Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clärchen
Ja det är ett problem det här.

Jag bär numera lilleman på ryggen ganska ofta, särskilt på förmiddagarna innan vi kommit iväg till dagis med storebror. Då har han förstås ingen mössa på sig.

Sen somnar han där så skönt innan vi ska iväg och då känns det inte snällt att knyta ner honom, på med mössa och iväg 5 minuter till dagis + 5 minuter hem igen för att åter ner och av med mössa.

Alltså skippar jag det, går med dåligt samvete med barhuvat barn till dagis och hem igen.

Förutom idag då jag inte knöt upp honom förrän precis innan vi skulle gå och då med mössa på. Naturligtvis somnade han då på vägen hem och eftersom jag inte ville knyta ner honom och väcka honom fick han sova med mössa på under sjalen. Blev förstås tokvarmt efter ett tag.

Är det någon som har förslag på hur man löser detta eller får man helt enkelt nöja sig med att det inte går att lösa :roll: ?
Användarens profilbild
Av Helene
Knyt en halsduk runt dig så blir det som mössa och huvudstöd i ett!
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag har upptäck samma problem. Knutit upp på ryggen och sedan vill storasyster gå ut. Jaha, hur gör man nmed mössa då??? Har bett Moa försöka och det går kanske ibland men oftast blir Millie bara arg.

Halsduk var ett bra förslag det ska jag testa.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Skit i mössan! Och skit i vad folk kan tänkas tycka om det. Jag tror han överlever 5 min även i minusgrader. Ibland tycker jag att det är lite mösshysteri här i vårt avlånga land :roll:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Sara med 98+02+05 skrev:Skit i mössan! Och skit i vad folk kan tänkas tycka om det. Jag tror han överlever 5 min även i minusgrader. Ibland tycker jag att det är lite mösshysteri här i vårt avlånga land :roll:
Jo han överlever säkert :) Då kan jag fortsätta vara lugn. Halsduk (eller tunn sjal) funkar ju när han har somnat men inte innan dess. Tunn sjal har jag kört som solskydd i början av ryggtiden när han somnat och den följer med som stöd fortfarande men det är ju inte så uppskattat av ett vaket barn ;)
Användarens profilbild
Av BijouMaBell
Om det är en tröst så funkar inte mössa på våran son. vi tar på, han tar av. Knyter vi den under hakan startar han revolution... Vid möte med Någon Som Kan Tänkas Ha Åsikt brukar jag låtsas att han precis tagit av den... :roll:
Användarens profilbild
Av Clärchen
BijouMaBell skrev:Om det är en tröst så funkar inte mössa på våran son. vi tar på, han tar av. Knyter vi den under hakan startar han revolution... Vid möte med Någon Som Kan Tänkas Ha Åsikt brukar jag låtsas att han precis tagit av den... :roll:
Det går ju också förstås, fast lite svårt med ett barn som har armarna inknutna :lol: Men visst finns de de som inte alls accepterar vissa klädesplagg.
Av JoJsMamma
håller med frida - tunn hjälmmössa!
Användarens profilbild
Av Clärchen
Apelsin skrev:Hade hellre haft mössa innomhus än att skippa den ute. En liten tunn hjälm mössa kanske.
hjälmmössa finns men den är konstruerad för barn med annan huvudform än mina barn. De har alldeles för tjusigt bakhuvud :loving:

Du gjorde mig förvirrad, förresten, undrade vad det kunde vara för sjalguru som hade ett helt okänt nick, tur att signaturen var tydlig :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?