- ons aug 04, 2010 21:51
Jag är grymt sugen på att skaffa en Zara, mest för att ha en sjal som är kortare än 5,4 m till ryggknyt
Känns som det kan vara lättare att få till det bra med en sjal som inte är jättelång. Har haft lillkillen på ryggen två gånger nu, båda gångerna i vanlig ryggsäck, men det känns som att det kan vara idé att försöka lära sig få till omsluten ryggsäck när han blir lite större (han är 4 månader i nuläget). Har läst runt dels här och dels på olika webbutiker och det känns ju som att sjallängd och klädstorlek hör ihop.
Tänkte höra efter med er som använder sjalar mycket
Vilken längd skulle ni rekommendera till någon som är 1.62 m lång och som har storlek 38/40?
I nuläget funderar jag väl på en 4.6-4.7 m sjal, men är osäker på hur det fungerar med Zarans avsmalnande ändar. Hur mycket påverkar de?
Tips sökes!
Sen har man ju alltid det trevliga problemet att välja EN sjal, de är ju så snygga!

Tänkte höra efter med er som använder sjalar mycket

I nuläget funderar jag väl på en 4.6-4.7 m sjal, men är osäker på hur det fungerar med Zarans avsmalnande ändar. Hur mycket påverkar de?
Tips sökes!
Sen har man ju alltid det trevliga problemet att välja EN sjal, de är ju så snygga!