Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av queenoflions
Hej!

Vi ska åka och hämta vårt barn i ett annat land och han är nu 14 månader men stor som ca en normal svensk 10-månaders och väger som en 8-månaders ca. (73 cm och 8,4 kg). Jag har köpt en TricotSlen (förutom en Manduca) som jag gärna vill bära honom i. Nu tänker jag främst på flygresan hem då han är för stor för en "babycot" och därför kommer att sova på oss. Finns det något sätt att knyta sjalen så att det blir bekvämt för både bäraren och honom att sitta ner under flygningen? Kanske inte så bekvämt med vanliga mage mot mage-positionen utan istället om man kunde knyta någon form av "vagga" för ett så stort barn?

Jag tänkte för övrigt bära i TricotSlen första par månaderna och sedan gå över till en vävd långsjal när han och jag har blivit lite mer bekväma med att använda och knyta en sjal.

Alla tips från vana bärare tas tacksamt emot!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Sittande vagga kanske? :hmm: Om ni tänkte sjala då ni sitter ner, tycker att det snabbt blev tungt att bära så. Annars kanske ringsjal skulle vara ett alternativ under flygresan?
Användarens profilbild
Av camsch
Jag brukade de gånger vi rest med flyg och tåg bara ha barnet i mage mot mage som vanligt. I och med att man själv lutar ner sätet bakåt så blir ju även deras position mer liggande och min tjej brukade vara nöjd i princip hela resan så. Nu har jag inte haft det så en hel natt, och nackdelen är att det är svårare att byta position med så mycket tyg. En sak till är ju att i och med att han är så pass gammal och kanske inte buren i sjal tidigare tycker det är lite jobbigt att sitta så mycket i grodposition så pass länge.

Ringsjal är som mari_tres säger väldigt bra just när man sitter ner (och jättebra för kort-tidsbärning om man t ex ska springa in i affären och köpa mjölk för senare bruk). Om man vill sätta barnet åt sidan men ändå få stöd så man slipper hålla i så mycket kan man använda den som "säkerhetsbälte" för stöd, även om det egentligen inte går bra att bära i den så. Det är också lättare att lossa och spänna åt igen om man vill byta position.

Hoppas resan blir så bra som den bara kan!
Användarens profilbild
Av ylvut
Titta på Eden baby --> där finns knyt instruktion för vagga. Annars kanske det kan funka att sätta barnet framåt i sjalen. Det brukar vara lättare att få barnet till ro om man går och klappar lite på rumpan. Många barn misstycker när man sitter med sjalen. Se till att få en plats på planet med extra ben utrymme, så kanske ni kan bädda lite mysigt vid era fötter.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?