Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

När skrutt nr 2 ploppar ut kommer Isak att vara 1 år och 7 månader. Han har trivts i Storken sedan han var 4 veckor gammal, vårt bästa köp är både jag och maken överens om. Han har inget emot att bära i sjal, utan gillar det lika mycket som jag gör.

Så nu har jag funderat... först tänkte jag att jag skulle köpa en baby bundler och mysa med den nyfödda, så får Isak behålla "sin" stork. Men anledningen att jag gick på en stork direkt sist var ju att jag vet att en elastisk sjal har ganska kort användningstid.

Så det vore kanske smartare att köpa en Ergo som det är lättare att svinga upp Isak i än att knyta upp honom på ryggen i en långsjal, och sedan bära bebben i storken...

Eller så kanske jag bara köper en ny riktigt snygg långsjal (easycare är ju så fina!) och sen har vi en "pappa-sjal" och en "mammasjal". :D

Nån som vill komma med input?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Det senare alternativet lät väl trevligt!? :D Så behöver inte storebror känna sig knuffad ur sin sjal. :wink: En till Isak o en till bebis!
Användarens profilbild
Av diddeldi
det är ju rätt billigt med trikåsjal, så jag tycker gott du kan kosta på dig en sån också :wink:
Användarens profilbild
Av Ester
och jag tycker att en sele, Patapum, har varit helt oumbärligt för oss....

du ser vilka olika svar du får :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Vad svårt! Ifall du är van vid en vävd sjal, kommer du kanske inte att gilla trikåsjalar lika mycket, ifall du köper en. Och Easycare är ju så mysiga, smidigare och tunnare än Storken, säkert jätte bra för en nyfödd.
Men jag skulle nog iallafall köpa något som är snabbare att få på till Isak, en sele eller en kortare sjal. Kanske kan du byta er Stork (för jag antar att ni har minst en 4,6 just nu) mot en 4,1 Stork, då blir det ju lite mindre tyg att hålla reda på och går snabbare att knyta.

Det beror ju också på hur mycket pengar ni har till sjalköp.
Easycare till bebis
och byt ut Storken till en kortare sjal åt Isak eller köp en ergonomisk sele till honom.

Eller ha kvar Storken till bebisen och köp en sele eller kortare sjal till Isak.
Av Petra
Jag hade nog köpt en sele. Den kan användas även om bebben ligger i sjjalen. Men sedan en ny sjal är inte fel. :wink:
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag har en Didymos, köpt en bebgagnad PikkuRuu till blivande bebisen samt har köpt en Ergo till Wilma.....
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Jag köpte en ergo till vår samling. Vi har tredje som kommer i vinter och hon/han ska få bäras i babybundlern (som någon tidigare skrivit så är de inte alls så dyra, så kosta på dig en sådan tycker jag).
Nu är jag på väg att köpa mig en långsjal (vår amazonas brazil är för kort bla).
Jag tycker nog ni ska införskaffa både ergo och babybundler (beror ju lite på vilka pengar ni vill lägga).
Du kan köpa den aldre modellen av ergo på babyboden.nu för 650 kr och en babybundler kostar väl sådär 350 kr = 1000 kr
Vad kostar en easycare, är inte det ungefär de priserna på dem?
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag skulle definitivt köpt en trikåsjal till lillbebisen.
Jag har ju redan både vävd sjal och sele men skulle inte tveka över att köpa en trikåsjal om det blev en ny lillskrutt.

Trikåsjalen är mjuk och mysig till nyfödd men framför allt är det så lätt att ta ur barnet för amning eller byte och sedan stoppa in det igen utan att behöva knyta om. Det tycker jag var mkt praktiskt när jag hade en liten. Vävd sjal måste man ju nästan knyta om varje gång.
Man kan ju tycka att användningstiden för en trikåsjal är kort men man bär ju väldigt intensivt under den perioden. Min lilla var sällan någon annanstans än i sjalen.
Kolla begegnatmarknaden, du hittar säkert någon till bra pris och när du inte behöver den mer så kan du ju sälja den.
Användarens profilbild
Av Veronica
Tack för alla synpunkter! Jag har en hemmasydd ringsjal som jag slänger upp Isak i om vi bara ska hämta posten, gå till lekparken osv.
Storken använder jag om jag ska gå promenad, plocka svamp el. dyl. Samma som vi väl skulle använda Ergon till antar jag.
En baby bundler vore ju praktisk som nån skrev tex på Öppna förskolan, då kan ju bebben ligga där när man far runt efter Isak, istället för att ligga på golvet och riskera att nån nyfikn unge petar den i ögat... Fast det klart att det skulle fungera med en vävd sjal också. Och som nån annan skrev så är jag ju van vid vävd sjal nu. Jag skulle vilja känna på en baby bundler innan jag bestämmer mig känner jag.

Jag får väl ta en sväng förbi Ingrid när jag är i Västerås nästa gång... Tack igen alla!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?