Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Är nyfiken att prova bära afrikanskt runt kroppen utan att ha sjal över axlarna, torso? Vad mäter en sån sjal? Fungerar det med en vanlig avklippt sjal tro? Eller ska det helst vara tunnare tyg? Har en ringsjal av en amazonas carry sling som kan användas. Blir det för tjockt tror ni?
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Var tvungen att testa omgående (har tänkt tanken ett bra tag, men blev påmind av dig nu, tack). Tog en sarong, ca 160 lång knapp 120 bred, mycket mjukt tyg. Själv drar jag strl 38 i kläder. Med en sjalvan dryga ettåring funkade det fint. Vet dock inte hur länge jag skulle orka detta. Men för nån kortare promenad mellan bil och strand utmärkt, men oops vad skall jag ha till kjol då :lol:.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Juliusdotter skrev:Efter lite mer prov tror jag inte det riktigt behövs 120 bredd, fick vika ner den så den blev smalare. För när den var i hela sin bredd, gav den inte tillräckligt med stöd om hans rygg upplevde jag, den påsade/säckade sig över ryggen på han.
:tumup: Toppen att veta! Tror du en vanlig sjals bredd blir för lite? Ca 70 cm. Beror på barnets storlek iofs. :hellu: Mina är små 9-månaders så det kanske funkar...
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Mamma Eli skrev:
Juliusdotter skrev:Efter lite mer prov tror jag inte det riktigt behövs 120 bredd, fick vika ner den så den blev smalare. För när den var i hela sin bredd, gav den inte tillräckligt med stöd om hans rygg upplevde jag, den påsade/säckade sig över ryggen på han.
:tumup: Toppen att veta! Tror du en vanlig sjals bredd blir för lite? Ca 70 cm. Beror på barnets storlek iofs. :hellu: Mina är små 9-månaders så det kanske funkar...
Vet inte. Har åkt på semester nu utan någon sarong med, så jag kan inte kolla hur mycket tyg jag behövt. Men testa på vet ja.
Av dora
jag har en äkta afrikansk sjal. aldrig använd dock för bebisarna har varit lite för vingliga tycker jag. nu är de ju inte det längre, men jag har glömt bort den!. ska genast mäta storleken!!!

.... den är 109 x 187 cm!
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag bar Svante, då 1 år och 4 månader, i handdukstorso när vi var i Rumänien 2008. Jag gissar att den handduken var runt 140*70 cm.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?