Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ankiz
Hej!

Vi ska åka utomlands i mitten av augusti och till dess vill jag ha en riktigt skön sele att bära lillskrutten (då 5 månader) i. Tanken är att kunna bära mycket efter att vi kommit hem också, vid tex handling, promenader, gå på stan osv. Har en Sino som jag använde mycket till mellankillen, men jag vill ha något som går fortare att få på sig och som förhoppningsvis inte blir lika varm.
Har fastnat för Manduca eller Beco butterfly. Vilken är bäst? :wink:
Användarens profilbild
Av Marina
Har en manduca och en beco men inte den senaste varianten, gillar båda massor, men manducan är ju klart prisvärdast tycker jag, gillar att becon går att sätta på sig först och sedan bara lirka ner barnet och spänna fast, den klarar jag också att få upp A på ryggen själv i. Men den känns inte lika skön, vadderingen i axelremmarna är inte lika bra och manducans höftbälte slår becons med hästlängder. Jag tokgillar att manducans axelremmar går att korsa, jag klarar inte att bära längre stunder på magen i sele annars, jag har en lätt kutning och lätt att dra fram axlarna så jag blir väldigt framåtlutand i selen annars, de korsade banden hjälper ju till att räta på mig om man säger så :mrgreen: Huvudstödet på båda är kasst tycker jag men har förstått att nyaare becos har ett bättre?

JAg hade nog inte köpt en beco till nypris, det är jag lite för snål för men nu när en begagnad dök upp framför näsan så ;-)
Av Ankiz
Marina skrev:Har en manduca och en beco men inte den senaste varianten, gillar båda massor, men manducan är ju klart prisvärdast tycker jag, gillar att becon går att sätta på sig först och sedan bara lirka ner barnet och spänna fast, den klarar jag också att få upp A på ryggen själv i. Men den känns inte lika skön, vadderingen i axelremmarna är inte lika bra och manducans höftbälte slår becons med hästlängder. Jag tokgillar att manducans axelremmar går att korsa, jag klarar inte att bära längre stunder på magen i sele annars, jag har en lätt kutning och lätt att dra fram axlarna så jag blir väldigt framåtlutand i selen annars, de korsade banden hjälper ju till att räta på mig om man säger så :mrgreen: Huvudstödet på båda är kasst tycker jag men har förstått att nyaare becos har ett bättre?

JAg hade nog inte köpt en beco till nypris, det är jag lite för snål för men nu när en begagnad dök upp framför näsan så ;-)
Låter ju helt klart som att Manducan är att föredra :). Skulle ju vara väldigt skönt att kunna svinga upp honom på ryggen själv, men man kanske lär sig? Det viktigaste måste ju trots allt vara att selen är bekväm :)
Användarens profilbild
Av Marina
becon är ju såklart bekväm den också - ska väl också säga att om du är väldigt liten kan manducan vara svår att spänna ordentligt...

och när de är äldre går ju manducan fint själv på ryggen den också :-)

är snabbhet viktigt är becon överlägsen, har bröstspännet spänt, trär den över huvudet, knäpper midjebältet, i med bebis och klick klick på axlarna, max 30 sekunder....
Användarens profilbild
Av Indah
Jag tycker att Becon är skönare (har haft ettan och har kvar tvåan) än Manducan. För att inte tala om tusen gånger snyggare även om Manducan faktiskt har kommit med roligare selar på senare tid.

Jag är ca 165 cm och kraftig. Min sambo tyckte att Manducan var skönare då den går att justera på fler sätt så det passar längre/större bättre.
Så det är otroligt mycket smaksak. Jag hade förresten så tur att jag hann med att köpa en ny Beco Butterfly II från England innan de slutade med att sälja selar till Sverige (något med återförsäljare osv).
Av Ankiz
Ah, men nu blev jag ju inte så mycket klokare :? :). Får kolla köp- och säljmarknaden om jag hittar något intressant :)
Användarens profilbild
Av Indah
Ankiz skrev:Ah, men nu blev jag ju inte så mycket klokare :? :). Får kolla köp- och säljmarknaden om jag hittar något intressant :)
Eller.....mycket bättre förslag tycker jag, så annonserar du här att du vill ha en klämma och känna-träff :D
Av lenaskeå
Ankiz skrev:Ah, men nu blev jag ju inte så mycket klokare :? :). Får kolla köp- och säljmarknaden om jag hittar något intressant :)
Men du, om du skulle vilja prova en butterfly II så jobbar min syster i Åtvid & om du vill så kan jag höra med henne om du får prova den! Tror inte att hon använder den så mycket heller... Om ni ska åka till något varmt ställe så kolla upp angelpack oxå! Den är tunn & "avskalad" svalast tycker jag.
Av Ankiz
Indah skrev:
Eller.....mycket bättre förslag tycker jag, så annonserar du här att du vill ha en klämma och känna-träff :D
Var kan man annonsera om det? :)
Av Ankiz
lenaskeå skrev:
Men du, om du skulle vilja prova en butterfly II så jobbar min syster i Åtvid & om du vill så kan jag höra med henne om du får prova den! Tror inte att hon använder den så mycket heller... Om ni ska åka till något varmt ställe så kolla upp angelpack oxå! Den är tunn & "avskalad" svalast tycker jag.
Skulle vara jättesnällt! :)
Användarens profilbild
Av Indah
Om du går in under BäraBarn (samma forum som du postade den här tråden i) men väljer BärsjalsTräffar istället
http://www.sjalbarn.se/forum/viewforum.php?f=6
och så startar du en ny tråd om att du vill prova på en massa selar och att det gäller det område du befinner dig i.
Väldigt roligt att ha dessa träffar! Här i Umeå-trakten så träffades vi praktiskt taget varje fredag hösten och vintern -09.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?