Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag är kort & tjock & har således svårt (läs: omöjligt) att hitta regnkläder som passar så jag tänkte testa att sy själv. Men var finner jag lämpligt tyg?
Kan det funka med PUltyg måntro? Jag vet att jag sett regnkappor i PUltyg på nån av cooperna jag är med i & jag har ju inte direkt tänkt åla omkring på marken så det borde väl funka :hmm:
Jag tror absolut att det funkar! Det är väl inte lika tåligt som galon men väl som många vuxen-regnkläds-tyger. Det är pul-laminering på t.ex. Gudrun Sjödéns regnkläder, och de polyestertyger som man brukar använda är nog tåligare en Gudruns sidentyger. Så testa och visa upp sen :tumup:
Användarens profilbild
Av Shuna76
teres skrev:Om du fodrar den på insidan så borde det skydda lamineringen också!
Fodra :shock: Du ska inte komma med sånt komplicerat..jag har ju aldrig sytt kläder förr! :P
Shuna76 skrev:
Fodra :shock: Du ska inte komma med sånt komplicerat..jag har ju aldrig sytt kläder förr! :P
Det är som att sy en pocketblöja, men med annan form!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag sydde till största bonussonen härom året (typ stl 160-170) när det inte fanns några att köpa i hans storlek just då, såvida man inte ville ruinera sig.
Använde gummerad poplin som jag hittade för en spottstyver (typ motsvarande 15-20:-/m hos Ohlssons tyger & stuvar. Och sen täckte jag sömmarna på insidan med LiquiSole/LiquiSeam så att det inte skulle läcka in i nålhålen.
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Jag har regnklädestyg liggandes i några färger. Säg 89 kr/m för att bättra på s&s pris. (det här är nog iofs bättre kvalitet. Kan kolla färger om du är intresserad. Vet att det är trikå och att jag har något som är laminerat på båda sidorna också om man vill göra en skärm till en mössa eller så.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Delfinen_78 skrev:Jag sydde till största bonussonen härom året (typ stl 160-170) när det inte fanns några att köpa i hans storlek just då, såvida man inte ville ruinera sig.
Använde gummerad poplin som jag hittade för en spottstyver (typ motsvarande 15-20:-/m hos Ohlssons tyger & stuvar. Och sen täckte jag sömmarna på insidan med LiquiSole/LiquiSeam så att det inte skulle läcka in i nålhålen.
En arbetskompis till mig har också sytt av sån poplin och de funkar tydligen jättebra. Hon beställde något tejp från utländsk webshop till sömmarna. Fast det finns ju ingen Ohlssons i närheten av Trelleborg tror jag, och den finns inte webshopen heller. Sen är det andrasortering så man kan inte vara helt säker på kvallan, men med tanke på priset kan man ju chansa.

Jag har sett folk som sytt i vaxduk också, sån där tunnare variant som är ett belagt tyg. Jag har varit sugen på att sy en snygg-regnjacka i sånt.
Av Enid
Jenny med Emiliten skrev:
Shuna76 skrev:
Det är som att sy en pocketblöja, men med annan form!
:Hahaa: Klockren beskrivning!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?