Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Joanna Toth
Jag är inne på att köpa en ringsjal och undrar vilket märke som är mest bekväm.... är det ringo eller bb-sling?
Är det någon som använder någon av dessa märken som kan berätta hur de sitter. :roll:
Av aldeburgh
Tjena Joanna!
Glömde ju att fråga vad du tyckte om ringsjalen, men uppenbarligen så tyckte ni att det var bra :D . Själva var vi inne på ringon ett tag innan vi beslutade oss för att köpa ergon och en billigare ringsjal istället. Ringon är ju rätt snygg också tycker jag.

Ha det bra!
Av Joanna Toth
:lol: Jo, jag tyckte ringsjalen satt bra.... fast jag skulle nog spänt åt den lite... Använder ni ergon mycket?
Användarens profilbild
Av AnKa
Joanna Toth skrev:Jag är inne på att köpa en ringsjal och undrar vilket märke som är mest bekväm.... är det ringo eller bb-sling?
Är det någon som använder någon av dessa märken som kan berätta hur de sitter. :roll:
Njaä, jag kan ju egentligen inte alls det men jag har ju helt snöat in på BB-sling, fastän jag aldrig enns se tt den live :)
Ringon är en mkt bra ringsjal av god kvalitet och den sitter bra.
Men den är ju inte diagonalvävd och jag tror faktiskt att det är det allra bekvämaste. Så det är därför jag snöat in på BBsling.
Men jag har som sagt inte provat den, men nååågon måste ju ha gjort det för det står att den är slut så någon måste ju ha smygköpt .....:wink:
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har inte provat just BB-sling, men både Ringo och hemmasydd diagonalvävd ringis. Och jag gillar den diagonalvävda bäst... Men sen beror det väldigt mycket på hur axelpartiet på en singsjal passar ens egna axlar hur man gillar en ringsjal (jösses vilken mening det blev...). Ringon passade mig bra för jag har ganska beniga axlar som man liksom kunde stoppa in i fickan som blev... Så jag sydde den diagonalvävda på ett liknande sätt (med "ficka" alltså). BB-sling är ju nästan solfjädersydd, så jag tror inte att jag skulle gilla den lika mycket...
Användarens profilbild
Av sus
Jag har inte heller testat någon av dom, men det verkar som en del har problem med ringon för att tyget liksom är vikt när det går genom ringarna för att fickan på svansen ska vara snygg...
Sen tror jag också på att en diagonalvävd sjal är bättre än en i "vanligt tyg", fast vikningen är nog minst lika viktig. Alltså om dom hade exakt samma viknign skulle jag rösta på bb-slin men nu kanske det är så att ringovikningen passar dig bättre.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
På mig (som inte är så spinkig) satt Ringon inte så bra.
Jag har nu en ringsjal av en halv easycare norrsken och den är sydd rakt över.
Den gillar jag mycket mer
Av aldeburgh
Tjena igen Joanna :D !
Jodå, det är framförallt Fredrik som använder ergon när han skall söva Elliot eller då vi är ute och går. Ergon sitter inte optimalt på mig känns det som, då är ju sjalarna mycket bättre.
Tror iofs också att diagonalvävd sjaltyg ger bättre avlastning än vanligt tyg, även i en ringsjal. Själva hade vi dock ingen aning om varken det ena eller det andra när vi tittade på ringsjalar. Hihi, använde förresten min ringsjal precis nu när jag sövde Elliot, likaså tidigare idag (jag sa ju till dig att den inte används så mkt längre...).
Användarens profilbild
Av Anso
AnKa skrev: Ringon är en mkt bra ringsjal av god kvalitet och den sitter bra.
Men den är ju inte diagonalvävd och jag tror faktiskt att det är det allra bekvämaste. Så det är därför jag snöat in på BBsling.
Men har ni inte sett den här som har legat och smugit på Gallerisidan ett tag?
Bild

Jag har fått äran att prova en Ringo Denim som faktiskt är diagonalstretchig och därmed ett litet snäpp skönare att bära i en den vanliga Ringon.
Rackarns snygg är den också, möööörkt blå.
Jag och min man har haft den vanliga Ringon i knappt ett år och den har använts flitigt av oss bägge. I början kanske jag var lite skeptisk till fickan på den men tycker nu att den är jättebra att ha diverse saker (den rymmer en hel del om man vill........

