Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bright
kurs hos babydesign för magbärning i sino, sedan självlärd....
(tack o lov att internet finns!!)
Användarens profilbild
Av Sarai
Magbärning lärde jag mig själv genom att studera bilderna i Hoppediz-häftet. (Jag kan inte tyska.) Tack dock till Anna Spencer för att hon aldeles självklart assisterade min man på vår första sjalträff i Botaniska trädgården. Det fick igång honom också!
Ryggen grejade jag själv från sjalbarnsinstruktioner, men jag hade inte fått till omslut på ryggen utan hjälp från Göteborgsmaffian. Minns inte om det var Diddeldi, Sannasmamma eller Apelsin som visade hur man breder ut krysset på ryggen. Förmodligen Diddeldi, men hela gänget var troligtvis inblandade på något sätt.
Användarens profilbild
Av Sarai
Sarai skrev:Magbärning lärde jag mig själv genom att studera bilderna i Hoppediz-häftet. (Jag kan inte tyska.) Tack dock till Anna Spencer för att hon aldeles självklart assisterade min man på vår första sjalträff i Botaniska trädgården. Det fick igång honom också!
Ryggen grejade jag själv från sjalbarnsinstruktioner, men jag hade inte fått till omslut på ryggen utan hjälp från Göteborgsmaffian. Minns inte om det var Diddeldi, Sannasmamma eller Apelsin som visade hur man breder ut krysset på ryggen. Förmodligen Diddeldi, men hela gänget var troligtvis inblandade på något sätt.
Korrigering:
J hävdar att det inte alls var Anna som visade honom på första sjalträffen. Vem kan det då varit? :hmm:
Jag får också ge Apelsin en särskild eloge för att hon visat en hel del knep för omslutet rygg genom åren.
Självlärd och med störtning från sb eftersom jag var alena i paris!
Sen Tinaw och kanske nån mer (minns inte exakt namn :oops:) som lärde mig ryggknyt!! :heart:
och nu för bara en vecka sedan, med en 4 åring måste jag säga tack till thorwidas fantastiska ryggknyt, funkade väldans bra att fjällvandra med tung stor bebis! :heart:
:heart: en afrikansk mammas kompis som lät mej testa kanga med liten plutt då jag var 10
:heart: Thowida som hjälpte mej med första ryggknuten i hennes underbara röd/orangea indio
Magknytningarna lärde jag mig själv via sidor på nätet och häftet som följde med sjalen. Övade med en kudde innan bebisen anlände :D .

När sonen var tre månader var vi (jag, frun och bebisen) på bärsjalskurs hos Scharlott så efter det fick vi kläm på ringsjalen samt fick pröva vävda sjalar och ryggknyt med docka. :vågen: Bra att få lite mod till att själv våga pröva sig på ryggknyt! Sedan har jag efter filmer på nätet lärt mig att slänga upp honom utan att ha honom på en stol först!
Jag tror jag har ganska många att tacka, jag har säkert glömt någon men dessa är det jag tänker främst på:

Anna, Kristina, Florin, Marlene, Deleine. Det var lixom inte bara en utan det var alla på sjalträffarna när Edith var liten. :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?