Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SaraLj
Tassar
Har tänkt göra en sånhär
Bild
men har inte ens köpt mönstret än så det kan ta lite tid innan jag redovisar resultat
Användarens profilbild
Av hörnsten
SaraLj skrev:Tassar
Har tänkt göra en sånhär
Bild
men har inte ens köpt mönstret än så det kan ta lite tid innan jag redovisar resultat
Har du länk till mönstret? :D
Användarens profilbild
Av Lojse
oh vad kul! jag håller själv på att samla ihop tyger för att göra en virkad rund trasmatta, en stooooor en.. så det tar tid! :vågen:

men jag föredrar oxå att virka framför att sticka.. har lite lätt testa att kroka oxå.. det är ganska kull. men kräver lite mer tänk, kankse bara att man behöver komma in i det?
Användarens profilbild
Av melon
Lojse skrev:oh vad kul! jag håller själv på att samla ihop tyger för att göra en virkad rund trasmatta, en stooooor en.. så det tar tid! :vågen:

men jag föredrar oxå att virka framför att sticka.. har lite lätt testa att kroka oxå.. det är ganska kull. men kräver lite mer tänk, kankse bara att man behöver komma in i det?
kroka är enklare än att virka tycker jag, så fort du lärt dig kommer du snabbt in i det. :tumup: Jag har nog inte hittat rätt teknik än för jag får jätteont i miin handled efter en stund...
Användarens profilbild
Av binaem
SaraLj skrev:Tassar
Har tänkt göra en sånhär
Bild
Men så underbar. Måste måste måste göra en sådan
Av MariaL
binaem skrev:Jag har virkmönster på annanassjalen om du vill ha, skicka din mailadress bara
Vad kul med en virk tråd! Jag är riktigt nybörjare på virkning har bara gjort OS-mössor och pannlapp. Men jag har sett den där Ananas sjalen och den är ju så snygg :) Kan även jag få tigga ett mönster på den?

// Maria
Användarens profilbild
Av mjau-mjau
Lojse skrev:men jag föredrar oxå att virka framför att sticka.. har lite lätt testa att kroka oxå.. det är ganska kull. men kräver lite mer tänk, kankse bara att man behöver komma in i det?
Vad är kroka för något?
MariaL skrev:
binaem skrev:Jag har virkmönster på annanassjalen om du vill ha, skicka din mailadress bara
Vad kul med en virk tråd! Jag är riktigt nybörjare på virkning har bara gjort OS-mössor och pannlapp. Men jag har sett den där Ananas sjalen och den är ju så snygg :) Kan även jag få tigga ett mönster på den?

// Maria
Hur ser en sådan ut? Jag vill prova att virka en sjal så en sådan hade kanske varit någonting för mig. :)
Användarens profilbild
Av keah
Är också periodare, gillar både stickning och virkning. Just nu håller jag på med en vågfilt till Knytet och inser att jag varit för generös på bredden. Garnet kommer inte att räcka till att virka en kant som jag hade tänkt. Nu behöver jag hitta mer kabeltvinnat garn som funkar att göra kanten av. Någon som har tips på bra butiker för virkgarn i Stockholm? Har kollat på Ljungqvist och inte hittat något annat än helvitt och benvitt som inte matchar med färgerna i filten.
Användarens profilbild
Av MuuM
keah skrev:Är också periodare, gillar både stickning och virkning. Just nu håller jag på med en vågfilt till Knytet och inser att jag varit för generös på bredden. Garnet kommer inte att räcka till att virka en kant som jag hade tänkt. Nu behöver jag hitta mer kabeltvinnat garn som funkar att göra kanten av. Någon som har tips på bra butiker för virkgarn i Stockholm? Har kollat på Ljungqvist och inte hittat något annat än helvitt och benvitt som inte matchar med färgerna i filten.
Vad behöver du för färg, jag har en del.
Användarens profilbild
Av keah
MuuM skrev:
keah skrev:Är också periodare, gillar både stickning och virkning. Just nu håller jag på med en vågfilt till Knytet och inser att jag varit för generös på bredden. Garnet kommer inte att räcka till att virka en kant som jag hade tänkt. Nu behöver jag hitta mer kabeltvinnat garn som funkar att göra kanten av. Någon som har tips på bra butiker för virkgarn i Stockholm? Har kollat på Ljungqvist och inte hittat något annat än helvitt och benvitt som inte matchar med färgerna i filten.
:vågen: Tja, det måste matcha/helt bryta av från det jag har; ofärgat, grönt, vinrött, mörkt petrolblått. Köpte garnen som härvor och har banderoller eller sånt. Lite bökigt, måste nog ses.
Användarens profilbild
Av MuuM
keah skrev:
MuuM skrev:
:vågen: Tja, det måste matcha/helt bryta av från det jag har; ofärgat, grönt, vinrött, mörkt petrolblått. Köpte garnen som härvor och har banderoller eller sånt. Lite bökigt, måste nog ses.
Det är fredagsträff här hos mig den här veckan... 8)
Användarens profilbild
Av keah
MuuM skrev:
keah skrev:
MuuM skrev:
Det är fredagsträff här hos mig den här veckan... 8)
Joo, och jag skulle jättegärna komma, men jag måste jobba. :thumbdown:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 117

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?