi gjorde för flera år sedan varje resa och jag får all tvätt på en gång när vi kommer hem :tumup: Hon klippte ut sitt namn i filt och fick själv klistra på. Men det bästa är att alla får ju smutstvätt till och med farfar :wink:
bra idé! det skulle kunna vara något till svärfar :)
ellla skrev:Jag ger bort mycket av det jag har men resten av min familj inte har: hjortron, torkade trattkantareller och älgkött är vanligt att mina syskon och föräldrar får.
hmm... jag hade gärna varit i familj med dig... ;) mums!
ellla skrev:Jag ger bort mycket av det jag har men resten av min familj inte har: hjortron, torkade trattkantareller och älgkött är vanligt att mina syskon och föräldrar får.

Men oh vad gott, man får inte praoa i din familj under julen :roll: :wink: :D
Till ungdomar och vuxna kan man sy t ex.
Neccessärer.
Plånböcker, enkla med dragkedja eller sånt där spänne som en börs.
Sjal/halsduk i något fint tyg, bara overlocka eller fålla ett tygstycke i lagom storlek.
Väskor, antingen tygkassemodell eller mer avancerat.
Man kan köpa eller sy enkla t-shirtar eller linnen och trycka något skojigt mönster på.
...
Tussilago och mammaTess: ni är varmt välkomna :)

mössor och sockar och vantar är ju bra att ha lite extra!

Förrförra julen så fick våra föräldrar hemlagad likör! Bär, socker och Sprit, närvi började pyssla visste vi inte att vi skulle ge bort den. Blåbär, tranbär och hjortron blev det. Blåbär blir farligt gott!!!
ellla skrev:Tussilago och mammaTess: ni är varmt välkomna :)

mössor och sockar och vantar är ju bra att ha lite extra!

Förrförra julen så fick våra föräldrar hemlagad likör! Bär, socker och Sprit, närvi började pyssla visste vi inte att vi skulle ge bort den. Blåbär, tranbär och hjortron blev det. Blåbär blir farligt gott!!!
Men vilken bra present, sånt vill jag göra och ge bort, hur gjorde ni?!
o, vad kul att vi är så många :)

nu har jag förresten hittat beskrivningen på pocketfodral:
http://rinosyr.wordpress.com/2008/07/12/pocketvarmare/

just nu håller jag på att testa att göra glasunderlägg av gamla lp-skivor. vi har en hel hög som ska slängas och jag kände att de här måste man kunna göra något av :) har sett många som smälter och gör skålar men jag tycker att det känns lite meckigt (fast jag kanske måste testa nu, för skål till chipsen och drinkunderlägg blir ju en cool present :lol:

jag upptäckte att det går alldeles utmärkt att skära i skivorna med kniv och sedan bryta dem. nu ska jag bara testa att slipa lite på kanterna så de blir snygga. jag tror att det kan bli ganska coolt :app:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?