Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

jag ska ju nu äntligen få MIN FÖRSTA EGNA helt NYA!!!! maskin..

men vilken ska jag välja?
vad ska den kunna? ska jag välja en med en massa krafs som jag inte behöver nu, för ifall jag kanske behöver det sedan?
eller ska jag ta en vanlig enkel med raksöm och zickzack och inget mer eller vad?

hjälp mig nu, så jag också kan hänga här i denna tråden.
Senast redigerad av verre den sön jul 18, 2010 15:31, redigerad totalt 1 gånger.
Jag som hittills klarat mig fint med mors Ideal Automatic från -65, vars största finess är sicksack, önskar mig en Janome Easy Jeans. Som jag har förstått det har den lagom med finesser och kan sy i ganska tjocka material (läs: bra att sy selar med...).
ja, jag har försökt kolla runt lite på nätet och vad jag förstår så är den bra..

finns det maskiner som kan brodera osv osv som man ändå kan sy vanligt med? eller blir det antingen eller då.. mellan 5 tusen och 7tusen får den kosta som max..
verre skrev:väljer melklan dessa tror jag, eller har ni något bättre förslag?

Janome Easy Jeans
Bernina Bernette 92c
Pfaff Select 3.0

Husqvarna Viking Emerald 183

ska man ha nålträdare eller ej?
jag har en pfaff select 3.0 och tycker att den ät jättebra. nålträdare tror jag absolut inte att man behöver, de jag har hört som har en använder den ändå inte :D
Jag har precis köpt en Pfaff och älskar övermataren, jag skulle också valt en select med din budget. Min har nålträdare som jag använder, men bara för att den finns där och är så nördig. Det värsta som kan hända är ju att den går sönder och då får man trä som vanligt folk. Jag tycker inte att nålträdaren skall ha någon vikt alls i vilket val du gör.
Inbyggda bokstäver skulle jag tro innebär att det finns ett inprogrammerat alfabet? Det tycker jag inte heller är avgörande. Jag har använt mitt ena för att det finns, inte för att jag behövt.
Lycka till!
jaa, då blir det nog en Pfaff Select 3.0.
då kommer nästa fråga, var köper man den.
fysiskt i butik? , vilken? eller beställa från nätet, varifrån?

och

vad ska det finnas för tillbehör med? är det lättare att få extra tillbehör från en fysisk butik? eller är det så att man inte får extra saker någonstanns? är det lättare att få den repararad om det skulle behövas om man köpt den i fysisk butik?

att det ska vara så svårt med att köpa en symaskin för några tusen... med tanke på huset för några miljoner jag just köpt, det tog 1 vecka.
Jag valde mellan en 4.0 och en exprssion (men fick bra pris på en demo expression 4.0) och tyckte nog att selecten var mer för pengarna. Enda skälet till att jag kollade upp expressionen var att min gamla är en elektronisk och jag tror att jag skulle sakna det. Har man inte vant sig kan man gott låta bli. Tyckte nog att 4.0:an är lite coolare, men Kvarnvik verkar lika nöjd med sin 3.0:a som min andra polare verkar vara med sin 4.0:a.
Jag köpte min från sewingmachinesdirect i England, men jag vet inte om pundet är tillräckligt lågt nu för att det ska vara någon idé. Man får ju tänka på att frakten tillkommer och att det snart blir en slant om man behöver skicka den dit för någon typ av service. (Fast jag har för mig att pfaff har världsgaranti, så det ska väl eg. inte behövas) Min senaste maskin köpte jag från www.symaskinswebbshoppen.se fick den dagen efter att jag hade beställt :tumup: Tror att de har butik i Gbg också.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?