Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag har hela sommaren irriterat mig på att min morgonrock i frotte är för varm men inte gjort något åt det. En kväll när jag hade svårt att sova låg jag och funderade på om man inte skulle kunna sy en slags kimonovariant ganska enkelt :hmm: . Jo, det kunde man :D

Jag tog måtten från existerande morgonrock och gjorde en del modifieringar och det blev faktiskt bra. Den är jätteskön och sitter som en smäck :loving: Ett ypperligt sätt att bli av med stuvbitar är det också.

Tad, här är den
Bild
Bild

Nu ska jag bara sy på hällor fär skärpet och fickor på framsidan så är den färdig. Tänkte också sy på såna där band *vaddenuheter* som döljer sömmar på insidan. Barnen tyckte den var jättefin så nu ska det bli två stycken i mindre modell och lite annorlunda tyger.
Användarens profilbild
Av puppan
Supersnygg! :vågen: :love:
Menar du att du bara har slängt ihop den utan mönster. :imponerad:
Hur gjorde du då?
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Tack för all uppmuntran :loving:
puppan skrev:Supersnygg! :vågen: :love:
Menar du att du bara har slängt ihop den utan mönster. :imponerad:
Hur gjorde du då?
Det var inte så svårt. Bakstycket är en rektangel. Måtten tog jag från min morgonrock i frotte. I mitten av den övre kortsidan gjorde jag en fördjupning för halsen. Framsidan är två rektanglar där den inre långsidan är sneddad ned till nederkanten. Sen sydde jag ihop bakstycket med framstyckena över axlarna. Ärmarna är också två rektanglar, även här är måtten från existerande rock. Ärmarna syddes fast samtidigt som långsidorna syddes ihop. Sedan gjorde jag ett bredare kantband och kantande hela härligheten. Just nu håller jag på med fickorna och hällorna för skärpet.

Det var superkul att sy något till sig själv, tidigare har jag bara sytt lite MTs och en del barnkläder. Jag ska absolut sy flera sådana här.
Användarens profilbild
Av nakum
Jättesnygg! :love: Jag som varit inne på att sy en kimono tidigare, nu blev jag hemskt inspirerad!
Användarens profilbild
Av Fryle
Riktigt fin! :vågen:

Fast jag har aldrig fattat vad man ska med morgonrock till :hide:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Kanonsnygg :tumup: Härlig kombination av tygerna!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?