Även BB-sling ser ju ut att vara vikt över axeln så att det blir flera lager tyg som avlastar bra precis som med Ringon. Är tyget för tunt över axeln så tycker jag att det avlastar sämre.

Jag har även provat att sy egna ringsjalar i diagonalstretchigt tyg och det är ju ett alternativ.

En smaksak i slutändan som så många andra gånger......
:wink:
Senast redigerad av Anso den tor okt 27, 2005 16:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag gilalr ringsjalar av diagonalvävda sjalar. Min inka ringsjal är ju helt klart min egen favvorit och så har vi även en didymos ringis.

Inka ringsjal har jag en över om du är intresserad, snygg och skön
Användarens profilbild
Av Nova
Anso skrev: Men har ni inte sett den här som har legat och smugit på Gallerisidan ett tag?
Bild

Jag har fått äran att prova en Ringo Denim som faktiskt är diagonalstretchig och därmed kanske ett litet snäpp skönare att bära i en den vanliga Ringon.
Men VAAAAD är detta?
Är det en Ringo som snart ska komma eller? Förhandstitt bara för dig eller?
Vad nyfiken man blir!
Snygg är den också till råga på allt!
Är den utan ficka på svansen? *hoppas*
Användarens profilbild
Av Anso
Nova:
Jag har suttit som på nålar här de sista veckorna och tittat på den fina Ringon och känt mig riktigt hipp när jag har gått med den på stan. Var t.o.m. "tvungen" att köpa ett par matchande jeans för att vara riktigt trendig. :D :D (behövde ju ett par i alla fall).

Den är precis som en vanlig Ringo med ficka och allt. Tyget är lite kraftigare än det vanliga Ringotyget så den ger bra avlastning. Jag kan tänka mig att den är som ett par jeans "bättre och bättre ju mer man använder dem".

Jag har inte direkt koll på om den finns än hos LOOMA men jag kan ju tänka mig att den finns till "Underbara barn mässan" i alla fall.
Av Joanna Toth
Jag var idag på babyproffsen i Lund och provade en ringo. Den satt bra över axeln men jag saknade den känslan som en diagonalvävd sjal ger.
Är det någon som vet hur bb-sling sitter vid axeln... om tyget känns för tjockt vid axeln.
Så... just nu lutar nog valet på en bb-sling.... men är fortfarande lite klyven. Hur kommer det sig att bb-sling är så pass mycket billigare än ringo när de sägs vara lika bra? Är det bättre material i ringon? :lol:
Användarens profilbild
Av maimiti
Nova skrev:
Anso skrev: Men har ni inte sett den här som har legat och smugit på Gallerisidan ett tag?
Bild

Jag har fått äran att prova en Ringo Denim som faktiskt är diagonalstretchig och därmed kanske ett litet snäpp skönare att bära i en den vanliga Ringon.
Men VAAAAD är detta?
Är det en Ringo som snart ska komma eller? Förhandstitt bara för dig eller?
Vad nyfiken man blir!
Snygg är den också till råga på allt!
Är den utan ficka på svansen? *hoppas*
Åh! Coolt :lol:
Jag skrev faktiskt till Looma för någon månad sedan och frågade om de tänkte fixa nya färger. "De" (Marika?) frågade om jag hade något förslag och då sa jag faktiskt att jag själv skulle kunna tänka mig en i jeanstyg med brons- eller kopparringar... och så har Anso en sån på bilden *yihooo* Synd bara att Ringovikningen inte funkar på mina axlar, men är den mer strechig så kanske det går :?:
Användarens profilbild
Av Anso
Maimiti:
Aha, de kanske nappade på ditt förslag då!
Den är som sagt rätt kaxig med oranga (stavas det så?) sömmar.
Du kanske kan prova en vid tillfälle och se om den passar dig bättre?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?