Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
MuuM skrev:
zandrama skrev:
MuuM skrev:
tinaw skrev:Jag tycker att zandrama funkar. Problemet är nog snarare att namnet redan ägs av någon (en viss författare med fru) än att nån annan skull sno det ;-) men jag har svårt att tro att det skulle spela någon roll. Varumärkesrätt är ganska hård på punkten att den som först blir känd under ett namn äger varumärket. Det krävs ingen registrering eller något annat för att det ska gälla.
Vem då? Googlar man (jag) på Zandrama så får jag bara upp "vår" Zandramas grejor på hela första sidan. Sen kommer nån som har en katt som heter Zandrama. :-)
David Eddings har en karaktär i serien "Sagan om Mallorea" som heter Zandrama (gissa varifrån jag fick det? ;) ).
Aaaah. Inte min boktyp. :-)
Zandrama är en av huvudkaraktärerna på den onda sidan. :-D
Från ett lite petigt Eddings-freak: Zandramas heter den onda sierskan. :wink: Zandrama som märke låter bra. Tycker absolut att du ska köra på det.
Av Zarabi
Jag tycker "zandrama design" låter jätte bra och ligger bra i munnen :D :tumup:
Användarens profilbild
Av sussry
zandrama skrev:
MuuM skrev:
tinaw skrev:Jag tycker att zandrama funkar. Problemet är nog snarare att namnet redan ägs av någon (en viss författare med fru) än att nån annan skull sno det ;-) men jag har svårt att tro att det skulle spela någon roll. Varumärkesrätt är ganska hård på punkten att den som först blir känd under ett namn äger varumärket. Det krävs ingen registrering eller något annat för att det ska gälla.
Vem då? Googlar man (jag) på Zandrama så får jag bara upp "vår" Zandramas grejor på hela första sidan. Sen kommer nån som har en katt som heter Zandrama. :-)
David Eddings har en karaktär i serien "Sagan om Mallorea" som heter Zandrama (gissa varifrån jag fick det? ;) ).
AHA, visste väl att jag kände igen namnet :D . Kunde inte placera det bara.
Klart att du ska heta Zandrama som "varumärke".
Lycka till.
Användarens profilbild
Av mimpen
Det låter jätteroligt och spännande. Du får hålla oss uppdaterade!!!

Berätta, hur tänker du göra med bokförandet? Sånt du köper in och använder lite av till dina egna projekt och sånt du säljer? Och jag tycker man köper mycket utan kvitton, hur funkar det? Och säljer du med kvitton?! :hmm:
Be-Linda skrev:Oj vad spännande! Då kan man lägga in beställningar så småningom då! :mrgreen: :heart:
Förhoppningsvis... Fast jag ska nog kunna sitta vid symaskinen mer än två minuter per dag isf. :Hahaa:
mimpen skrev:Det låter jätteroligt och spännande. Du får hålla oss uppdaterade!!!

Berätta, hur tänker du göra med bokförandet? Sånt du köper in och använder lite av till dina egna projekt och sånt du säljer? Och jag tycker man köper mycket utan kvitton, hur funkar det? Och säljer du med kvitton?! :hmm:
Jag tänkte nog köra bokföringen i excel, lagom enkelt program som jag redan är bekant med. Jag kommer, som Tina sa, köra en hobbyverksamhet och därmed köra allt på samma verksamhet sas, oavsett om det är för privat bruk eller försäljning. Målet är som sagt att sömnaden ska finansiera sig själv. Kvitton tycker jag ofta att man kan få, åtminstone om man ber om det. Beställer man på internet bör orderbekräftelsen/leveransbekräftelsen gälla som kvitto. Tycker jag iaf.
mian skrev:Vad roligt det låter :vågen: Då vet jag var jag skall hitta medeltidskläder när jag känner att vi är redo också :vågen:
Hoppas! :app:
Användarens profilbild
Av tinaw
zandrama skrev:
Be-Linda skrev:Oj vad spännande! Då kan man lägga in beställningar så småningom då! :mrgreen: :heart:
Förhoppningsvis... Fast jag ska nog kunna sitta vid symaskinen mer än två minuter per dag isf. :Hahaa:
mimpen skrev:Det låter jätteroligt och spännande. Du får hålla oss uppdaterade!!!

Jag tänkte nog köra bokföringen i excel, lagom enkelt program som jag redan är bekant med. Jag kommer, som Tina sa, köra en hobbyverksamhet och därmed köra allt på samma verksamhet sas, oavsett om det är för privat bruk eller försäljning. Målet är som sagt att sömnaden ska finansiera sig själv. Kvitton tycker jag ofta att man kan få, åtminstone om man ber om det. Beställer man på internet bör orderbekräftelsen/leveransbekräftelsen gälla som kvitto. Tycker jag iaf.
Du behöver kanske inte ha något mer än excel, men eftersom det bästa och smidigaste är att göra dubbel bokföring tycker jag ändå att du ska skaffa nåt annat, det finns flera gratis boköringsprogram för både PC och mac. Kör du mac rekommenderar jag varmt "iOrdning", inte gratis men riktigt värt pengarna.Vad gäller kvitton/faktura ska vissa uppgifter finnas med. Bokföringsnämndens hemsida har bra listor och förklaringar på det. Som företagare är du skyldig att ge kvitto, men för hobby verksamhet är jag inte helt säker.
Tifflan skrev:Från ett lite petigt Eddings-freak: Zandramas heter den onda sierskan. :wink: Zandrama som märke låter bra. Tycker absolut att du ska köra på det.
Hehe, nu vet jag varför det lät bekant. Eddings är helt klart en av mina favoriter. Läser om sista boken i belgarion just nu. :)

Lycka till med "företaget"!!! :)
Bra tråd detta! :tumup:

Jag vill också rekommendera att kolla med din bank angående bokföring. Jag vet att Swedbank tex har en bra och billig bokföringstjänst för tex ideella organisationer/föreningar. Man har typ bokförningsprogrammet kopplat till sin internetbank tror jag.

Lycka till med syendet å säljandet! :D
Smultronbarn skrev:Bra tråd detta! :tumup:

Jag vill också rekommendera att kolla med din bank angående bokföring. Jag vet att Swedbank tex har en bra och billig bokföringstjänst för tex ideella organisationer/föreningar. Man har typ bokförningsprogrammet kopplat till sin internetbank tror jag.

Lycka till med syendet å säljandet! :D
Toppen, det ska jag kolla!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?