Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om Boba's fotstöd?

Gillar idén skarpt för ett stort barn, det är vilsammare med "stigbyglar". Även för bäraren som slipper tungt dinglande skoförsedda fötter mot sig.

Men de kändes väldigt klena i storleken. Se bilderna nedan. Skon är en strl 27 som sitter på en 3½-åring som är ca 1 m lång.

Bild

Bild

Konstruktionen är alltså kardborrband bara, rakt av.

På selen finns i nederkant av bältet två platta öglor i hårdplast att trä in banden i vid behov.

Säkerhetsutlösningen funkade utmärkt... "Jag vill neeeeeeeeeer!" hojtade sonen plötsligt, nyss nöjd och SPROING så flög båda fotstöden iväg åt varsitt håll. Hm. Väldigt effektivt, lite väl effektivt. :roll:

Tycker alltså att:

1, De är lite väl klena för ett stort barn med skor, både på längden och även bredden men det spelar mindre roll.

2, De borde vara konstruerade så att de sitter fast i selen även när de säkerhetsutlösta - inte lossna helt och ramla av.

Jag gjorde idag så att jag bytte ut dem mot korta spännremmar från ClasOhlsons... Ingen säkerhet alls då alltså och tja ingen bredd alls då men ska testa imorgon, så får jag se. Praktiskt att kunna reglera längden med spännet och efts det inte är kardborre så kan man joxa lite mer med skor, ingen risk att den utlöses. Fast som sagt, ingen säkerhet.
Har burit en del idag men varje gång har V sagt till tydligt att ha inte vill använda fotstöden.

Det har dock inte varit så långa stunder, bara transportsträckor. Skulle kunna tänka mig att han skulle vilja ha dem längre sträckor och i mer obanad terräng, mera "slängigt" då?
intressant!!

Jag skulle gärna se lite bilder på hur det funkar, jag tänker, tyngs inte avbärarbältet ner och kan konstigt av tyngden?

Bar nyligen H sovande någon timme i sele med gummistövlar, resulterades i att jag fick gå å hålla i dem för att de inte skulle ramla av....
Dag 2 så sa han istället när jag spände åp mig selen att "Idag vill jag ha remmarna!". Och det hade han. KÄndes bra det också.

Bestämmer - som ngn av försäljarna av Bobba väl skrev - själv i denna ålder vad som känns bra när :tumup:

Och förhoppningsvis överensstämmer det med bärarens behov också...
Panakeia skrev:intressant!!

Jag skulle gärna se lite bilder på hur det funkar, jag tänker, tyngs inte avbärarbältet ner och kan konstigt av tyngden?

Bar nyligen H sovande någon timme i sele med gummistövlar, resulterades i att jag fick gå å hålla i dem för att de inte skulle ramla av....
Har inga egna bilder tyvärr men det finns på deras egna huvudsida en hel del. Kolla i de olika BOb-trådarna och på deras egna sajt i US.

Tyckte inte att avbärarbältet töjdes men gick inte i terräng och inte så länge...

Fast de lägger ju ingen tyngd där egentligen :hmm: - det handar mest om att been inte dinglar. Och att vinklen blir bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?